het gaat nu allemaal heel goed met mijn pony met rijden
hij luistert super enal, maar hoe leer ik hem nou de piaffe?
ten eerste weet ik de hulpen niet dus daarom wil ik het hem
ook niet op een andere manier aanleren. dus tips zijn heel erg
welkom
. ik hoop op snelle reacties

doei doei
XxX
roxanne
Ik heb er veel profijt van dat mijn pony zoveel kan terugkomen, na uitgestrekte draf kun je in de training idd gaan piafferen om hem sterker te maken. Ik heb het als volgt geleerd, natuurlijk moet je pony super aan het been zijn en er klaar voor zijn, maar met behulp van mijn instructrice heb ik geleerd te piafferen door jezelf lang te maken, extra been te geven en iets op te vangen in de mond, maar zeker niet aan de teugels gaan hangen! Je gaat nu heel erg meedenken in de bewegingen; 1,2,3,4 enz. dus telkens aan beide kanten been geven in een ritme.Het kan goed helpen als iemand anders met verstand van rijden een beetje bijtikt bij de achterbenen, zodat de pony die echt optilt. Je pony mag zeker niet gaan vluchten!
Gewoon stilzetten!! In het begin zijn een of twee pasjes zeker genoeg, veel belonen en maar eens per week doen, want dit is erg zwaar voor je pony. Ik zou zeker iemand vragen je erbij te helpen, want je hebt er nix aan als je het verkeerd aanleert. Sorry voor het lange verhaal.

.