Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Heureka schreef:Op dit moment rij ik op een 3 jarige waar geen rem op zit. Ze kan pas na een hele tijd een beetje ontspannen stappen en als ik maar even gedraaft hebt kan ik weer van voor af aan beginnen met rust er in krijgen. Als is draaf loopt ze in no-time onder me uit, ophoudingen hebben weinig effect. Tot nu toe heeft ze niet lelijk gedaan (bokken of steigeren). Ze is ingereden door een prof. (springruiter) in augustus daarna is er af en toe door iemand op gereden en ik heb er nu 4 keer opgezeten (3x per week). Ze is niet van mij. Heeft iemand tips?
maar ik heb wel heel veel geduld met het paardje. En vasthouden doe ik niet. Ik maak een ophouding (meerdere tot ze reageerd, ik begin zachtjes en maak de hulp groter als ze niet reageert, in combinatie met stem) en beloon haar uitbundig als ze reageert..
Zaterdag maar eens kijken hoe het dan weer gaat... gijsenkim schreef:kan je deze even nader uiteenzetten voor mij???
QQQQ schreef:Benodigdheden:
1 paard met peper in reet
1 grote trechter met slang
1 flinke voorraad verdunde cocosmelk (ong. 10 liter)
Plug slang in achteringang paard.
Vul in 5 etappes trechter. Laat tussen door helemaal leeg lopen, unplug slang en laat paard 5 minuten zitten, of stimuleer stoelgang.
Procedure herhalen (5x in totaal).
Uw paard is nu pepervrij![]()
Veel rijplezier
Amethyst schreef:Ja, we willen fotoverslag (stap voor stap uitleg!) + alle in's en outs en do's en don'ts van spoelen met verdunde cocosmelk.
Trouwens, voor het stimuleren van de stoelgang, zou je dan niet direct een laxeermiddel toedienen? Is snel en gemakkelijk.
QQQQ schreef:Als ie goed gejoinupt is, doet ie gewoon mee hoor