Op verzoek: het jonge paard @ springwork... :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Op verzoek: het jonge paard @ springwork... :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:17

Oke, er was nogal vraag naar meer foto's van het paard dat ik rij. Inmiddels is ze 3,5 week onder het zadel en de eigenaar besloot dat ik maar eens een sprongetje moest proberen te maken.

Het springen zelf ging erg goed, ze stopt niet en vind het heel leuk (en kan erg goed springen... Haha!)

Wat ik zelf wel merkte, was dat ik moest wennen aan de manier van springen van een paard. Dat voelt natuurlijk heel anders als een pony! Mijn houding is dan ook niet optimaal Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Om te bewijzen dat ik normaal beter zit, zo zit ik op de pony:

Afbeelding
Clown

Dan (onder druk van Laura Haha!) toch maar een aantal foto's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tussendoor even een dressuurfoto'tje Haha!

Afbeelding

Punt waar ik dus echt op moet gaan letten zijn mijn benen, en ik moet naar voren kijken.

Toch wel wennen, een paard en springen... Haha!
Maar het was de 1e keer, dus dat wordt vast wel beter... Lachen

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:19

Superfoto's ! Commentaar op je houding geef je zelf al !

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:20

leuk hoor shan! gaat echt de goede kant op met je beestje *LOL*

hesterv

Is echt stoer paardje!! EN die neusriem.. perfect natuurlijK!! Vind het alleen al wel een beetje hoog voor een jong paardje hoor! (Maar kben zelf ook weer lekker vertrouwen kwijt dus zal wel aan mij liggen, vandaag weer eens uitgebeld int M springen Boos!)

In ieder geval, gedurfd hoor!! Haha!
Groetjes!!

lindatje

Aaah! Wat lief! Ik vind het een heel leuk beestje......en ik doe het je niet na Nagelbijten / Gniffelen best hoog Tong uitsteken

Ctal

Haha meis ik vind het helemaal geweldig. Ik heb er helemaal geen verstand van maar als je aan de andere kant terecht komt dan zit t altijd voor 50% goed toch haha. En je zit niet in de mond te trekken dus is wel goed Knipoog

Knap paardje hoor, mag je m ook blijven rijden op concour etc? staat je iig goed, ook de maat enz.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:21

*Braaf shan*

Ja ik vind het leuke fotos, en we weten wel dat je netjes zit
dus daarom moest je ze plaatsen Tong uitsteken
Maar ik vind haar goed springen Haha!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:21

Ik vind de laatste wel spectaculair Haha!
Maar ze springt precies wel alsof het niks is, en ze heeft er plezier in Lachen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:22

Leuk paardje! Was dit de eerste keer dat je met hem sprong?

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:22

WOW,,

Kan ie ook nog springen Tong uitsteken
haha,, je houden jah geweldig Knipoog
altijd beter als mij he Tong uitsteken

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:25

Hej,

leuke foto's *LOL*

Let wel op (laatste foto) dat je niet te veel naar voren gaat, dat kan je paard uit balans brengen, en kan ook gevaarlijk zijn, als je paard struikeld bij het neerkomen heb je een grote kans dat je erover duikelt Nagelbijten / Gniffelen

Wel fijne foto's!!! Enneuh het lukt precies al goed!!! OK dan! *LOL*

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:27

Ziet er goed uit Shanna! En ja springen met een paard is wel een beetje anders dan met een pony, maar ik zou zeggen wen er maar vast aan Tong uitsteken
Ze springt wel graag zo te zien hè, alleen weet ze nog niet zo goed wat ze met haar voorbenen moet, maar dat komt vast goed in de loop van de tijd.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 21:28

Margon schreef:
Leuk paardje! Was dit de eerste keer dat je met hem sprong?

Jep, op een ieniminie kruisje van 10 cm na... Haha!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:31

zo flink aan de maat!

ziet er wel netjes uit Lachen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:36

waw wat kan die springen!! en ik vind je houding helemaal niet slecht op dat paard!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:38

Jij springt hoger na 3,5 week dan wat ik na 1,5 jaar doe Haha!

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 21:44

Wow die kan springen?
Je houding vind ik nog helemaal niet zo slecht
voor de overstap van paard naar pony.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:38

Heej shan ziet er super uit gewoon, Ik wil hem haha
Neej hoor Lachen neem jou je plezier niet af Lachen

Gaat echt super meis, ik hoop je (binnenkort) mischien aankomend Zomerseizoen op concour tegen te komen met hem. dat wennen komt vanzelf wel, is idd een groot verschil van boas. Je ziet dat het paardje iets onzeker is aan zijn blik, oorstand enzo. Maar je kan zien dat die voor je wil werken. Shan ik zal toch is een praatje gaan maken als ik jou was of die hem niet gewoon wil houden, aangezien die zo lekker loopt bij je. Wil je trug zien in het Z met haar Knipoog

dierenvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 22:46

Mooie foto's hoor! Maar is dat paard echt nog maar 3,5 week onder het zadel? Dan spring je al zo hoog met hem/haar? Sorry vind dat niet kunnen, waarschijnlijk heeft het paard nog niet eens voldoende balans onder het normale rijden, Mijn pony is nu ongeveer een jaar ingereden en maak nu voor het eerst kleine sprongetjes met haar, ze heeft al wel vaak vrijgesprongen. Ja, ieder paard is anders maar dit is gewoon een te zware belasting voor haar/hem. Ik wens je succes met het verdere inrijden van je paard. groetjes

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:00

Over balans zal ik niet niet klagen aangezien hoe dat paardje al loopt. uberhaupt tis op verzoek zei heeft ook niet veel over dit paardje te vertellen. als je ziet hoe dit paardje al loopt, dan kan zon sprongetje geen kwaad. verder vind ik dit geen belasting, ze zit dit paardje niet in de weg en ze is super licht, je zou gewoon denken dat dit paardje vrij springt, net zoals die van jou doet Lachen Ik vind het super spijtig dat iemand door zoiets heibel in een topic maakt, die mensen weten wel wat ze doen hoor, dit paardje heeft ook vast en zeker wel eens los gesprongen, zolang zei het paard niet in de weg zit, en het niet te vaak doet kan dit geen kwaad. Het is een hindernis, geen lijntje, en geen parcours.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:09

zonde van het dier dat de eigenaar hem na 3,5 week ( wanneer het paard dus nog aan het wennen is aan de nieuwe balans, dus met ruiter erop ) al zo hoog onder de man laat springen
Ts kan daar uiteraard niets aan doen.
die mexicaanse neusriem vind ik voor een jong dier ook wat minder...
waarom beginnen de mensen tegenwoordig met zwaar materieel,
terwijl je een jong paard op de meest simpele manier moet optuigen, zonder allerlei poespas

ik hoop dat TS de kans krijgt om een meer ervaren paard te springen, zodat de TS zelf meer balans krijgt
ze rijd vast wel heel netjes, daar zeg ik niets van, maar balans is op een groen paard meer dan een MUST

maar ja dat is mijn mening...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:43

Ik denk dat dat zitten en balans niet echt een probleem is bij Shanna (TS) omdat ze zelf sowieso M springt met haar pony Tong uitsteken , ervaring ontbreekt dus ook niet, en tsjaa een paard is nou eenmaal net iets anders. Zoals Navidad al zegt, Shanna is echt geen zwaargewicht, en ze zit hem niet in de mond, paardje kan zelf vrij springen. En een dubbel springen is makkelijker dan een hindernis die er zo vrij staat, want dan heeft het paardje op de eerste hindernis genoeg steun om voor de tweede perfect uit te komen.

Shanna ziet er leuk uit Lachen Leuk ding Lachen

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:58

leuke foto's!
mooi paardje ook! en ach wat vaker springen en dan is je houding vast al een stuk beter!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 23:59

Ik ga lichjes met Cross mee, het is al moelijk genoeg voor een jong paard om zn balans met ruiter in het grondwerk te vinden, laat staan in het vliegwerk

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-04 00:05

Ik ga er verder niet over oordelen, want ja balans is idd erg belangrijk, heb die van mij ook 1 xtje gesprongen maar het hoogste was 80/90.
Verder neem ik aan dat dit echt niet elke week gaat gebeuren, dus zal vast allemaal goed komen.

@Mik_beer, kleine correctie Shanna springt B met Boas, en rijdt M1 dressuur met Boas. Geen M springen dus Knipoog