k heb geen zin meer om te rijden wie heeft tips??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

k heb geen zin meer om te rijden wie heeft tips??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:01

k heb de laatste tijd helemaal geen zin meer om te gaan rijden. k ga smorgens om half 8 naar school en kom om half 6 weer thuis. dan doe ik eten koken en eten en dan is het al gauw weer half 7. dan is het donker en heb ik helemaal geen zin meer om te gaan rijden. in het weekend kan ik dan nog wel rijden maar dan hebben ze verder heel de week stil gestaan. het gaat met rijden om 1 welsh a van 1,16 en een haf die pas is ingereden. die welsh A kan ik geen andere kinder op laten rijden zonder mijn bizijn daar is ze te fel voor en die haf is helemaal aan mij gewend dus daar kan ik ook niet zomaar een ander op gaan zetten.....

wie kan me helpen???

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:03

hmm..met momenten heb ik ook écht geen zin om te rijden. Dan longeer ik ze of zet ik ze in de stapmolen. 'k Denk dat da wel normaal is da je daar ni altijd zin in hebt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:04

k heb geen stapmolen en me longeerbak is een modder poel Knipoog

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:06

ik heb momenteel ook een dipje...
uit met mn vriend,veel dieren overleden waar ik veel van hield,mn paard loopt niet fijn(wss doordat ik niet lekker in mn vel zit).
snap het heel goed dat je afentoe geen zin hebt om te rijden.
dan doe je ze toch een keer losgooien en een keer longeren?
van de lente is t allemaal weer stukken makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:09

ze lopen dag en nacht buite allebei dus los gooien heb geen nut denk ik Knipoog

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:21

Je vraagt een beetje naar de bekende weg, vind ik. Mensen die je goed advies proberen te geven wimpel je gelijk weg, met een tegenreactie.

Ga op zoek naar een bijrijder en dan moet je niet eentje zoeken van net 14 geworden, maar een volwassene. Je zult er even wat tijd in moeten steken, maar vanzelf dat iemand anders ook met je hafje overweg gaat kunnen.
Je kunt natuurlijk ook een jongere bijrijder voor je welshje zoeken, als je dan regelmatig afspreekt om met diegene samen te rijden. DAn heb je gezelschap, een drijfveer om te gaan en ben je in de buurt om je welshje in de gaten te houden.

En als dit allemaal ook niets is, dan zou ik als ik jou was gewoon even zien hoe je de winterperiode doorkomt. En als je dat niet trekt, dan kun je altijd nog rigoreus besluiten om ze te gaan verkopen...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 22:59

dan geef je ze toch gewoon vrij?
tijdje niet rijden vinden de paarden niet erg hoor, ik heb ook wel eens geen zin, zolang mijn pony maar buiten is, zijn eten en drinken krijgt en kan spelen met zijn vriendje is er niks aan de hand....

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:07

Laat ze lekker wat weekjes vrij. Je kan ze ook verkopen. Maar als je dan weer zin hebt dan is dit niet de goeie optie ;n

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:08

ik heb ook zo een periode hoor ook omdat ik examens heb en dan maar een keer ofzo kan rijden per week en dan laat ik ze liever een tijdje staan. kan eens geen kwaad na een wedstrijdseizoen (bij mij dan)

gewoon zien dat ze buiten kunnen op tijd

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:10

als ze toch de hele tijd buiten lopen, hoef je niet perse iets met ze te doen nu. als ze teveel energie hebben kunnen ze het er zelf wel uitgooien.

misschien gewoon even 15 minuten erop zitten en rondje stappen is toch ook niet veel moeite. moet maar denken het is voor mn paard anders had ik ze niet moeten nemen Knipoog

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:31

je moet maar denken: jij sjaggie, je paard sjaggie. je doet hen ook geen plezier als je erheen gaat terwijl je geen zin hebt. zeker met dit donkere weer: lekker laten staan en dan weer rustig oppakken als de dagen langer worden en je weer zin hebt.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:41

zijn dit jou eigen paarden?

als mensen dit lezen die geen eigen paarden hebben kunnen ze je nek wel om draaien!!

maar wees gerust iedereen heeft een dip heb ik ook last van in de winter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:44

mango schreef:
zijn dit jou eigen paarden?

als mensen dit lezen die geen eigen paarden hebben kunnen ze je nek wel om draaien!!

maar wees gerust iedereen heeft een dip heb ik ook last van in de winter

het zijn mijn eigen paardjes jah....en ze mogen voor geen goud weg shantal heb ik namelijk al 11 jaar

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:46

dan mag je jezelf gelukig prijzen want er zijn genoeg dames hier
die graag in jou schoenen willen staan!!!!

dus kom op rijden met die hap Haha!

boer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:49

ik denk niet dat ze iets heeft aan de reacties van... je moet blij zijn bla bla...

ze wil info en tips..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:51

vind ik ook!!
der zullen een hoop mensen jaloers op je zijn..
maar zolang je geen wedstrijd ambitie hebt kun je ze rustig in hun weitje laten staan. als je afentoe ze maar ff lekker verwent met een appel en een knuffel..

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 23:53

boer schreef:
ik denk niet dat ze iets heeft aan de reacties van... je moet blij zijn bla bla...

ze wil info en tips..

nou ik denk juist dat ze wakker geschud moet worden en blij moet zijn dat ze uberhaupt kan rijden !!!

er zijn zat meiden die geen paard hebben en die als ze dit lezen pissig worden en denken hoe kan je zoiets nu denken je hebt een eigen paard 2 zelfs en dan heb je geen zin om te rijden????

ik heb ook wel eens geen zin tuurlijk kan dat voorkomen maar zoals zij het zegt heeft ze al weken geen zin en komt die zin ook niet!!

en ze had toch al genoeg tips?? die ze ook niet echt aannam maar oke Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:03

mango schreef:
nou ik denk juist dat ze wakker geschud moet worden en blij moet zijn dat ze uberhaupt kan rijden !!!

er zijn zat meiden die geen paard hebben en die als ze dit lezen pissig worden en denken hoe kan je zoiets nu denken je hebt een eigen paard 2 zelfs en dan heb je geen zin om te rijden????

ik heb ook wel eens geen zin tuurlijk kan dat voorkomen maar zoals zij het zegt heeft ze al weken geen zin en komt die zin ook niet!!

en ze had toch al genoeg tips?? die ze ook niet echt aannam maar oke Haha!

als ik afgelopen jaar niet wou verhuizen zouden me paarden verkocht worden......

tevens even een correctie..k heb 5 paarden maar k rijd er maar 2 Tong uitsteken

k heb nu 2,5 week niet gerede......k ga me zelf morge drinen mits het geen pokke weer is om te rijden....k hoop dat k me zelf kan dwingen want k heb egt 0 zin.

jullie horen morge van me!!

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:09

maar verder verzorg controleer en verwen je ze wel gewoon?
als je paarden aandacht krijgen genoeg te eten, en er verzorgd en gezond bijstaan zie ik het probleem niet zo
ze staan buiten zo te horen dus dat is een pluspunt bewegen kunnen ze iig.
ze kunnen samen spelen dus dat is ook mooi
maar krijgen ze wel af en toe wat aandacht van je (zo ehm elke dag Knipoog )
het is niet zo erg als je ze maar niet in het weekend ineens heel hard aan het werk zet en in een keer heel veel van ze verwacht.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:11

Tip 1, ga uit werk of school/studie met rijkloffie in een tas naar stal.
Eerst je paard doen en dan naar huis.
Ik weet uit eigen ervaring dat als ik eenmaal thuiszit ik me er ook echt toe moet zetten. Vooral in de donkere dagen..............
Tip 2 Zoek een bijrijder/verzorger voor 2 dagen dan heb je wel rust en energie voor andere dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:15

jeanie schreef:
Tip 1, ga uit werk of school/studie met rijkloffie in een tas naar stal.
Eerst je paard doen en dan naar huis.
Ik weet uit eigen ervaring dat als ik eenmaal thuiszit ik me er ook echt toe moet zetten. Vooral in de donkere dagen..............

k weet dat ik stout ben...me paardjes staan aan huis Bloos Bloos!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:16

ik zie het staat in je profiel!!!!!!!!!

jij bent echt slecht Haha!

hahaha dus wat ik zei kop op dame was niet eens zo slecht!!! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:22

mango schreef:
ik zie het staat in je profiel!!!!!!!!!

jij bent echt slecht Haha!

hahaha dus wat ik zei kop op dame was niet eens zo slecht!!! *LOL*

als k morge ga rijde laat k sjaakaap foto´s make als die tijd heb.....hebbe jullie bewijs Knipoog

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:40

tja ik heb ook wel eens geen zin maar weer of geen weer, ik ga!!! ik heb gekozen om een paard te houden dus moet ik er ook voor zorgen, ja toch? en bovendien ben ik het eens over het feit dat veel meiden/ jongens zonder eigen paard hier zich erg boos over kunnen maken als jij zegt dat je geen zin hebt. dan had je er niet aan moeten beginnen. een paard betekend nu eenmaal niet alleen rijden, daar komt veel bij kijken. maar je hebt er voor gekozen dus ik vind wel dat je discipline enigzins ver te zoeken is. tuurlijk kun je je paard weleens een dag of een week vrij geven, maar de werkzaamheden horen er gewoon bij!!

kim22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 00:44

wees blij dat je kunt rijden!!!
ik ben net met de brommer gevallen en zit met mn arme handje in het gips Verdrietig
en het rijden ging net zo goed