draver leren galoperen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chiara

draver leren galoperen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 18:21

hallo
ik heb een jonge draver gekocht van bijna 3 jaar
heeft er iemand tips voor me hoe ik haar het beste leer galoperen onder het zadel ....waar moet ik mee beginnen ?
Verward
alvast bedankt

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:32

In de hoek aansporen tot galop zoals je het bij een normale pony doet .
Leer hem galoperen aan de longeerlijn ..

carlatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:40

idd eerst leren aan de longe op comando aan galopperen, daarna onder het zadel in de hoek hetzelfde comando en de juiste hulpen geven dan zou het moeten lukken. suc6 er mee

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:40

probeer eerst alvast aan de longe met stemhulpen dat ze weet van oja als ik dat hoor moet ik dit doen... dan probeer je onder het zadel, als je voor de hoek alvast een (deel van de) waarschuwing geeft haar dus ookweer duidelijk te maken dat ze moet aangalopperen, en als het niet goed gaat kun je ook proberen om haar als je wilt aangalopperen iets losser van voren te laten en te gaan zitten en het goede been achter de singel leggen (pas op dat ze niet op de voorhand valt)

succes

groeten Nathalie

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:44

Aan de longeerlijn. Dat is het begin,m als dat goed gaat komt de rest vanzelf.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 00:09

Altijd vanuit de arbeids draf je ziet wel eens mensen die op een gegeven moment hun draver eerst in volle draf laten gaan zodat ze eindelijk aan galoperen maar dan ga je vanaf het begin al de fout in.
Als ze in de hoek niet wil aan galoperen kan het ook vaak helpen om een balkje in de hoek te plaatsen>>op deze manier heb ik veel dravers leren aan te galoperen als het niet lukte

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:07

Nee ik zou niet met een longeerlijn laten aangaloperen en ook neit in de hoek, ik heb zelf ook een draver! laat hem aangaloperen op een recht stuk zodat hij zn evenwicht kan bewaren, heeft die van jou ook op de baan gelopen? probeer eerst maar linksom, dit gaat bij dravers over het algemeen makelijker... PB me anders maar even

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:52

Heeft hij wel gekoerst? Lijkt me erg onwaarschijnlijk als hij nog zo jong is...
Maar anders net als Kindness zegt, op een lang bospad aangaloperen. Dan kunnen ze hun evenwicht bewaren en zich sterker maken in de achterhand.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:41

het zou wel kunnen, dravers zijn vroeg rijp op dat gebied...

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:46

Ik zou het niet aan de longeerlijn doen... Ze hebben in het begin nogal wat tempo erin zitten, en aan de longeerlijn hebben ze gewoonweg niet genoeg ruimte. Bij mijne werkt het prima als ik op een lekker tempo draafde en in de hoek aan liet springen. Op een stuk rechtuit werkt bij hem niet, dan draaft ie alleen maar. In het begin maken ze nog wel grote sprongen, maar hoe meer je erop traint, hoe beter het wordt

En dravers mogen koersen vanaf hun 2e, dus het kan best zijn dat ie nog
gekoerst heeft. Ik denk dat de kans groter is dat ie alleen getraind is.

@chiara: hoe heet ie? Schijnheilig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:52

wkoekoek schreef:
Ik zou het niet aan de longeerlijn doen... Ze hebben in het begin nogal wat tempo erin zitten, en aan de longeerlijn hebben ze gewoonweg niet genoeg ruimte. Bij mijne werkt het prima als ik op een lekker tempo draafde en in de hoek aan liet springen. Op een stuk rechtuit werkt bij hem niet, dan draaft ie alleen maar. In het begin maken ze nog wel grote sprongen, maar hoe meer je erop traint, hoe beter het wordt

En dravers mogen koersen vanaf hun 2e, dus het kan best zijn dat ie nog
gekoerst heeft. Ik denk dat de kans groter is dat ie alleen getraind is.

@chiara: hoe heet ie? Schijnheilig

Ik ben oook erg benieuwd hoe ie heet...
en indd, ik ga dus helemaal mee in wat Wkoekoek zegt... ik denk dat bij elke draver verschild hoe je aan moet springen, bij Kindness werkt t het beste als ik net de hoek UIT kom en het rechte stuk tegemoet ga...
Succes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:43

Sjonniej schreef:
Heeft hij wel gekoerst? Lijkt me erg onwaarschijnlijk als hij nog zo jong is...
.
wist je trouwens dat de meeste dravers als ze 2 zijn worden getraint en op de baan gaan lopen??? als hij galoppeert hem veel aanmoediggen en belonen dan gaat hij het steeds leuker vinden en inderdaad op een lang recht pad dat werkt geweldig
OK dan!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:54

ik heb ook een koers draver gehad.
gino heeft tot zijn 6de op de baan gelopen en kon ook de galop niet.

vlakbij de stal was een natuur gebied waar je lekker de ruimte had.

wij zijn daar gaan oefenen gewoon keihard laten draven en aanmoedigen tot hij in galop springt.

na een paar mnd ging hij netjes voor je been in galop.
op de volte heeft hij meer moeite mee gehad.
en ook als er een tijdje mee buiten gereden was ging hij hard in draf door de bak,moest hij eerst weer wennen.

had ook een makkelijke en moeilijke kant.

de laatste 1,5 jr reed ik er western mee,en kon hij zelfs op de plaats in galop.
ook joggen kon hij als de beste.

maar ,draven zit in het bloed en op het strand was hij niet te houden,de benen gingen wijd en meneer draafde...

dat was ook zijn uitje,naar het strand even lekker uitdraven.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:59

Ik zou zeggen neem vooral vaak en goed les, dat heeft mij ook onzettend met mijn draver geholpen.
Echt niet zelf gaan klooien iig. Lachen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:01

met longeren eerst denk ik. want met 3 jaar en dan er al op rijden Verward:? niet erg vroeg??
xxieezzzz

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:11

Nee hoor, toen ik Racer kocht was hij ook 3 en werd er al op gereden.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:54

de meeste paarden worden op hun 3e beleerd. en aangereden en waarschijlijk heeft hij al training gehad sus zouik daar juist van profiteren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:25

De meeste dravers worden op hun 1e beleerd hoor. ZE kunnen dus al als 2 jarige koersen. Als ze 3 zijn weet je dus wel of het wat wordt of niet. Het is dus best waarschijnlijk dat ie gekoerst heeft.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:25

dravers zijn over het algemeen vroeger rijp dan gewone paarden, anders zzouden ze ook niet als 2jarige kunnen gaan koersen/trainen...
Zo heb je ook rassen die later rijp zijn, geloof dat de Fries daar een voorbeeld van is, weet ik niet zeker hoor

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:38

Ik heb mijn eigen draver leren galoperen door in de bak op de volte licht te rijden op het verkeerde (binnen) been, en hem uit zichzelf in galop laten vallen. Vervolgens hem onwijs beloond, aangezien hij eerst moest leren dat hij mocht galoperen!

Toen het kwartje eenmaal was gevallen heeft hij de galophulp snel aangeleerd.
Daarna ben ik veel overgangen gaan rijden van draf naar galop en terug, nog niet al te lange stukken galop want dan raakte hij nog erg uit balans.
Langzaam maar zeker is hij sterker en sterker geworden, en nu met zijn 12 jaar kan hij heel goed in balans galoperen, contra galop en verzamelen. OK dan!

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:49

hoi hoi
bedankt voor de reacties hier kan ik zeker wat mee
vanya zo heet ze op haar papier heet ze UIT DE OUDE DOOS
kan je toch niet verzinnen ?
het is een amerikaanse dravers merrie
ze komt uit soest bij fokker fred de zoete vandaan
ze heeft al veel prijzen geld binnen gehaald
heeft de gouden zweep gewonnen
tis zon schat van een paard bijna menselijk
los in de bak galopeert ze als de beste maar onder het zadel is ze wat onwennig nog bedankt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:59

chiara schreef:
het is een amerikaanse dravers merrie
ze komt uit soest bij fokker fred de zoete vandaan
ze heeft al veel prijzen geld binnen gehaald
heeft de gouden zweep gewonnen

Ehm, zij zelf niet hoor... Ze is nog maar net 3 jaar oud Knipoog
Over haar vader Nevele Impulse kan ruitje hier op bokt je wel meer vertellen, die hebben ook met die hengst gefokt. Pb haar maar eens.
Het is ook familie van Sjkees Spier (v. Yzeren Hein), is van het zusje van WendyK hier op bokt. De fokker, Dhr van der Laan, fokte met nogal vreemde namen.
Sjanne Dark, Nicotine, Lipstick, Jus d'Orange, Harlekijn, Grutte greet en Yzeren hein zijn halfbroers en zussen. Yzeren Hein is dekhengst geweest, en was ook een goed koerspaard.

Fred de Zoete is dus ook niet de fokker. Ze is als jaarling op de Unitrot veiling verkocht voor 900 euro.

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:22

echt oh dat wist ik niet
ik heb haar in dordrecht bij een handelaar gekocht die had haar bij fred de zoete weg gehaald
heb je nog meer info ????

chiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:24

ken je mijn paardje dan ook persoonlijk ????
omdat je zegt dat ze als jaarling verkocht is

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:38

Hé, familie van Sjeek Spier!!!! Als ik het goed begrijp heb jij een tante van Sjeek? Sjeek is een zoon van Yzeren Hein. En Yzeren Hein is een halfbroer van jouw paard, zoals ik van wkoekoek begrijp. Correct me if I'm wrong!!! Als je foto's van Sjeek wilt zien moet je maar ff PBen. In het topic in mijn onderschrift staat Sjeek op op de laatste foto.