jantina"]
He wat leuk om foto's van jouw te paard te zien. Volgens mij... had ik die nog nooit eens gezien!
Leuk paard rijd je trouwens 
[/quote]
Dit zijn niet de eerste foto's van mij te paard. Maar de laatste paar is al weer een flinke tijd geleden 
Heike:
Het ging inderdaad vrij goed. Zeker denk ik al je bekijkt dat de vorige keer op Ginger al minstens een half jaar geleden is.
[quote="xXDjuukiejXx"]
Leuk zeg?
Hoe heb je die foto's zo licht gekregen?
Flits gebruikt?
[/quote]
Met de computer bewerkt, een flits haalt het zo ver niet.
Nu zijn de kleuren niet zo mooi, maar je ziet er er gebeurd, en dat is het belangrijkste.
[quote="Naomi21"]
Jee ik herkende Ginger helemaal niet!
Heb een aantal jaren geleden ook op manege Mierlo gereden maar dat paard nooit zo netjes zien lopen! Je rijdt dr knap! 
[/quote]
Ginger is een paard waar je iedereen op kunt zetten en ze loopt braaf haar rondjes. Echt een leer paard dus, iedereen rijd er zo mee weg.
Dat soort paarden zijn hard nodig, dus er zit niet vaak iemand op die al wat verder is. Eerlijk is eerlijk.
De afgelopen maanden rijd ik haast elke les (heb 2 keer per week les) op Opera, maar vandaag had ze een dagje vrij.
[quote="Apple"]
Mooie foto's. Goed gelukt zo in een binnenbak
.
Je zit er mooi rechtop op en hebt haar volgens mij ook wel behoorlijk aan het lopen. Misschien je beugels wat langer? Nu zit je in 'stoelzit' op een aantal foto's.
[/quote]
Eerlijk gezegt ben ik al héél blij dat ik zo recht zit
Dat zie je toch niet vaak bij mij. Voornamelijk door de dagelijkse pijn die ik heb in rug, schouders en nek heb ik toch snel de neiging om naar voren te duiken.
En inderdaad die stoelhouding, je hebt helemaal gelijk.
Ik was opgestapt met lange beugels, maar toen ik aan ging draven zat ik niet echt lekker.
Ginger neemt vrijwel kleine stapjes, een beetje terug gehouden. Als of ze heel voorzichtig loopt (moeilijk uit te leggen) daarbij kreeg ik een beetje het effect lichtelijk gelanceerd te worden. Het zat niet lekker.
Ik heb toen een slag in de beugelriemen gedaan en verder gereden, dat zak een stuk prettiger.
Toen ik het 'gehuppel' er uit had had ik eigenlijk wel de beugels weer langer kunnen maken, maar Ginger liep zo lekker door dat ik daar niet eens meer bij na gedacht had.
Ja en mijn tenen dan. Die vergeet ik nog wel eens. Voor zo ver ik me kan herinneren hebben die altijd al zo uitgestoken 
Vroeger gewoon omdat het er niet echt ingestampt was dat die naar binnen moesten, tegenwoordig niet meer omdat het draaien van mijn enkels en andere gewrichten gewoon pijn doet en ik het niet vol houd 
Even als mijn schouders. Ook hier hangen ze, soms zit ik weer in elkaar gedoken op Ginger.
Maar ik verhouding met hoe ik iets meer dan een jaar terug op een paard zat vind ik dat er al vrij veel is verbeterd. En dat merk ik, de paarden lopen makkelijker en ik heb zelf minder pijn na het rijden. Ja misschien banketstaaf, de huisarts heeft ook gezegt dat het eigenlijk misschien helemaal niet zo slim is... maar paardrijden is zo'n beetje het eenigste wat ik heb.
Na een aantal paardrij-inzinkingen wegens pijn en verschrikkelijke lessen omdat het gewoon niet ging heb ik ook ernstig een aantal keer overwogen om al het spul buiten te mieteren en er niet meer aan te denken.
Het paardrijden gewoon opgeven en vergeten. Maar ik ben blij dat ik dat toen niet gedaan heb.
Soms als het nu weer eens zo gaat als eerst (vrijdag avond bijvoorbeeld, les op Black Metal, ik kan gewoon niet door 1 deur met dat paard...) dan word ik kwaad en schiet het wel weer door mijn hoofd om dan naar Hans (eigenaar) te lopen en te zeggen dat ik niet meer kom, en dan gewoon de zaterdag middag er op in mijn bed blijf liggen.
[quote="Yvonniej schreef:mooie foto's.. mooi paard ook, helemaal mijn type...
loopt erg netjes en zeker voor de leeftijd..
Ik vind Ginger ook leuk om te zien. Vooral door haar kleurtje.
Dat ze wat ouder is merk je wel. Ze heeft moeite met gewoon ontspannen en met ruime passen gewoon lekker doordraven.
Oefeningen die haar soepelheid kunnen bevorderen worden niet gedaan door de ruiters die er op zitten (vaak beginners, omdat het zo'n schat van een dier is) en dat merk je wel.
Des ondanks vind ik dat het inbuigen, het nageven en de oefeningen als het overspringen in de galop en het wijken vrij goed gingen.
Ze had ook hard gewerkt moet ik zeggen. Dus na het rijden heb ik goed uitgestapt en daarna heeft ze even gerolt in de bak.
Daarna naar stal gelopen, halstertouwtje er aan en een zweet deken op en nog wat rondes gemaakt in de kleine binnenbak, en soms nog snel een pluk hooi toegestopt.
Toen lekker op stal gezet, zweetdeken af, gewone deken op en nog even een knuffel gegeven.
Bedankt voor alle leuke complimentjes trouwens, doet wel goed