Eigenlijk moest er ook nog 'veel' bij.
Hier komt ie, ik zet overal wel een beschrijving bij van het hoe & wat. 
Nog van vrijdag, voor ik samen met curly ging rijden, had ik ook nog wat foto's gemaakt (tijdens de rit vergeten
):
Dit is mijn zelfgemaakte frontriem.
Het kwastje heb ik korter geknipt dus vandaar dat ie er later korter uitziet, zodat het niet in zijn ogen kon komen. 

Hè, verdorie, gesnapt!!

Al die tocht die hier binnen komt... Even de deur dicht doen hoor.

Vervolgens even mijn nette hoofdstel mollen...
Nu komen de foto's van vandaag!
Er waren twee vrienden langsgeweest gisteren en die waren blijven logeren. Toen we foto's aan het kijken waren merkte AB op dat ze graag wilde vrijspringen met Röskur, dus vooruit. Ik wilde altijd al wat hoger gaan om te zien hoe hij het zou doen, dus we begonnen! Ik had vooral filmpjes van de hogere sprongen, dus vandaar dat sommige - 't zijn dus stills - klein en slechtere kwaliteit zijn. Maar, het geeft een beeld!

Toen gingen we water hoger en breder:

En zijn nieuwe persoonlijke record (behalve die keer dat ie als veulentje over een hek van 1.10 sprong
nood breekt wet!), 95 cm!
(ik heb het opgemeten
)

Tot mijn gróte verbazing kon ik nog wat tölt hier en daar ontdekken
Röskur heeft een draverige tölt en kiest uit zichzelf voor draf ipv tölt dus vandaar mijn verbazing, was voor 't eerst dat ik hem los zag tölten.
(het was tussen overgangen galop - stap)
En vreemd genoeg heb ik een filmpje waar hij de 100 cm springt.
We hadden 't wel opgezet maar ik dacht dat hij er alle keren langs was gegaan...
Erg apart dus, maar goed. Hij knalde hem met achter wel om
Maar het eerste gedeelte ging dus nog goed! 

Nog een kruisje om het vrijspringen fijn af te sluiten:

Toen ging ik nog even zonder zadel springen.
Niet hoog hoor!! Dit doe ik vooral voor mijn balans, omdat mijn balans vrij slecht is ben ik er al vrij vaak afgevallen met springen, dus ik hoop door veel zonder zadel rijden een betere balans te krijgen.
Ik weet dat ik mijn onderbeen / voet naar achteren druk en af en toe m'n knie aandruk, en ik let er ook wel op en probeer het niet te doen. 

Eerst het kruisje nog een keertje.

Dan een stijltje.

Even socializen...

Tja...
Ik was druk bezig met blind sturen
Het ging nog best goed, alleen ik zat vreselijk krom zag ik op het filmpje omdat ik me druk concentreerde op het sturen, en op een gegeven moment maakt ik een te scherpe bocht en moest ik goed m'n balans houden. 

Mooie sfeer-still uit filmpje
Met die zon enzo... In een galopje. 
Anne-Britt (AB) ging er ook nog even op en waagde ook een sprongetje:

En zelfs Wouter, die nog nooit had paardgereden, durfde er even op.

(Hier houdt AB net z'n voorpluk omhoog zodat z'n frontriem goed te zien is)

Dit vond ik ook wel een mooie foto
Wel artistiek. 
Nou, toen kwam het uitleg-gedeelte... Een grote droom van mij is eigenlijk wel om ooit middeleeuws uitgedost te zijn met mijn Röskur. LARP is een soort van in-het-echt middeleeuwse role playing game en bijv. dapperdier hier op bokt doet dat met haar paard. Ik heb zelf nog nooit geLARPt dus heb zelf nog veeel te leren, maar ben ervan overtuigd dat Röskur hiervoor geboren is
Wat anders kan je met een individuele (hij schrikt niet als om hem heen alle paarden in paniek wegvluchten), dappere en niet al te temperamentvolle of drukke IJs?
Dus wie weet, ooit... Nou ja ik had dus de website gelezen van dapperdier en daarop stonden 'three trials' voor LARP-paarden, dus om te zien of je paard geschikt genoeg is. o.a. met een vaandel / vlag in een hand en met een hand de teugels vast. Dus ik bedacht me dat toen ineens dat ik dat had gelezen, pakte de longeerzweep, m'n sjaal, en knupte die aan de longeerzweep vast. En deed die over m'n schouder - geen reactie - en hij wapperde met de harde wind - geen reactie - en ik zwiepte er alle mogelijke kanten mee op - geen reactie.Toen Domi de hittepetit bij 't hek kwam staan en ik een halve meter op haar af liep met dat enge vlag-ding rende ze hard weg.
Nou ja, hier de foto's daarvan:

Domi: Ahh wat is dat??????

Röskur: Waar maakt iedereen zich nou zo druk om?
Wat is er zo eng dan?
*onbegrijpende blik*
Tja, ook de slechte momenten moet je delen, hè...
Hier kijk ik neer op AB en Wouter, "het plebs".
(nou ja, eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik hier nou aan het doen was
)
De vlag!

En ik en Rös met de vlag, op zich wel een leuke foto.
En tot slot nog twee sprongetjes (wel een afwasbak/knoflooksnipperbak hoger als de eerste zonder zadel, wat een lef
):

Sorry voor de immense hoeveelheid foto's en tekst, ik hoop dat het laden het waard was.
( als ik vragen mag