Sotto-Vocé voor het eerst op haar rug..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Sotto-Vocé voor het eerst op haar rug..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 14:10

Voor het eerst een paar rondjes op haar rug. Ze is al gewend aan het hoofdstel en de longeersingel.. Dus het volgende stapje is het zadel.. Dit was na het longeren.. We gingen heel even kijken hoe ze erop reageerde.. Nou.. zo dus Lachen
Deze foto's zijn van een filmpje.
Mijn grote trots Lachen Voor meer foto's van deze schoonheid.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=329788

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Tooeet op 28-11-04 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:12

Is dat wel vertsandig zonder zadel of iets ?
heb dr geen vertsnad van verder.

verder hele leuke merrie, hoe oud is z ?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:13

Gaaf hoor, zo voor het eerst op je eigen pony!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:14

leuk paardje

mijn pony heb ik ook de eerste keer zonder zadel opgezeten, maar dat was dan wel in de stal. Maarja, paljas is dan ook soms echt ne zot op da vlak

ze vindt het allemaal wel best Haha! , of niet?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 14:18

xx_Irisje schreef:
Is dat wel vertsandig zonder zadel of iets ?
heb dr geen vertsnad van verder.

verder hele leuke merrie, hoe oud is z ?

Normaal gezien doen de meeste mensen het anderzom.. Eerst wennen aan het zadel. Dan het gewicht.. maar in de zomer toen ze op de wei stond. Hebben we spelenderwijs al heel veel gehangen enzo.. En dat vertrouwd ze.. Zolang je tegen haar blijft praten, en zelf rustig bent. Vind ze het allemaal goed. Maar op zich beweegt een zadel minder erg als rechtstreeks een mens op je rug.. Dus ben trots Haha! Ze is trouwens 3,5 jaar Lachen

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 14:19

Paljassofie schreef:
leuk paardje

mijn pony heb ik ook de eerste keer zonder zadel opgezeten, maar dat was dan wel in de stal. Maarja, paljas is dan ook soms echt ne zot op da vlak

ze vindt het allemaal wel best Haha! , of niet?

Zo begonnen wij ook.. In de wei dan.. Ze vond het allemaal wel vreemd zo.. maar zolang ze die vertrouwde stem hoord.. En dat aaien over haar rug.. Vind ze het wel goed.. Na een tijdje ontspant ze zich al helemaal Lachen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:20

Ik ben persoonlijk van mening dat je voor de eerste keer op je pony gaat zitten dat beter met zadel kunt doen, kan niet echt uitleggen waarom.
Wel een hele brave merrie zo te zien, dat ze dit allemaal zo toelaat, makkelijk voor in de toekomst Lachen Heel veel plezier nog met d'r, hoop dat je ver komt Haha!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 14:21

joritalover schreef:
Ik ben persoonlijk van mening dat je voor de eerste keer op je pony gaat zitten dat beter met zadel kunt doen, kan niet echt uitleggen waarom.
Wel een hele brave merrie zo te zien, dat ze dit allemaal zo toelaat, makkelijk voor in de toekomst Lachen Heel veel plezier nog met d'r, hoop dat je ver komt Haha!

Jah, is misschien ook wel zo... Maar het verscheeld per paard.. Ze schiet nu nog in de stress van zulke 'vreemde' dingen.. Terwijl ze mij wel toelaat..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:35

Okee, daar heb je gelijk in, ik zou haar toch maar binnenkort wel kennis laten maken met het zadel en hoofdstel enz. anders kun je wel stoppen Lachen Nogmaals, heel veel plezier !

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 14:37

Super leuk voor de eerste keer op je pony zitten, maar als ik jou was zou ik ook haar zogauw mogelijk aan een zadeltje laten wennen fijner voor jou en het paardje..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 14:59

joritalover schreef:
Okee, daar heb je gelijk in, ik zou haar toch maar binnenkort wel kennis laten maken met het zadel en hoofdstel enz. anders kun je wel stoppen Lachen Nogmaals, heel veel plezier !

Jah, aan het hoofdstel is ze al gewend.. En longeersingel nu ook.. Dus die volgende stap zal niet lang meer duren.. Maar dit was gewoon na het longeren.. Even kijken hoe ze reageerd.. Nou zo dus Knipoog

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:02

Ziet er leuk uit hoor.
En volgens mij kan het helemaal geen kwaad hoe je begint, als je paard dit beter vertrouwt kun je der ook beter mee beginnen (denk ik dan) Lachen.
Veel succes verder!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:03

Wat een leuk dier.....
Fijn dat ze zo makkelijk is..., maar ik zou toch ook gaan doorgaan
met het trainen van een hoofdstel en zadel...

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:04

Sylleke schreef:
Ziet er leuk uit hoor.
En volgens mij kan het helemaal geen kwaad hoe je begint, als je paard dit beter vertrouwt kun je der ook beter mee beginnen (denk ik dan) Lachen.
Veel succes verder!

Lachen Heb je ook weer gelijk in Lachen hihi.. Ach jah, als je er maar komt

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:06

Flower schreef:
Wat een leuk dier.....
Fijn dat ze zo makkelijk is..., maar ik zou toch ook gaan doorgaan
met het trainen van een hoofdstel en zadel...

Doen we ook Lachen

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:10

Gelukkig...want dat rijdt toch wat makkelijker Knipoog Haha!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:11

Daar heb je zeker gelijk in Lachen

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 15:46

Ik zou dit zelf nooit doen, mocht jouw pony gek gaan doen kan jij met je lichaam aardige klappen geven om de rug van je pony. Dit zal door de pony echt niet als leuk worden beschouwd. Wanneer je het zadel er gewoon op hebt liggen heb je meer steun en is de kans op onverwachte, harde bewegingen een stuk kleiner Lachen...zo denk ik erover...

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 15:57

talented schreef:
Ik zou dit zelf nooit doen, mocht jouw pony gek gaan doen kan jij met je lichaam aardige klappen geven om de rug van je pony. Dit zal door de pony echt niet als leuk worden beschouwd. Wanneer je het zadel er gewoon op hebt liggen heb je meer steun en is de kans op onverwachte, harde bewegingen een stuk kleiner Lachen...zo denk ik erover...

Dat ben ik helemaal met je eens, maar gelukkig is dat niet gebeurt.. Was alleen voor een rondje.. En dit was haar vertrouwd.. Mara we trainen zowiezo wel verder met het zadel

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 16:16

leuk paardje hoor nettjes dat ze er zo rustig op reageerd Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:44

Leuk hoor dat ze er zo goed op reageerd. Ik denk dat het voor een keertje uitproberen geen kwaad kan.

Ik ben ook wel benieuwd hoe ze op het zadel gaat reageren. Maar daar zullen we vast nog wel foto's van te zien krijgen Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:47

Waarom wordt alles wat anders is meteen verafschuwd?
Omdat de meeste eerst het zadel erop leggen en daarna pas erop gaan zitten, is het meteen uit den boze als je het andersom doet.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:52

Sjonniej schreef:
Waarom wordt alles wat anders is meteen verafschuwd?
Omdat de meeste eerst het zadel erop leggen en daarna pas erop gaan zitten, is het meteen uit den boze als je het andersom doet.

Hoor je iemand zeggen dat het "uit den boze is"? Nee he?

Ik heb gewoon gezegd hoe ik erover denk, meer niet, maar verafschuwen vind ik een beetje overdreven geantwoord van je! Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 17:57

Zo goed hoor. over het algemeen vertrouwd een paard jouw eerder dan zo'n koud zwart stijf stinkend geval. Bij mijn vorige ben ik de eerste keer ook zonder zadel erop gegaan. Puur om te lsten zien wat de bedoeling was. Veilig is het nooit. Ook niet met zadel, dus dat is een slecht argument. Mijn dire jarige nu heb ik toch maar eerst een zadel opgelegd omdat ik haar juist niet vertrouwde.
Ik zou zeggen ga zo door.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 18:00

idd mijn verzorghaf hebben we helemaal ingereden zonder zadel, want we hadden geen zadel.

dus ik snap het gezeik niet helemaal, als het paard en de ruiter zich er allebei goed bij voelen waarom dan eerst met zadel