een Welshje van 1999 . Chelsea Withof moeder : Sumrins Colibri
vader : Gerard Biesdeels
grootmoeder : Revel Comfrey ( nationaal jeugdkampioene Nederland)
overgrootvader : Revel Humming Top
(voor de liefhebbers)
een echt schatje !
hier een overzicht, ik mis haar nog altijd
sorry niet op volgorde)samen gingen we af en toe op wedstrijd, ze kon heel goed springen maar weigerde spijtig genoeg heel veel

deze heb ik uitvergroot !

een beetje te vroeg, maar het geeft een idee

met mn zus(paljastine op bokt)

zoals ik al zie, weigering
mn handen en mn houding

hier springt ze hem wel, maar hoe

mn mooiste actiefoto

net in het nieuw
(alles ook tuig)
eten kon ze als geen ander

net voor onze eerste wedstrijd

met haar beste vriendinnetje soubi
na een ponykamp met allemaal kleine kindjes, daar was ze altijd superbraaf en betrouwbaar bij, een gedroomde kinderpony !
ook mijn mama en papa waren helemaal weg van haar ! ( vooral mijn papa dan, mijn mama is een ponyleek)
maar het kon niet blijven duren, Alizé en Jil wouden haar verkopen, enja zo gebeurde het, afscheid was onvermijdelijk, het deed pijn, veel pijn. Maar gelukkig was Tineke er nog. Ze had een veulentje gehad en daarna had Aurelie ( Ilufprincess) haar gehuurd in de zomer. Toen was ze echt heel stout, ze schuurde haar ruiters tegen de bomen en was heeel erg koppig. Door Aurelie was dat alles er helemaal uit. Door "omstandigheden" kon Aurelie haar niet meer rijden
en toen was Chelsea ongeveer tegelijkertijd verkocht. Dus ging ik Tineke rijden. Ze was ong. 4jaarWe waren een echt team. Alles deed ze als ik het vroeg, mn perfecte maatje een hyperlieve minisportpony !
fotooverzichtje (weer niet op volgorde, maar ik doe mijn best)
met haar veulentje Punch ( toen een paar daagjes oud)

Punch was een droomveulentje, het was net een hondje, ze kwam van de andere kant van de weide naar je toe gelopen als je haar naam riep , ... echt een schatje !

zo zag ze eruit in de herfst , lief he ! ( Jil heeft haar vast)

gaan wandelen deed ze heeel erg graag, samen met haar shetvriendinnetje Soubi !

Deugniet !

springen kon ze als de beste ( en ze kon nog hoger)
maar de foto is wel helemaal niet mooi, spijtig.

haar lievelievehoofdje waar ik altijd op verliefd ben geweest ( en nog steeds)

ook grachtjes waren geen probleem, maar mn houding wel

aan het wachten om binnen te mogen voor onze eerste jumping !

en die eerste jumping... hebben we gewonnen ! eerste omloop foutloos en barrage de snelste jippie ! ( was 40-50) en later die dag ook in de 60 dubbel foutloos en de tweede plaats. Ik was toen de gelukkigste mens van de wereld !

op een andere jumping

ook die andere jumping

actiefoto van die dag ! (70cm) mn houding

haar hoofdje !
Dressuur konden we ook ! ( zij wel, ik niet)
dat hebben we 2 keer kunnen tonen
op een dressuurwedstrijd en op mn B-brevet
ik weet niet wat van welke dag is, maar de meesten zijn wel van mn Bbrevet ( mss zijn er zelfs geen van de wedstrijd bij, ik weet het niet)
eerst inrijden:

*schaamt zich diep* normaal liep ze beter

even wat staan kletsen en Tineke slooft haar uit !

vind ik persoonlijk een heel mooie foto, speciaal sfeertje, alleen mn voeten grr

even strekken, ik zit te ver naar achter en de aanleuning is niet goed, maar haar beentjes zijn wel mooi, voor een 4,5jarige die toch nog niet zo lang echt gereden werd vind ik het helemaal niet slecht.
en dan de proef zelf:

niet zo denderend , maar ik had mn brevet
toen kwam het zomerseizoen eraan en de jumpings in de buurt , daar deden we natuurlijk aan mee. Spijtig genoeg heb ik er maar 1 meer kunnen doen omdat ze dan uiteindelijk verkocht werd
maar van die ene jumping heb ik wel nog foto's, hou je vast
we deden mee in de 75 ! Daar hadden we spijtig genoeg een balkje door mijn schuld. omdat het zo goed ging schreven we ons nog snel in voor de 85 met een barrage van
95 ik dacht dat ik de barrage wel niet zou halen, maareuh, sja ik was dus foutloos, dus ik rij door naar de barrage maar tineke vond die hoge spronge zooo leuk dat ze ging crossen; ik kon haar niet goed meer controleren en op een hoge enge oxer kwam natuurlijke de afstand niet meer uit en sprong ze midden in de sprong en ik belandde ernaast
ik heb teken gedaan naar de jury dat ik niet meer verder zou rijden, want ik vond dat te gevaarlijk. Al bij al nog een geslaagde dag om nooit meer te vergetenlosrijden:

ze vond het daar allemaal heel interessant !
losspringen:

schaam
wachten tot we binnen mogen:

Tineke is het type dat helemaal gek wordt van aandacht en er echt op kickt , dus als ze de ring binnenkwam en zag dat iedereen naar haar keek ( extra veel omdat ze de kleinste van de dag was met haar1,25m) begon ze te showen en werd ze heeel erg trots : dus een een xtra mooie groet naar de jury :

spijtig genoeg geen actiefoto's, maar we staan dicht bij het kruis, een beetje een stomme sprong eigenlijk, pff maarja, de anderen waren wel op hoogte gebouwd
ondertussen ook een foto'tje van haar veulentje bij de nieuwe eigenaars :
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0RwAqA3sUjdG0GC3bPrs32i1INDhXBgEzcgIrI*m9ayTca*SxhBclRVaZp*4hz0ioTIzZSIvz9T!w7D4crDBv*hVwqcxGR1Pnwm*HG3XcNUA/Scannen0002(1).jpg?dc=4675500873347522870[/img]
met dezelfde blik in de ogen als de mama
maar mooie liedjes duren niet lang en ook zij werd verkocht. Eerst ging ik haar kopen, maar omdat ik daar toch heeel snel te groot voor zou zijn heeft mijn papa dan maar Paljas voor ons gekocht
de laatste 2 foto's van haar voordat ze vertrok :

er waren ook foto's bij haar nieuwe thuis, maar die zijn zoek
als ik ze gevonden heb dan zal ik wel iets laten weten
het was een heeeeel lang verhaal met veel foto's , maar ik mis ze allebei zo heel erg dat ik het eens kwijtmoest aan bokt en aan iedereen wou tonen wat voor een schatjes het zijn ! Ik heb geen van beide nog gezien . Ik zou heel graag nog eens bij hun op bezoek gaan , maar dat komt er misschien nog wel eens van.
(ik heb dit bij HAW geplaatst omdat er toch wel veel rijfoto's bij zitten)
wat vinden jullie van hen?
commentaar op mij mag, maar hou het netjes
BTW zijn allemaal min. 8 maand geleden

ma was effe vr de duidelijkheid:) da nie iedereen denkt da we ons ponys gewoon maar 'dumpen' kizz
Heel veel succes en plezier nog verder met de paarden !