Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gouda schreef:Ga anders eerst regelmatig kijken naar lesdagen/clinics van hem of een van zijn leerlingen. Daar leer je ook veel van. Vraag anders aan hem zelf of hij iemand weet die aan huis komt lesgeven (die zijn er namelijk ook!!) Daardoor leer je de methode beetje kennen en zo leer je ook kennen wie wel of niet geschikt ervoor is om je hiervoor en hierdoor te laten instructies te laten geven.Interressant topic ik ben er 2 weken geleden ook via de dierenarts achtergekomen dat mijn paard scheef is aan de rechterkant. Ze heeft een ongeluk gehad 2 september waardoor ze haar achterbeen minder is gaan gebruiken (ze zet hem er moelijker onder) gevolgen: rugpijn, geen bespiering in de acherhand en scheef. Ik had als optie fysioterapie en longeren met een pessoa om haar sterkter te maken en mytoplast.Op hoefkatrol.com staan inderdaad ook tips maar vind het zelf moeilijk om die tips zonder begeleiding uit te voeren. Heb helaas zelf geen vervoer anders zou ik wel zo'n clinic van ADB willen volgen. Ik heb op mijn nieuwe stal weer les maar hoe weet je nu als leek of je goed les hebt en of diegene weet waar hij/zij het over heeft? Deze instructirice zegt precies het tegenovergestelde als mijn vorige.
Angeliek schreef:Ieder paard is scheef. De meeste paarden zijn linksgebogen, maar je komt ook rechtsgebogen paarden tegen. Stel, jouw pony is linksgebogen (dan loopt ze dus linksom met haar kont naar binnen) is het verstandig om linksom veel contraBUIGING te vragen (dat is iets anders als contrastelling). Je slaat dan 2 vliegen in een klap, want door contrabuiging maak je de rugspieren los, dus word ze ook makkelijker in dr mond.
Bets schreef:Ga anders eerst regelmatig kijken naar lesdagen/clinics van hem of een van zijn leerlingen. Daar leer je ook veel van. Vraag anders aan hem zelf of hij iemand weet die aan huis komt lesgeven (die zijn er namelijk ook!!) Daardoor leer je de methode beetje kennen en zo leer je ook kennen wie wel of niet geschikt ervoor is om je hiervoor en hierdoor te laten instructies te laten geven.
Marijke de Jong www.paardenbegrijpen.nl is ook leerling van hem, Caroline de Lannoy is ook en leerling van hem www.carolinedelannoy.com en zo zijn er zoveel. Maar Antoine komt op diverse plaatsen, dus wie weet kent hij iemand bij je in de buurt. Mail hem even.
runningkawa schreef:Hier word gesproken over buiging vragen
idd, dat moet, maar wel in het lijf, niet in de hals
Dus buiging door je been, niet met je hand.
An_J schreef:Als je paard echt heel scheef is, zou ik m eerst eens goed laten nakijken door een osteopaat. Goede kans dat bekken of iets dergelijks ook scheef staat. Pas daarna gaan rechtrichten. Anders krijg je hem/haar nooit echt helemaal recht.
Maaikelove schreef:Gewoon evenveel op blijven rijden als op de rechterhand, dus 50%-50% van de tijd.. Anders zou je de moeilijke kant nog gaan overbelasten...
, dus dat kan op linkerkant van lichaam zijn of op rechterkant. Maar als je niet rechtricht en korte spieren oprekt dan zal paard gewoon scheef in lichaam blijven
en kun je zoveel rijden als je wilt, welke kant dan ook, maar hij zal scheef blijven
. Dit even ter verduidelijking.