Ik heb nu een maand geleden. Een 6 maanden oude hengstje gekocht. Een NRPS met hele goeie papieren. Ik probeer hem zo lang mogelijk hengst te laten. Het liefst heel zijn leven. Ik wil dan met hem wedstrijden gaan rijden.

Maar aangezien je dan L met winst moet rijden. Na lang wikken en wegen heb ik toch maar besloten om Landor mijn fjord te verkopen. En een paardje te zoeken waar ik nu al wedstrijden mee kan rijden.
Het heeft al veel moeite gekost. Ik kon hem inruilen maar toch maar niet gedaan. Maar ben er nu over uit dat hij echt weg gaat.
Ik probeer hem eerst particulier te verkopen maar mocht dat niet lukken. Dan gaat hij naar een handelsstal. Is wel een hele goeie en een echte aanrader. Ik heb daar ook mijn nieuwe paard gekocht. Ze zijn heel eerlijk en zeggen ook als ze je je niet geschikt vinden voor een paard. Er word meteen verteld hoe oud het dier is en of het gebreken heeft. En ze vragen nette prijzen. Ben er echt over te spreken.
Ik heb daar een heel leuk paard gevonden die ik gekocht heb. Het is een appaloosa ruin gekocht van 10 jaar en 1.63 hoog. Hij is altijd dressuurmatig gereden maar kan ook heel leuk springen. Hij heeft geen wedstrijdervaring. Hij is een tijdje verwaarloosd geweest. Maar is helemaal opgeknapt. Hij heeft nog een tijdje aan een bioticakuur gezeten maar daar is hij nu vanaf. Hij heeft in die verwaarloosde tijd ook lucht gezogen. Maar dat doet hij niet tot nauwelijks meer. Hij heeft ook geen luchtzuigband meer om. Hij is alleen nog wat mager. Voor dat hij bij mij op stal gebracht word. Hij word morgen gechipt. Op de kosten van de handelaar. En hij word maandag gebracht. Hij rijdt dan van te voren nog langs de dierenarts. Waar hij nog onder zocht word en zijn inentingen krijgt en dit allemaal op kosten van de handelaar.
Ben echtte spreken over de gang van zaken. Allemaal in overleg en heel netjes afgehandeld. Ook krijg ik er nog een deken bij.
Wat vinden jullie van hem. Ik heb hem Bolino genoemd en de roepnaam is spikkel.