Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fearless schreef:maar i probeer het ook al langer want hij is al 19 maar op wedstrijden en buiten ritten moet ik een tieden man omdoen
Ik weet dat ik niet veel weet van hulpteugels maar volgens mij zijn er geen hulpteugels die ervoor zorgen dat je paard meer vooruit gaat. Mag je trouwens wel hulpteugels gebruiken op wedstrijden (weet ik ook geen r**t van, sorry).
. spokie79 schreef:In een ander topic van je las ik dat je een KWPN hebt.
Ik rijd ook een pools paard, maar als ik oefeningen doe om hem lekker aan het been te krijgen en veel overgangen rijd is er niets aan de hand. Heeft ook niets met het ras te maken.
Als je hem normaal rijd word ie wel voor je been enzo maar nooit uit zichzelf supervoorwaarts. Maar heb ook nog een andere gekent, die juist weer supersnel was en.. k ben even aan het denken haha.. Nog een slome.. das ook een schimmel, net als die eerste die ik zei. Maar het is ook weer de mama van die snelle. En nog 2 polen maar die weet ik alleen nog van dat ze jong waren dus geen idee hoe die zijn.
Wat heeft het ras van een paard nu te maken met of hij sloom is of niet ?
en buiten is gewoon veel leuker.
Kafue schreef:De meeste paarden zijn buiten wel sneller dan in de training, dat is ls logisch want van trainen wordt je moeen buiten is gewoon veel leuker.
Buiten zijn ze amper te stoppen, terwijl je ze in de bak af en toe handmatig vooruit moet dúwen!