Candy's 1ste keer rijden onder de ruiter !

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Candy's 1ste keer rijden onder de ruiter !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 16:57

Wat was het een hondeweer gisterenmorgen Bbbrr gelukkig was het even relatief droog toen Candy's les begon maar de bak zat onder de plasjes. In het begin best eng maar na eventjes was ze het al gewoon en liep zo door de plasjes heen. Dit was dus de 1ste keer dat er iemand op haar reed. Er heeft welgeteld 3 keer iemand opgezeten zonder te stappen onze nhs-leeraar maar die had geen tijd meer om les te geven dus zijn we overgestapt naar de mevrouw op de foto's een nhs-lesgeefster. Candy vond het dus allemaal geweldig! 1ste keer bitje in Wow was dat eventjes knabbelen meteen aanvaard. 3de keer zadel erop en aansingelen No Problem! Wat is het toch een kanjertje. En toen Cinte opstapte ook geen enkel probleem. En toen is Cinte begonnen met rondjes stappen en veel oefeningen te doen op nageven. Wel nog niet aan het bit want de teugels zitten vast aan het halster. We wilde haar eerst bitloos opleren maar mijn nichtje wilt gaan springen met Candy en dan is een bit verplicht op wedstrijd. Genoeg gekletst hier zijn de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Hier begint ze al goed na te geven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
cinte kreeg het warm even jas uitdoen *LOL*
Afbeelding
Afbeelding
Mooi koppie Vingers aflikken
Afbeelding
De 1ste drafjes
Afbeelding
Hhhhii Whiii Dit is leuk! Naar de andere paardjes:))
Afbeelding
En vooral heel veel belonen.
Afbeelding
je ziet gewoon dat ze er lol in heeft vind ik niet?
Afbeelding
Kijk eens hoe goed ze al stopt super he!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo wat vinden jullie ervan? ik vond het echt super om Candy met ruiter te zien onze kleine meid word groot. En wat pakte ze alles goed op. En wat ik vooral fijn vind is dat ze het zelf ook zo leuk vind dat zie je gewoon. Jammergenoeg moet ik vandaag gaan werken dus kan ik niet naar die les geen kijken. Maarja maandag weer wel.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:01

He ziet er geweldig uit! Zeker voor de eerste keer! Maar, ik vind het wel een beetje onverstandig om voor de eerste keer zonder cap er op te gaan zitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:01

ziet er goed uit,maar hoe stuur je als de teugel door een dezelfde lus zitten??

Maar bij springwedstrijden is het niet verplicht hoor.. je ziet op tv zoveel mensen bitloos rijde..

maar ik kan het ook mishebben hoor,

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:03

leuk zeg! leuk dat het ook zo goed gaat
ik vind alleen die lange teugels nogal eng... straks staat ze erop...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 17:05

Citaat:
Maar, ik vind het wel een beetje onverstandig om voor de eerste keer zonder cap er op te gaan zitten.

Persoonlijk ik ook want ik ben iemand die dus nooit zonder Cap rijd. maarja het is de lesgeefster zelf ik kan der moeilijk verplichten een cap op te zetten :p
Citaat:
ziet er goed uit,maar hoe stuur je als de teugel door een dezelfde lus zitten??

Dat gaat hetzelfde als met een bit. Een paard moet leren op de druk te reageren volgens mij niet op een ruk aan da linkse of rechtse kant dat zou dacht ik de bedoeling zijn. Maar ik zit er dus niet op op de foto's he das de lesgeefster.
Haha!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:06

Mooi paardje!! Ziet er goed uit hoor Knipoog

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:13

Western rijden lijkt mij ook super coowl..maar kdenk toch niet dat ik zonder het springen kan..

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:43

ik vind candy best nog jong ogen, hoe oud is ze?2,5? ik had persoonlijk nog wat langer gewacht. Wel een mooie tinker!

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 17:51

ziet er netjes uit!!

en ook al zitten de teugels door 1 lus, je kunt er prima mee sturen hoor

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:01

Zo dat ziet er al goed uit!
Echt fijn als je paard het zo goed oppakt denk ik.

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 18:23

Soow!! Echt fijn dat het al zo goed gaat, daar is een hele goede voorbereiding aan vooraf gegaan denk ik!! Ik vind die sliert teugels maar niks Scheve mond stel je voor dat ze erop trapt!! Slaan die niet hard tegen er aan als het een beetje waait???

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 18:39

Citaat:
Ik vind die sliert teugels maar niks stel je voor dat ze erop trapt!

Tja zelf rij ik met gewone teugels heb dus geen ervaring met Westernteugels. Als ze erop trapt dat kan geen kwaad want ze zijn zo lang dat ze dan niet strak komen en ze zitten ook nog niet aan t bit alleen aan het halster.
En dat waaien tegen de benen daar moeten ze wel tegen kunnen. das ook 1 van de oefeningen dat je met koorden over hun benen zwaait dus dat kent ze wel. maar ik vond het ook vreemd die lange teugels hoor.
maar nog even het is niet mijn paardje maar van mijn nichtje en de vrouw die erop zit is de lesgeefster. Candy staat wel bij mijn paard (Tinker) op de wei ze is eigenlijk mijn verzorg TinkerXHaflingertje Haha!

Daphne_Jobas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:00

MarJoo_ schreef:
He ziet er geweldig uit! Zeker voor de eerste keer! Maar, ik vind het wel een beetje onverstandig om voor de eerste keer zonder cap er op te gaan zitten.

Evenals je jas uittrekken terwijl je er op zit.

sterretje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:00

Woww, ziet er mooi uit voor de eerste keer! Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:05

Ziet er erg goed uit voor de eerste keer hoor Haha!
Erg leuk paardje ook , en veel succes he Knipoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:16

wow zeg, gafe foto's hoor, ze is prachtig geworden ook
het ziet er super uit, gaaf dat ze het zo accepteerd
je hebt er dan ook super naar toegewerkt he

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:16

Leuke foto's. Ik had bij Candy wel heel wat anders verwacht want mijn vroeger lievelings pony heet ook Candy en dat was een welsh. Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 20:21

ziet er goed uit
mooie fotos

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 02:23

Citaat:
MarJoo_ schreef:

Evenals je jas uittrekken terwijl je er op zit.

Dat hangt er net vanaf hoe goed jij met je paard naar dit moment toewerkt. Een paard dat compleet gestressd zit met een ruiter erop en bij de minste beweging al schrikt noem ik nog niet "klaar" voor de ruiter. Candy is het gewoon dat er oa. Koorden om der benen waaien, koorden over haar heen gegooid worden, jassen over haar lijf en hoofd zelf over de ogen heen gaan, plastick zakken waarmee ze geaaid word.... Moet ik nog doorgaan? Het hangt er dus juist vanaf wat jij je paard leert voor dit moment een jas uitdoen zal ze dus echt niet of mag ze zelf niet van schrikken. Het wil niet zeggen omdat de ruiter er voor het 1ste opzit er nog nooit is gewerkt met dit paardje in tegendeel. Niet alle paarden worden op dezelfde manier ingereden.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:17

Mooie tink Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:23

Tulandro schreef:
ik vind candy best nog jong ogen, hoe oud is ze?2,5? ik had persoonlijk nog wat langer gewacht. Wel een mooie tinker!

In haar profiel staat dat ze dik 3 jaar is, mooie leeftijd om rustig aan te beginnen dus veel succes!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 11:18

Bedankt Breitling had het nog niet zien staan. Candy is idd al dik 3 jaar en 7 maanden. Ze is gewoon erg fijn gebouwd het is ook geen volle Tink. Candy haar mams was een HaflingerXarabier en haar Papa was een goedgekeurde Tinkerhengst. Het staat allemaal in mijn profiel hoor misschien dat mensen daar soms beter eventjes gaan kijken voor ze zo een comentaar geven je kan toch moeilijk iedere keer als je foto's plaatst opnieuw het hele levensverhaal van een paard gaan neertypen he? Dus even profiel kijken Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:27

ziet er echt lief paardje uit!!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 14:56

Eerste keer bitje in??? Waarom dan pas??? Volgens mij begin je een paard te trainen door, hoofdstel en longeren, dan het zadel en alles, dan een keer de ruiter erop. Ook rijd je zonder cap op een jonge pony!!! En waarom moet ze gelijk de eerste keer onder het zadel nageven???

Maar ik vind dat ze een leuk kleurtje heeft

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:00

Breitling schreef:
In haar profiel staat dat ze dik 3 jaar is, mooie leeftijd om rustig aan te beginnen dus veel succes!

ja, ik heb me vergist, ik dacht dat het een volle tinker was, maar ze is een stuk minder fors gebouwd. 3 jaar en 8 maanden is wel een mooie leeftijd om te beginnen Haha!