haf @ work met nieuwe mexicaanse neusriem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafgirl

haf @ work met nieuwe mexicaanse neusriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:19

waren we vandaag ens gaan rijden met mijn nieuwe mexicaanse neusriem!!
natuurlijk had ik scharleck ook wel bij natuurlijk *LOL* Schijnheilig

dit wordt dus de "dia " voorstelling!

ok voorstelling dit is dus scharleck :
Afbeelding Kwijl

DIT IS VOOR HET OPZADELEN:
Afbeelding
wat een harig monster he !! Vingers aflikken

NA HET INVLECHTEN:
Afbeelding

KLAAR VOOR VERTREK:
Afbeelding Kwijl

OM DE POORT DICHT TE DOEN, KAN IK MIJN SJAT OVERAL LATEN STAAN ZONDER DAT HIJ ER OOK MAAR AANDENKT WEG TE LOPEN! tenzij hij me dus achtervolgt! lief e!
Afbeelding

HIJ STAAT BLIJKBAAR NIET GRAAG OP FOTO'S OMDAT HIJ DAAROM ALTIJD ZIELIG KIJKT VIND IK Vriendjes zijn? ocharmpkes
Afbeelding

DRAFJE: Bloos! wat lijk ik dik in die jas !!
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0XACpAkwcuSuowyXBi54CXYf7b7Sd1DJR*x*bFgRlTn209Y7GR3Ino!2QhqOiNO3vFiJmfjgKQHPR9o2gUnqPoZpzu0AJwNUNwwh5WzdyByDcG6CO8Z5xT5nWxmRw*S!UZlcMPTV3S3k/draf%20(dik).JPG?dc=4675504337073725122[/img]

GALOP: here we come
Afbeelding

VROEM met mijn cross pony:
Afbeelding

MIEP MIEP
Afbeelding

TIJDENS DE UITBLAAS PAUZE EVEN BUKKEN EN Cheese! *flits
Afbeelding
DAN MIJN SJAT DIE VANESSA VOLGT!! of aanvalt ?? Pling
Afbeelding >;) Nagelbijten / Gniffelen

OP DE TERUG WEG
Afbeelding

TERUG AFZADELEN:
Afbeelding

EN VROEGEN WE HUN MENING OVER HET RIJDEN: hun antwoord was
Afbeelding
RIJDEN BEUUUUUUUUUUUU (terwijl scharleck het zadel al probeerde te vernietigen )

NOG EEN LAATSTE TERUG BLIK VAN ONZE TWEE HELDEN tijdens het rijden
Afbeelding

dada iedereen Doei, doei
Laatst bijgewerkt door hafgirl op 03-01-05 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:24

k vind het niet zo mooi staan bij haflingers, maar dat is mijn mening Lachen Wel leuke pony Lachen

WallaceLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:26

amai Hyper!

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:33

Mooie haf, maar waarom gebruik je een mexicaanse?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:38

Mooie Haf! Ik vind dalleen de Mexicaanse neusriem niet mooi staan..

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 20:43

Super coole haf! Echt zo'n koelbloedig beest! Al ben ik het wel met de rest eens. Die Mexicaanse neusriem vind ik ook niet zo mooi, maar ja...Het gaat natuurlijk niet om mij hier!

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 20:56

ik vind da wel mooi op een haflinger daarom heb ik hem gekocht
jammer dat de rest vind van niet Boos!

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:01

sjit hee.. waarom rij jij met pessoa bit en mexicaanse neusriem (beide niet echt vriendelijk !!!) ?????

Olevalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:02

het gaat niet om mooi of niet.. zon ding heeft een reden.. hij werkt in op de neus!! Denk eerst evn na voor je iets koopt.. en denk niet penny achtig alleen maar aan het uiterlijk!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:15

ja ben het met olevalover eens. Je zegt dat je het mooi vind,, maar klopt het dus dat je het alleen voor de mooiigheid hebt gekocht? Want het heeft een scherpe inwerking op de neus. Maargoed,,

UtroligJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:23

Ook ik Ben het met Olevalover eens. Zo'n neusriem werkt ontzettend sterk in en wordt meestal in de springsport gebruikt bij de wat heter paarden.Het heeft namelijk een schaarwerking, net als je pessoa bitje. Je kunt hem ook niet zo maar aansnoeren. Waarom niet gewoon een gecombineerde neusriem, ook heel mooi.

UtroligJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:25

Maar je hebt wel een leuke Haf, die andere trouwens ook. Ik wil ook niet alleen maar negatief zijn.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:32

ik ben het ook met iedereen eens, ik vind het niet mooi staan en je heb hem met een verkeerde reden gekocht, zo'n ding gebruikt je idd bij een heet paard net als je bit dus
volgens mij kun je zo'n hafje best met gewone neusriem en trense rijden
wist je wel wat zo'n neusriem voor werking heeft voor je hem kocht? en je bit?
volgens mij niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:37

ik vind het opzich nog niet zo lelijk staan, maar de rede waarom je de neusriem/bit hebt, slaat gewoon nergens op.. Scheve mond "Omdat hij mooi staat", Dus jij trekt ook kleren aan die helemaal niet lekker zitten, maar die wel mooi staan?! Scheve mond
Vind het ook oneerlijk tegenover het paard, hij doet niks verkeerd en krijgt meteen zo'n neusriem en bit...

máár, misschien ben je gewoon vergeten te vertellen waarom de rede is voor die neusriem, (buiten het mooie om) en heeft ie het wel zeker nodig, dan trek ik het terug Tong uitsteken

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:42

ik rij altijd zo zacht mogelijk, soms zelfs zonder hoofdstel, op mijn fjord, bij mijn oudje zowiezo niet snel hoofdstel in en als ik op me shettie ga zitten rijdt ik met niets, veel vriendelijker
heb bij mijn pony wel eens zo'n neusriem omgedaan met kinderlesjes omdat ze altijd haar mond open deed en dan die kinderen omver trok, maar dan alleen als die kindern een goede rede hadden (zere handen ofzo) anders niet, het hielp een klein beetje ze deed iig haar mond niet meer open.

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:44

Ik ben het eens met de argumenten hierboven dus ik ga het niet nog een keer herhalen, je snapt het nu denk ik wel. Ik wil nog wel een dingetje mededelen: Erg mooi schabrakje! Haha! Is dat de nieuwe van BR? Die wil ik namelijjk in het lichtblauw, weet hem alleen nergens te krijgen... Schijnheilig

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:45

hafgirl schreef:
ik vind da wel mooi op een haflinger daarom heb ik hem gekocht

Ai.. Daar ga je nog erg veel commentaar over krijgen. Nagelbijten / Gniffelen

Ik vind het wel mooi bij je Haf staan de Mexicaanse Neusriem. Ik word altijd gek van iedereen die over een Mexicaan zeurt. Zolang je de werking ervan kent en je vind het een mooie neusriem waarom niet.

Het is heel simpel hoe ik het zie.
Opent je paard zijn mond WEL, dan werkt de Neusriem dus hoe hij hoort te werken.
Opent je paard zijn mond NIET, dan heeft hij dus ook GEEN last van de neusriem.

Met een Pessoa-bit rijden vind ik daar in tegen niet zo simpel uit te leggen, daar heb je wel dergelijk een reden voor nodig, maar ik weet niet of je die heb natuurlijk. Clown

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:48

quote: HIJ STAAT BLIJKBAAR NIET GRAAG OP FOTO'S OMDAT HIJ DAAROM ALTIJD ZIELIG KIJKT VIND IK ocharmpkes

Zou dit misschien kunnen zijn omdat hij veel druk heeft op de neus en mond ? Knipoog Sorry voor het sarcasme, maar ik vind dit dus echt niet kunnen he? Ik zou eerst eens gaan informeren naar de werking voordat je iets voor de "mooiigheid"koopt...

Om toch iets positiefs te zeggen: Het zijn grappige hafjes, wees er zuinig op Lachen

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:39

Mooie haf, de rest is al gezegd maar ja...

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:43

mooie haf Haha!
alleen is die neusriem iets minder....
xxiezzz

hafgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 22:44

Verward ok, met het commentaar dat ik krijg zal ik best maar eens uitleggen waarom ik deze " mexicaanse neusriem heb gekocht" Scheve mond Huilen

ten 1ste, ik kan hem niet rijden met een gewoon trenske omdat hij er geen "jota" naar luistert komt door zijn verleden.. en nagezien hij al 20 jaar is (maar nog steeds fit) en altijd met die pessoabit is bereden wil hij dus absoluut nie naar een gewoon trenske luisteren, ik rij ook in een club (van de eigenaren van m'n verzorgpaard) en daar verzeker ik u dat je op hem nie "zomaar" met een gewoon trenske rijd! (te lang om uit te leggen die haflingers en hij zijn namellijk heel "heet" in die bak) en het was ook (bij nader inzien) ONTZETTEND FOUT om gewoon te zeggen dat het "mooi stond" maar ik ben gewoon dat al de mensen die ik ken met paarden weten hoe scharleck in elkaar zit Lachen en was ik namelijk vergeten te zeggen hier op bokt.

mijn excuses daar voor Bloos!

maar in de bak en dan heb ik het vooooooral op galop is hij ECHT NIET TE HOUDEN
hij is misschien de oudste maar ik verzeker u ook de snelste, der hebben al verscheidene ervare meisje op hem gereden en er is geen enkel die erin slaagde hem in een ''normale galop gang'' te houden,vandaar het bit, en ook de aankoop van mijn neusriem voor meer controle over hem te krijgen, zodat we niet neer zouden gaan mocht hij over een van de natte plassen (regen of urine) van de andere paarden in de bak neergaan ! en dat hij er iets aan overhoud, dan kies ik liever voor een neusriem met een fellere functie dan een paard met een eventuele fatale kwetsuren

ik hoop dat dit jullie een ander idee geeft van mijn aankoop en niet een "dierenbeul" achtige indruk geeft.
want ik zou het van mijn leven niet over mijn hart krijgen dit mijn paardje aan te doen! van mijn leven niet!!! Verdrietig

hij heeft ook een gecombineerde neusriem. en ik rij op hem met zoweinig mogelijk druk aan de teugels, tis maar omdat ik het fel nodig heb in de bak, we hebben hieraan proberen te werken, maar tevergeefts, volgens de instructeur lag het aan het meisje dat op het begin op hem reed toen hij nog jong was, ze bleef namelijk scharleck opjutten om sneller en sneller tegaan en waarschijnlijk ook de zweep te fel gebruik Ach gut , het is daarom dat als scharleck een zweep ziet hij ontzetten opgefokt is, en daarom rij ik nooit met een zweep op hem [arme scharleck]
[ het dekentje is van BR merci voor het compliment gekregen van mijn drie paarden vriendinnne voor mijn verjaardag]

scoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:45

leuke haf
ik rij ook met een pessowa of hoe dat je dat ook schrijft
maar alleen voor springen
en die mexxicaanse neusriem moet je zelf weten
ieder zijn eigen mening

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:16

misschien kan je dan beter met een hackamore rijden, die werkt sterk in op de neus, want als je met bit rijdt en je hebt een harde hand(???) kan de zijn mond kapot trekken.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:42

Nicole is ook heel vaak niet te houden, maar ik denk er dus echt niet aan om haar met Pessoa-bit of Mexicaanse neusriem te rijden.

Ik probeer haar gewoon met mijn stem rustig te krijgen, dit werkt de ene keer wel en de andere keer totaal niet.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 23:42

Ik zie niet al je foto's Verward
Wat ik wel zou doen is de ringen van de neusriem lager plaatsen. Nu zitten ze net op de rand van zijn "wangbotjes" (uhm snap je wat ik bedoel?) en dat is wel onnodig oncomfortabel. Dus de riempje achter t bit lager/strakker zetten en die voor t bit wat hoger/losser dan zit ie beter!