Ik vind springen echt Keileuk maar kan het bijna nooit doen. Het begon vanochtend laag maar die heb ik ook gereden want je mocht meerdere hoogtes meedoen.
Dit was een parcourtje van kruisjes van 30-40 cm, de hoogte is zo niets maar het rijden van een paroursje is wel anders dan 1 sprong dus opzich niet erg om hiermee te beginnen
En dat het niet altijd makkelijk is heb ik wel geweten!
Het waren allemnaal kruisjes maar 1 hindernis was een wit lang bord en die was eng, ik kwam met Misting aanrijden op deze hindernis en hoorde de eigenaar van de manege roepen dat ik haar daar iets meer moest rijden dus ik legde mn benen eraan en tja....Misting weigerde en ik vloog naar rechts om echt bijna te vallen maar Misting rende al weg en ik snap niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar viel er nu bijna links vanaf! Ik hing alleen nog aan dr manen ongeveer en nogsteeds dravend. Ik ben er op een of andere onverklaarbare wijze weer recht op komen te zitten en weer doorgereden alsof er niets aan de hand was geweest
Maar weer op diezelfde hindernis een weigering maar daarna........ ging ze eroverheen en verder foutloos
Zo'n hindernis is wel heel erg eng
Maar natuurlijk ook foto'tjes
Maar helaas niet van mn bijna val
Ik weet dat mn houding niet altijd geweldig is maar zoals eerder gezegd was dit mijn 2e wedstrijdje in mijn leven en had al heel erg lang niet gesprongen op een paar sprongen vorige week na.Commentaar mag, maar wees een beetje mild
De 1e hindernis!
Dit is dezelfde maar vanaf de andere kant, dit was hindernis 7:
En dit was de 2e sprong van de dubbelsprong sprong 9 dus.
En toen was het even wachten en heb ik het parcours nog een keer gesprongen maar dan flink wat hoger! Dit parcours was aangegeven als 60-70 cm en dat is voor een C-pony toch al bijna een b-paroursje!
De eerste sprong weer, zoals je ziet kwam deze niet helemaal lekker uit, de balk ging er net niet af en vandaar zit ik dnek ik ook niet zo goed.
Dit vind ik de leukste foto die erbij zit, de 2e sprong van de 1e dubbelsprong die erin zat.
Deze foto is beetje mislukt maar dit was dus DE beruchte hindernis
Hier vliegen we erover heen maar hebben er ook een aantal keer voor gestaan
Dit was hindernis 6.En dit is weer hindernis 7
Zo dit was het, het was echt super leuk en vind springen echt keileuk! Ik begin te merken dat mijn houding wel iets vooruit gaat, iig steviger word mijn zit en kan steeds beter meegaan met de bewegingen. Maar er valt nog veel te verbeteren, als het aan mij lag sprong ik 2 keer in de week, maar dit word helaas beperkt tot 2 keer per jaar ongeveer.
In allebei de parcoursjes had ik 2 weigeringen. Bij de eerste had ik dus 2 keer op die witte hindernis en bij de 2e 1 keer bij die witte hindernis en 1 op de laatste hindernis (Jammer!) maar die had echt niet gehoeven omdat ik die hindernis dus al had gesprongen als hindernis 2 en dat wel was goed gegaan. Maar was denk ik te enthousiast geworden en bleef rustig doorgalopperen terwijl ik beter terug in draf had kunnen gaan. Jammer maar niets aan te doen.
Ik was uiteindelijk bij de pony's 9e van die 10 geworden
Keileuk was het!