Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marliesje schreef:Een deskundig iemand vinden die je kan begeleiden hierin.
xKatleentjex schreef:helemaal mee eens.
Een paard inrijden is niet iets dat je zomaar even doet, doe je het verkeerd dan kun je er nog heel lang schade aan ondervinden. Vraag dus hier niet om tips maar ga op zoek naar iemand die ervaring heeft met paarden inrijden en laat je door hem/haar begeleiden, aan tips op bokt heb je niet voldoende om een paard in te rijden
Cadish schreef:Je weet er niks vanaf! Dat leer je echt niet in een half jaar hoor
s0nlyYlana schreef:natuurlijk weet ik er wel dingen van....ik was alleen benieuwd of jullie nog enige tips voor mij hadden.
sorry als ik een verkeerde vraag heb gesteld...
je reactie komt bY mij niet egt positief en aardig over
runningkawa schreef:Citaat:Een deskundig iemand vinden die je kan begeleiden hierin.
heb je die niet danCitaat:niet aan beginnen lijkt me een verstandige tip!
s0nlyYlana schreef:ik weet wel wat van een paard inrijden af...jullie begrijpen mYn vraag gewoon helemaal verkeerd...ik bedoelde deze vraag neit zo van ik weet hier niks vanaf help...nee gwn om wat tips..hoe jullie erover denken blablabla....
klomp schreef:wat is er niet aardig aan dan? ik stel wat vraagjes zodat ik een duidelijker beeld heb van jou en je paardje, en geef aan dat je niet zo 1,2,3 uitlegd wat je moet doen om een paard in te rijden. ik vind dat je meer hebt aan een begeleider of prof dan dat je alleen gaat rommelen. en omgang met paarden en een beetje kunnen rijden is niet genoeg om een paard zelf in te rijden. inrijden vereist een hele hoop kunde en ervaringen...die jij naar mijn idee nog niet hebt omdat je anders niet hier om tips kwam vragen.
en bovendien als je zo reageert zijn er weinig mensen die jou willen helpen
Kylan schreef:Iig deskundige hulp zoeken.
Beginnen met wat longeerwerk aan zo'n longeerhoofdstel zonder bit (hoe heten die dingen ook al weer?)
Beginnen met bitwijs maken aan de lange lijnen.
Als ie voor het eerst een zadel op krijgt, losgooien met zadel. (Dus niet meteen je mooie nieuwe zadel erop, gewoon een ouwe waar wat me mag gebeuren)Maar voordat ie het zadel op krijgt al een poosje laten wennen aan iets op de rug, bijvoorbeeld een deken, een longeersingeltje oid.
En altijd onder begeleiding bezig zijn, nooit in je eentje!
s0nlyYlana schreef:de manier van het antwoord kwam niet positief op mij over..ik voelde me een beetje aangevallen...sorry als ik dit verkeerd heb begrepen![]()
ik heb indd nog niet echt veel ervaring met het inrijden van paarden. wel veel op mijn manege gezien enso en soms een beetje geholpen. maar verder niet echt nee. dat heb je goed gezien![]()
ik ben ook indd opzoek naar iemand die mij kan begeleiden. en ik ga ook zeker niet alleen een beetje rommelen.
maar ik was gwn een beetje nieuwschierig wat jullie vinden en misschien iemand op het forum die wel ervaring heeft met het inrijden....
ik verwachtte ook niet van 1 van jullie dat er helemaal uitgelegd werd hoe ik een paard moet inrijden. dat kan natuurlijk niet !!!