Patty @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Patty @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 20:49

Eerst eventjes poseren. Het dekje dat Pat op heeft zat in mijn kerstpakket. Ik had een paardenpakket en daar zat o.a. dit dekje in. Ik heb deze foto's dus gemaakt om vd week even op kantoor te laten zien, want ik vind het supertof dat ze speciaal voor mij (en Pat natuurlijk) allerlei paardenspulletjes hebben gehaald.

Poseerfoto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan het rijden. Ik heb bij niet iedere foto gezet wat we aan het doen waren. Overigens, zoals op deze foto's ook blijkt, heeft Pat snel de neiging om de diep te gaan lopen, ik werk hier heel hard aan, maar het gaat niet altijd even netjes. Zeker in galop als ze harder wil dan ik wil gaat ze diep lopen. Ik los dit op door ophoudingen te geven en tegelijkertijd aan te drijven en door veel overgangen en tempowisselingen te rijden. Mocht iemand nog andere tips hiervoor hebben, of algemene opmerkingen c.q. tips over onderstaande foto's, brand dan maar los.

Afbeelding

Dit was even een missertje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is niet een van mijn beste rijfoto's, ik lijk wel een zoutzak!!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even een pasje opzij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nog niet tevreden, maar we gaan zeker vooruit, vergelijk het maar eens met 2 eerdere fototopics:

[HAW] Foto's van het rijden met Pat van vandaag
[HAW] Patty en Oscar (hond) en ik @ work

Eind januari heb ik mijn eerste officiële wedstrijd met haar. Ik hoop dat ik haar dan nog wat beter voor elkaar heb en ik moet ook hard aan mijn eigen houding werken.

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:53

leuke fotoos! Lachen
Leuke combi ook Haha!
Je paardje ziet er lekker ontspannen uit, maar kijk wel uit dat hij niet aan je handen gaat hangen want zo toont het een beetje.
Probeer hem iets opgerichter te gaan rijden. Maar misschien was dit wel je bedoeling Lachen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 20:56

Echt een heel leuk paardje heb je , hartstikke mooi!!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:02

Ziet er leuk uitr hoor ! Haha!
Druk alleen wat meer je hakken uit
Erg leuk dat je een heel paardenpakket heb gekregen Haha!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:05

Leuk beestje.
Op foto 10 (van onderen af gezien) lijkt net of ie zijn rug bol zet om te gaan bokken Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 21:11

Zou kunnen, ze was een beetje frissig (vandaar dat het ook wat minder ging) en heeft wel een paard bokjes en huppeltjes gegeven, alleen staan die net niet op de foto's.

Iedereen bedankt verder en dat pakket was inderdaad echt supertof, ik was blij verrast.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 21:51

ziet er leuk uit, goed dat je werkt aan het diep lopen. Ik vind dat je je hielen wat meer mag uitdrukken.

mooi paardje en ik vind het een mooie combi!

sofie

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 22:54

Leuk dat je een paardenpakket had gekregen Haha! Het is een leuk dekje
Ziet er leuk uit hoor Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:36

leuk paardje! ziet er goed uit .

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 23:55

mooie foto's kwijl paardje!!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 01:17

Leuk paardje, Mooie fotos!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 11:23

dat zal wel goed komen! verder ziet het er OK uit *LOL*

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:42

Inderdaad leuk paard!
Vanaf een foto is het natuurlijk moeilijk beoordelen, maar misschien moet je wat meer met het voorwaartse bezig zijn en je handen veel openen en lucht geven. Maar ik weet niet of je dat al doet of niet.

Veel succes!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:50

leuk paard en mooie fotos

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:57

wat en leukerd Tong uitsteken
leuke foto´s

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:45

leuk een paardenpakket, misschien een idee voor mijn werkgevers voor volgens jaar...

Foto's zien er best goed uit. ik heb niet echt tips, drijven en figuren rijden, maar dat doe je al. Komt vast goed, dat opwaartse. Hij blijft rond, dat is toch ook al een begin...

littlegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:12

ziet er netjes uit!

xxx

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:27

Fabiënne1 schreef:
Inderdaad leuk paard!
Vanaf een foto is het natuurlijk moeilijk beoordelen, maar misschien moet je wat meer met het voorwaartse bezig zijn en je handen veel openen en lucht geven. Maar ik weet niet of je dat al doet of niet.

Veel succes!

ben ik het mee eens!
Vooral op de foto waar je een pasje opzij gaat werk je (zo te zien op de foto) terug met jouw binnenhand, waardoor je het gevaar loopt dat het paard over de buitenschouder weg valt of blokkeert in zijn lopen, hou jouw handen goed naar voren 'open' 'luchtig' en zorg dat je goed reactie houdt op je kuit zodat de aanleuning open en smeuig wordt (een schuimmondje) maar net als Fabienne1 al zegt, het is natuurlijk moeilijk te beoordelen vanaf een foto! bovenstaand is dus uitsluitend bedoeld als tip en niet als kritiek!

(op een foto staat het paard echt veel te rond in de hals en met open mond, dat is geen open en smeuiige aanleuning )

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:41

leuk, dat dekje staat r ook goed Lachen

LiisA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:44

Leuk paard .. eeh commentaar tsja.. misschien je handen wat meer recht op , je voeten minder ver in de beugels en je hakken goed naar beneden drukken verder gOed hoor =)

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 22:48

Weer bedankt voor de reacties.

Ik probeer inderdaad om minder terug te werken met mijn hand, gaat regelmatig goed en zit zeker verbetering in, maar als ze wat frisser en loperig is pak ik teveel beet, helemaal mijn fout, maar ik vind dat gewoon nog moeilijk.

Werk verder overal hard aan. Net zoals die terugwerkende binnenhand, ik zie dat wel vaker op foto's van mezelf en ben me er tijdens het rijden echt niet van bewust.

Krijg het in de les wel allemaal te horen, maar wat dat betreft is het best goed (en confronterend) om foto's van jezelf te zien.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties en uiteraard doe ik wat met alle tips.

Die foto die Rhijnauwen bedoelt is idd niet 1 van de beste, weet overigens niet meer waar ik toen mee bezig was? Ik vermoed halthouden, soms wil ze dan nog eens "terugkruipen" omdat ik haar niet actief genoeg erin rijdt.

Overigens, voor degenen die de andere topics hebben bekeken, ik vind het zelf wel verbeterd, of zijn er mensen die daar een andere mening over hebben?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:04

zow veel foto's zeg moest 5 min wachten voor ze allemaal geladen waren, maar zijn wel leuke foto's!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:37

Ptries schreef:
Ik probeer inderdaad om minder terug te werken met mijn hand, gaat regelmatig goed en zit zeker verbetering in, maar als ze wat frisser en loperig is pak ik teveel beet, helemaal mijn fout, maar ik vind dat gewoon nog moeilijk.
Krijg het in de les wel allemaal te horen, maar wat dat betreft is het best goed (en confronterend) om foto's van jezelf te zien.
ik vind het zelf wel verbeterd, of zijn er mensen die daar een andere mening over hebben?

ik vind jou zeker verbeterd en vind het super dat je zo open en eerlijk bent! OK dan! wanneer je foto´s van jezelf plaatst kun je er haast wel van uit gaan dat je op- en aanmerkingen krijgt, jij bent al heel bewust van jouw fouten en doet er ook zeker wat aan! Dan ben je al een heel eind in je rijkunstige onwikkeling! Hou goed antwoord op je hulpen en blijf open en luchtig in je handen dan gaat het vast helemaal goedkomen!

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:23

Dank je. Ik hoop het, maar heb er ook wel een goed gevoel over. Bij mij laden de foto's trouwens heel snel.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:36

Bij mij ook Lachen. T zijn trouwens hele leuke, jullie zijn ene prima combi!