Lusitana schreef:Als je niet met dubbele teugels om kan gaan (trouwens met teugels aan het halster kun je niks verkloten, wees daar maar niet nbang voor) kun je ook de gewone teugels aan de bitring en de zijring van het halster samen vastmaken. Als het tever uit elkaar ligt, kun je een verbinding maken van met deltariempjes die je voor een pelham gebruikt en daar je teugels aan vast maken. Heb je wel eens aan alleeen een halster gereden? Als ze zo beledigd is in de mond, kun je dat eens proberen en misschien over gaan op een bitloos hoofdstel. Of een mylerbit. want verbinding moet er echt komen, hoor.
Ze heeft nogal wat meegemaakt. Je zou aan haar vertrouwen kunnen werken door met haar te wandelen, tijd met haar door te brengen als ze los in de bak loopt, etc. Ik hoop echt dat het goed komt en dat er wat meer mensen reageren. Het is niet eerlijk om haar als eigenwijs te bestempelen. Ik zie een heel onzeker paardje dat nogal wat heeft meegemaakt.
En als ik zo alles lees, bokt jou paard naar je been.. En is er waarschijnlijk ooit iets gebeurrt waardoor ze dit doet.. Met veel geduld zal je ver komen, dat weet ik zeker!!!