Ik met speedy @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnus

Ik met speedy @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 15:20

Hallo...
Gister, mooi weertje, lekker springen...
IK heb voordat ik hier reed (rijd er inmiddels ongeveer 4 maanden) 4 jaar niet gesprongen...zie voor meer mijn profiel.
Zo af en toe toch nog wel eens wat springen, gister maar weer eens wat gedaan... Knipoog

Afbeelding
Even stappen...

Afbeelding
Draf...( ik moet niet over zijn nek meekijken!!)

Afbeelding
Galop, en ik zit heeeeeeeeeeeeel erg krom...(haha weet ik!)

Afbeelding
We beginnen laag...

Afbeelding
...

Afbeelding
Ander kruisje...wat hoger...

Afbeelding
Stijltje...mijn houding???

Afbeelding
Nog eens...

http://www.zippyvideos.com/2804420763604.html
3 achter elkaar...

http://www.zippyvideos.com/14511219863584.html
vanuit de andere kant...

Wat vonden jullie ervan?
Commentaar (hou het netjes!!) is welkom...

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:47

Ziet er leuk uit hoor Lachen Heb er niet zo veel op aan te merken!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:01

ziet er goed uit, vooral omdat je 4 jaar niet gesprongen hebt, maar heb je je beugels wel korter gedaaN? :p

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:04

ziet er leuk uit.... alleen hadden je beugels niet wat korter gemoeten met springen...?

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:17

xMarleeNx schreef:
ziet er leuk uit.... alleen hadden je beugels niet wat korter gemoeten met springen...?

Ja klopt, maar ik heb 4 jaar gereden met lange beugels, dus dat is heeel erg wennen, heb dan erg het gevoel dat ik er zo langslig...
maar ik doe er mijn best voor...

Verder..bedankt voor jullie reacties!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:25

mooie foto's hoor!
en een mooi paardje heb je
je mag idd je beugels iets korter doen maar verder heb ik geen commentaar hoor Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:32

Ziet er leuk uit Alleen het laatste moment op het tweede filmpje? Wilde ie gelijk de bocht om? Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:39

Je houding is idd niet echt netjes, je benen vliegen alle kanten op en het lijkt alsof je jezelf geen houding weet te geven. Volgende keer toch je beugels korter doen is mijn advies, ook al vind je dat niet lekker zitten, zoals je nu zit kun je nooit lekker meegaan met je pony.
Let op het dressuren ook op dat je benen aangesloten blijven, je steekt ze van de buik van de pony weg en zo kun je het beestje niet goed ondersteunen.
Ook op de filmpjes, wat een onrust zeg! De pony gooit zijn hoofd in de lucht en gaat eigenlijk net iets te hard. Probeer de rust er in te rijden, blijf zelf netjes rustig zitten, knien aangesloten houden en niet teveel met je handen doen.
Verder gewoon veel laag oefenen en proberen netjes mee te gaan met de beweging van de pony. Probeer ook echt te voelen wat de pony onder je doet, dat helpt meestal al een heel stuk!
Veel succes er verder mee! OK dan!

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 16:49

Annetje schreef:
Je houding is idd niet echt netjes, je benen vliegen alle kanten op en het lijkt alsof je jezelf geen houding weet te geven. Volgende keer toch je beugels korter doen is mijn advies, ook al vind je dat niet lekker zitten, zoals je nu zit kun je nooit lekker meegaan met je pony.
Let op het dressuren ook op dat je benen aangesloten blijven, je steekt ze van de buik van de pony weg en zo kun je het beestje niet goed ondersteunen.
Ook op de filmpjes, wat een onrust zeg! De pony gooit zijn hoofd in de lucht en gaat eigenlijk net iets te hard. Probeer de rust er in te rijden, blijf zelf netjes rustig zitten, knien aangesloten houden en niet teveel met je handen doen.
Verder gewoon veel laag oefenen en proberen netjes mee te gaan met de beweging van de pony. Probeer ook echt te voelen wat de pony onder je doet, dat helpt meestal al een heel stuk!
Veel succes er verder mee! OK dan!

Maar daarom stond Theo er ook bij...
de ponny die ik dara rijd, is heel erg heet op het hout..
we hebben al veel dingen uitgeprobeerd,
hij kan niet veel in zijn mond hebben, maar hij mag niet onder me vandaan rennen natuurlijk...dus af en toe voor de hindernis stilzetten, is theo z'n advies. dat helpt wel.
maar doordat hij heel erg heet is als we gana springen, raak ik idd wat in paniek (wat ik niet moet doen) om hem bij me te houden...
maar er is al verbetering..
oja, en mijn benen, dat is heel erg moeilijk, ik heb soms ook wel eens het gevoel dat ik er heel los opzit, maar als ik ze aansluit, dan zitte mijn voeten onder zijn buik...of is dat niet wat je bedoeld?
verder bedankt voor je advies, ik kan er vast wel wat mee..
doeidoei groetjes Linda

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 16:59

Linnus schreef:
oja, en mijn benen, dat is heel erg moeilijk, ik heb soms ook wel eens het gevoel dat ik er heel los opzit, maar als ik ze aansluit, dan zitte mijn voeten onder zijn buik...of is dat niet wat je bedoeld?
Op de foto's lijkt het alsof je onderbenen de buik helemaal niet aanraken. Wanneer dit zo is kun je de pony niet goed ondersteunen in bijvoorbeeld rechte lijnen rijden. En als je dan probeert te drijven, zal de hulp veelal te hard aankomen doordat je nog een 'heel stuk' af moet leggen voordat je de buik raakt. Je onderbenen moet je denk ik ietsjes naar achteren doen, tenen wat naar binnen en dan sluit je denk ik al een stuk beter op de buik van de pony aan.
Het losse gevoel kan ook hierdoor komen, je zit eigenlijk alleen op je zadel en je voelt de pony dus niet goed, hierdoor raak je wat uit evenwicht en gaan ook je bovenbenen schuiven. Je ziet ook voor de hindernis, dat je onderbenen nóg wat meer naar voren steekt.
Volgende keer dat je er op rijdt moet je het gewoon maar eens proberen, om je benen aan te laten sluiten en zo even te rijden, laat iemand desnoods van voren en opzij een foto maken, zodat je kunt zien hoe dat er dan uitziet.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:09

Tja Annetje op zo'n kleine pony als die waarop Linda zit is het erg moeilijk je benen aan te sluiten omdat hij gewoon wat klein is.
Wat betreft de onrust met het springen, dit was de eerste keer dat Linda er in-uitjes mee sprong en dan is het belangrijk dat ze er braaf doorheen gaan. De pony is vrij heet op het hout inderdaad en bij enige druk in zijn mond gooit ie zijn koppie in de lucht en raced op de hindernis af, ze krijgt les om dit te verbeteren van de eigenaar zelf. Dit is ook al veel beter geworden. Wat betreft de beugels moet ze gewoon langzaamaan elke keer een gaatje korter doen, maar om ze meteen erg kort te maken heeft geen zin, springen gaat echt niet beter als ze voor haar gevoel niet lekker zit.

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:13

Mooi beestje
je benen lijken alle kanten op te vliegen..,
Ik snap wel hoe dat komt omdat het best een kleine pony is..
maar na een tijdje leer je daar vast wel mee omtegaan

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:19

Leuke pony... en je zit dat word met oefenen vanzelf wel beter Tong uitsteken Op het laatste filmpje maakt hij na de hindernis wel een enge bocht Bloos of lijkt dat maar zo Knipoog Iig nog veel plezier met um Haha!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:58

Ziet er leuk uit hoor Haha!
En net als joortje zegt , na een tijdje leer je dat wel aan dat je je benen ok bij een kleine pony er netjes aan houdt, succes Lachen

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:02

ik ben het toch wel met annetje eens eerlijk gezegd...

jammer dat dat tweede filmpje zo snel stopt,want jullie vliegen erna geloof ik echt schuin door de bocht Haha!

is het je eigen?
vind het wel een leuke pony Lachen

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:15

Ziet er goed uit, leuke foto's! Wat een lief ponytje! Lovers

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:35

ziet er opzich wel leuk uit.. maar voor het mooie vind ik je toch iets te groot.
en met het springen, je hoeft niet helemaal op z'n hals te gaan liggen hoor Knipoog je spring nog geen 1.40 m Knipoog
de filmpjes zijn opzich wel leuk, maar ik ga verder met Annetje mee.
wel een leuke pony zeg Kwijl lekker pittig beessie zo te horen!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:47

Het is geen eigen pony, dan zou hij inderdaad echt aan de kleine kant zijn, ze rijdt hem voor iemand anders, voor wie ik ook paarden/pony's rij.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:48

Mooie pony zeg! Knipoog En ziet er goed uit allemaal.

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:52

K vind het er goed uitzien allemaal hoor! Aangezien het 4 jaar geleden is!

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:53

leuk pony hij springt goed Tong uitsteken

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:56

Wat pittig beestje zeg!!! Haha!
Leuke filmpjes en hele mooie foto's *LOL*

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:01

Ik vind het er super leuk uit zien hoor Lachen Super leuke pony zeg Lachen

lovespeedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:45

heej leuk hoor! stoere pony! mijn pony heet ook speedy is jou pony ook echt een speedy haha;)

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:52

leuke foto's