Röskur de IJslander @ dressuur en springen (les)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Röskur de IJslander @ dressuur en springen (les)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-04 20:17

Merens kwam vandaag hierheen! Haha! Ze kwam eigenlijk hierheen om haar rode en het blauwe halsterhoofdstel van haar zus te passen op Röskur, omdat ik nog tussen die kleuren twijfelde.

(( Hier staan overigens de foto's die Merens heeft gemaakt (luxe hè, twee fotograven *LOL* ), dat zijn vooral stapfoto's en een filmpje van het springen! Haha! [ITP] Roskur: halsterhoofdstellen, dressuur en springen Hoop dat het niet erg is dat het twee topics zijn, maar dit is met een ander fototoestel dus vandaar... ))

Afbeelding
Dat blijhoofd in de hoek waar Röskur naar kijkt is Arjanne (Merens). Knipoog

Afbeelding
En de blauwe...

Lineke (horssie @ bokt) heeft de foto's van de les gemaakt met mijn fototoestel:

Eerst dressuurles:

Afbeelding
Losstappen... Lachen

Afbeelding
stap

Afbeelding
draf

Afbeelding
Röskur's brede, maar korte hoofd (geloof het of niet, ik heb een maat full nodig halsterhoofdstel!!) door de bocht. Cool

Afbeelding
draf

Afbeelding
omg een enigszins scherpe foto Haha!.

Afbeelding
draf. dit vind ik wel een leuke foto... Lachen

Afbeelding
ook draf, dit vind ik ook wel een leukje. Lachen (helaas zijn die twee ook onscherp Ach gut )

En toen begon de springles:

Afbeelding
Wederom wat stappen...

Afbeelding
Niet echt een duidelijke foto, maar ik vond het wel weer een grappig galopmoment, die achterbeentjes zo in de lucht... Haha!

Afbeelding
Ook niet echt duidelijk, maar een klein kruisje.

Afbeelding
Een wat hoger kruisje...

Afbeelding
Een stijltje...

Afbeelding
Dit vond ik ook wel een grappige foto...

De foto's en het filmpje van Arjanne zijn wat beter gelukt. Lachen (mijn fototoestel is eigenlijk vooral geschikt als de zon schijnt, als ie gaat flitsen springt de kwaliteit helaas achteruit Scheve mond) Het is wel jammer dus dat ze niet allemaal even scherp zijn. Verdrietig De meeste die wel scherp waren, waren dan weer net niet zo mooi, of dat ik net van ze af reed ofzo... Scheve mond

Ook jammer was, dat toen ik ging wijken met de les de kant waar het het best op ging net de kant was waar zij moeilijk foto's van konden maken. Galop was maar een paar rondjes per kant dus ook daar geen foto's van.

Ohja, als mijn voeten op een foto naar buiten wijzen, was ik aan het aansporen. Ik weet het, ik moet niet teveel met mijn voeten willen aansporen, maar met de kuit. Maar dat vind ik best lastig om te doen, omdat ik best ver met m'n voeten onder zijn buik uitkom... Scheve mond Dus aub geen commentaar over de 'kapstokken' tijdens het aansporen, ik weet het. Bloos

Dat was 't weer!

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:23

Je komt niet ver met je benen onder de buik vandaan!!
K vind jullie een leuke combi.!
hij zit wel goed in z'n wintervacht Haha!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:46

héé, super leuk!
Heb ook altijd een ijslander willen hebben.
(komt misschien ooit nog)

Rachel_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:48

leuke pony,
en idd een leuke combinatie.
ik vind je ook niet te groot voor hem hoor.
len leuk die halster staa hem goed. Haha!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:55

leuke ijslander
ik vind dat jullie goed bij elkaar passen!!!
ik vind het halsterhoofdstel heel leuk staan

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:55

sorry iris,voor de wazige foto's enzo Bloos

ik heb vandaagecht héérlijk gereden!

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 20:56

Daphne_Jobas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:17

Zit dat blauwe halster niet een beetje te strak?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:23

leuke foto's
gave halster/hoofdstellen
jammer van de kwaliteit van de foto's

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:36

ik vind dat blauwe halsterhoofdstel ook een beetje strak zitten... Scheve mond maar leuk beestje hoor!

Lisah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 21:36

heej, leuke foto's hoor, ik heb jullie ook al heel vaak in t echt gezien Tong uitsteken Maarre kan t zijn dat ik passie op de achtergrond zag? Bloos Tong uitsteken

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:00

leuke fotos jammer van de kwaliteit!
leuk beestjw

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:13

dat het blauwe halster te kort is klopt, deze heeft ze alleen gepast om te kijken welke kleur ze het liefst wilt.
zelf koopt ze een grotere maat als ze de kleur weet.
[/b]

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:42

sow horssie niet zo schreeuwen Knipoog

maar dat halsterhoofdstel kon niet groter en het was allen ff voor te kijken welke kleur ze het leukst bij hem vind staan.

Was gezellig vanmiddag!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:48

Leuk dat rood en het blauw Lachen
En leuke ijsco

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:49

Ik vind de blauwe het mooiste Knipoog Verder ook leuke foto's alleen jammer dat sommige zo donker zijn!

En mij viel alleen op dat je wel erg korte beugels hebt --> maar zag daarna dat je ook ging springen dus misschien lag het daar aan.

Heb ook enkele jaren op ijslanders gereden en koop er later misschien oo k eentje Rolleyes . Maar momenteel is al mijn tijd en aandacht (nog) voor mijn geweldige Sayla Knipoog

Beenhulpen zijn soms idd lastig bij ijslanders. Mij hielp om goed mijn knieen aan te klemmen en goed tenen naar binnen houden (voelt als met x benen rijden Knipoog ) dan kun je je onderbenen leker laten hangen en geef je been met bovenbeen, knie en klein stukje onderbeen. Met langere beugels gaat dit een stuk makkelijker dan met korte!! JA raar maar waar

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 22:57

Merens schreef:
sow horssie niet zo schreeuwen Knipoog

maar dat halsterhoofdstel kon niet groter en het was allen ff voor te kijken welke kleur ze het leukst bij hem vind staan.

Was gezellig vanmiddag!

haha is niet schreeuwend bedoel,maar anders krijgt het topic zo'n gekke draai Knipoog heb het wleens eerder ezien Schijnheilig

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:45

Het paard staat al op de grond voordat ie er met de achterhand over heen is Lachen

Leuke ijslander hoor! Lachen Ik vind rood trouwnes mooier

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-04 23:57

leuke foto's hoor! Ik vind dat blauwe halster-hoofdstel veel mooier staan! Ben je er al uit welke kleur je neemt?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 00:37

Het lijkt net of er geen verschil zit tussen de beugels, maar ik heb ze voor het springen wel degelijk 2 gaatjes korter gemaakt hoor! Knipoog Het ligt denk ik aan de moment opnames, ik heb mijn beugels een keer een gaatje langer als dit gehad in het jaar en 3 maanden dat ik Röskur nu heb, en daarmee kon ik niet behoorlijk lichtrijden... Als je deze foto ziet: http://iris.van-blijderveen.nl/images2/les5.jpg Kijk daar lijken ze juist vrij lang omdat ik net sta... Ik vind draf erg fijn zitten, lichtrijden gaat heel lichtjes en fijn, dus ik denk dat mijn beugels wel op de goede maat zitten. Lachen

Ja, ik denk dat ik uiteindelijk toch voor de blauwe ga, die vind ik toch ook leuker staan, ook al is rood mijn lievelingskleur. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:06

de blauwe vind ik beter, omdat hij een bruinachtig vachtje heeft, en in bruin zit (al) rood.... blauw, dus. PS: die kleur noem je bij minipaarden en amerikaanse paarden Brown Dun...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 01:07

horssie schreef:

Mooizo (van het rijden) OK dan!

De foto's komen in ieder geval gedeeltelijk door mijn fototoestel, hoor. Ik heb nog niet zo heel vaak van bewegende paarden foto's gemaakt, en als ik dat deed dan zonder flits. Zoals je bij Heleen's fototoestel (= zelfde) misschien wel hebt gemerkt, is de kwaliteit best heel goed, alleen als ie gaat flitsen springt de kwaliteit achteruit! Knipoog Dus jammer dat het zo donker was, ligt niet aan jou hoor! Ach gut

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-04 01:26

horssie schreef:
haha is niet schreeuwend bedoel,maar anders krijgt het topic zo'n gekke draai Knipoog heb het wleens eerder ezien Schijnheilig

Ik snap helaas wat je bedoelt... Dan lezen mensen over jouw uitleg heen, en dan gaan alsnog 10 andere mensen zeuren dat het halster te krap zit... *LOL*

@ Merrieveulen: Wat grappig zeg, ik heb net in jouw topic wat neergezet over die kleuren haha, een andere IJslander bij ons is leemvos en dat is geloof ik 'jouw' red dun als ik de beschrijving zo las. Lachen In 't Nederlands is het wildkleur bruin, Röskur's kleur. Lachen De andere IJsjes in de les (kweet niet of ze goed te zien zijn..) zijn overigens ook leemvos (red dun?) en wildkleur zwart (die grijs-kleurige, ze zijn geloof ik alletwee samen op een foto te zien op de achtergrond), heeft dat ook nog een andere naam? Lachen (( deze foto bedoelde ik: http://iris.van-blijderveen.nl/images2/les4.jpg ))

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:31

wildkleur bruin ken ik wel, en die naam klopt ook. ik heb in mijn Red Dun topic wat uitleg gezet over die verschillen in namen.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-04 01:53

Gaaf zeg, springen kan die wel Haha!