Duncan (tinker) @ work (heel veel foto's)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christah

Duncan (tinker) @ work (heel veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 01:25

Voor het eerst echt serieus rijfoto's gemaakt van Duncan vandaag Lachen

Duncan is pas 4 jaar, en ik ben nu sinds 2 maanden wat serieuzer met hem aan het werk... (voorheen was het alleen maar met lange teugel buitenritten maken, maar nu is er dan ook echt werk aan de winkel voor meneer )

Het zijn foto's van de eerste 10 minuten van het rijden, daarna waren de batterijen leeg... Huilen

Het eerste kwartier liep Duncan erg stijfjes, daarna liep hij geweldig lekker... maar ja je raad het al... toen waren de batterijen al leeg
maar alsnog wat leuke plaatjes... kijk zelf maar *LOL*

Afbeelding
Dromen 'daluk baas, daaaalukk ga ik wel stukje met je rijden... eerst ff slapen'

Afbeelding
natuurlijk de eerste minuten lekker tegendraads doen...

Afbeelding
daar waren we net ff te snel voor de fotograaf Pling

Afbeelding
een drafje... (nog steeds met z'n neus in de wind... )

Afbeelding
lekker eigenwijs... (z'n voorplukje vliegt Haha! )

Afbeelding
nog verder draven Lachen

Afbeelding
en dan natuurlijk ff lekker in de teugels gaan hangen Boos!

Afbeelding
hier was meneer net aan het proberen de bocht aan te snijden

Afbeelding
eerste galopsprong (gooit zn hoofd altijd heel ver naar beneden)

Afbeelding
echt Duncan, dat lieve hoofdje *LOL*

Afbeelding
Dit vind ik zo'n gave foto Haha! (alleen zit ik wel heeeel beroerd in het zadel... trek net mijn been op Verward en die handen Scheve mond )

Afbeelding
gewoon een mooie foto Haha!

Afbeelding
bijna hetzelfde, toch wel anders Knipoog

Afbeelding
gwoon een drafje Lachen

Afbeelding
en de laatste foto...

En wat vind je van mijn tinkie binkie? Haha!
Hij kan als hij wil echt mooi lopen...

Tips en commentaar is erg welkom (moet ik er wel iets mee kunnen natuurlijk Knipoog )

(beugels te kort, weet ik... doe ik met opzet... heeft zn redenen....)

_Clien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:55

echt een heel mooi beesje!!!
leuke shabrak, staat um heel goed, hij ziet er koel uit zo met zn neus in de wind!! Tong uitsteken

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 09:57

jaaa wat een super leuk tinkie haha
leuk shabrak idd..

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:03

lekker beessy hihi, gave aftekenignen heeft hij.
belangrijkste bij koudbloeden is dat wanneer je ze doord e rug wilt gaan rijden,dat ze voorwaarts zijn.Zorg dat hij voorwaarts op het been wegdraaft, en maak dan bijv. een kleine ophouding.Ook wanneer hij eevn aan de teugels gaat hangen,rijd je hem een paar passennaar voren en vang je dat op met een ophouding. (ken er nog zo 1)

jullie zijn een erg leuk stel, heel erg veel succes!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 10:33

Let op dat hij niet te veel hangt, want het ziet er nu dressuurtechnisch niet zo geweldig uit. Hij heeft er geloof ik ook niet zo zin in! Probeer veel te schakelen, dus veel voorwaarts rijden, ook in galop! Dan kan hij niet in jehanden gaan hangen. Hij moet op zijn eigen pootjes gaan lopen!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:00

Tulandro schreef:
Let op dat hij niet te veel hangt, want het ziet er nu dressuurtechnisch niet zo geweldig uit. Hij heeft er geloof ik ook niet zo zin in! Probeer veel te schakelen, dus veel voorwaarts rijden, ook in galop! Dan kan hij niet in jehanden gaan hangen. Hij moet op zijn eigen pootjes gaan lopen!

Je hebt echt helemaal gelijk... ik weet wat je bedoelt!

(Hij heeft er wel zin in hoor... is er niet vanaf te zien... maar die oortjes staan echt altijd naar achteren... alleen als er iets boeiends is (ander paard, eten, gekke koe, etc.) ... dn gaan ze naar voren... { anders zou het betekenen dat mijn paard ook altijd depri in zijn wei staat Tong uitsteken } )

Ik ben pas 2 maanden een beetje dressuurmatig met hem aan het rijden (is pas de 4de x dat hij in de rijbak rijdt sinds ik hem heb!)

en het is ook zo vreselijk dat hij of met zijn neus in de wind gaat lopen, of in de teugels gaat hangen...

Als hij in de teugels hangt, dan rij ik hem juist heel voorwaarts... maar dan gaat hij van zelf weer met die neus in de wind lopen...
(af en toe gaat het wel goed... maar meestal hebben we last van dit dilemma Boos! )

Daarom zit ik te twijfelen om een Thiedemann aan te schaffen om hem aan te wennen met zijn hoofd naar benenden te lopen... omdat hij het niet echt snapt, en hij ook wel ns met zijn hoofd gek wil doen...

heeft iemand daar ervaringen mee? Ik heb er zelf wel ns mee gereden, maar eigenlijk alleen maar omdat dat moest van de instructrice....
Duncan kent het volgens mij niet... is dat erg...?? Ik heb echt geen flauw idee... kan ik het uberhaupt wel gebruiken? of is het voor mensen die weten wat ze er mee doen (hoort het in ervaren handen thuis??)??

(als ik er een aanschaf, dan vraag ik wel hulp van iemand... ga niet als een debiel zonder hersenen aan het klungelen Knipoog )

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:08

ik zou eerst proberen het zelf op te lossen, lekker ondspannen laten lopen, dan gaat dat hoofdje vanzelf wel naar beneden!
verder ziet het er leuk uit hoor! mooie tink heb je!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:14

Leuke Tinker. Kleine tip, probeer hem eerst goed voorwaarts te rijden en dan met een iets hogere hand van voren een beetje lager te vragen. Als hij z'n hoofd zo hoog houdt kan je dit het beste oplossen door je hand ook iets hoger te houden (zo heb ik het geleerd)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 11:23

op de ene foto dat alleen zn kont er op staat lijkt hij wel erg overbouwd..

Kijk uit dat je niet te veel vraagt anders krijgt hij straks last van zn rug!!!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 11:30

Cayusejuhh schreef:
op de ene foto dat alleen zn kont er op staat lijkt hij wel erg overbouwd..

Kijk uit dat je niet te veel vraagt anders krijgt hij straks last van zn rug!!!

Hij is ook overbouwd... maar op de foto lijkt het wel beetje extreem inderdaad...

En ik vraag ook zeker niet teveel van hem... ik ben daarom ook pas nu bezig met beetje dressuur (proberen) te rijden... ik doe kalm aan en ik heb geen haast... het moet leuk blijven Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:19

Neem je met Duncan ook les? Wij hebben daar ontzettend veel profijt van met onze tinker.
Zelf ben ik niet zo'n voorstander om naar Thiedemans enzo te grijpen. Probeer het eerst zelf... (mbh goed instructie)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:26

Je rijdt hem echt leuk, ik zou gewoon zo blijven verder rijden, veel oefeningen maken om hem te laten ontspannen en hem meer gespierd te krijgen. Je rijdt hem ook nog maar twee maanden wat meer en hij is ook nog maar vier jaar. Maar echt, doe zo verder, het ziet er echt leuk uit!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 12:51

Thiedemann zou ik niet gebruiken als dit het hoogste is wat zijn hoofd komt.
Het paard van mijn vriend rij ik er wel mee maar die kan met Thiedemann nog net zo hoog komen als jouw Tinker op de foto's, ik heb hem bewust zo ingesteld. Sally gooit haar hoofd wel eens onverwacht heel hoog op en ik wil mijn neus graag heel houden Knipoog

Probeer hem niet aan de teugel te rijden maar eerst goed voorwaarts, als dat goed gaat kan je gaan schakelen, tempo vertragen maar met impuls vanuit de achterhand en op een lichte druk weer versnellen. Als het goed is gaat het paard het dan vanzelf aanbieden. Geduld is een schone zaak maar als je het goed aanpakt krijg je een fijn te rijden paard wat niet op je handen hangt. Als hij gaat hangen moet je dat oplossen met je been, niet in de verleiding komen om hem met je handen weer omhoog te trekken want hij is toch sterker dan jij.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:14

aah wat n schatje Lovers

die eerste foto Haha!

evie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:37

ik vroeg me af waarom je zonder neusriem rijd, nu doet hij steeds zijn mond open en maak je het voor jezelf moeilijker.Verder super leuke pony.

Kimmie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 15:42

gave tink zeg!!

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:11

Wat een apparte Tinker! Die van mij heeft ook altijd zijn oortjes naar achteren gedraaid, terwijl hij er toch plezier in heeft, hij blijft gewoon de heletijd opletten wat je aan het doen bent of zegt.
Je hebt hem idd leuk aan het rijden Knipoog Mag ik vragen waarom je hem zonder neusriem rijd??

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 17:30

evie"]
ik vroeg me af waarom je zonder neusriem rijd, nu doet hij steeds zijn mond open en maak je het voor jezelf moeilijker.Verder super leuke pony.
[/quote]

Uhm ik rij hem zonder neusriem, omdat ik het ten eerste mooier vind, en hij zijn mond helemaal niet open doet!! Ik weet niet hoor... maar zie op geen enkele foto zijn mond open (misschien zie je zijn zwarte bovenlip, en lijkt dat als een open mond... maar hij zit echt dicht hoor!!)

Heb eerder zelfs met dubbele neusriem gereden, maar dan reageert hij hetzelfde als zonder neusriem, maak het me echt niet moeilijker...

[quote="Suzanne vd schreef:
Wat een apparte Tinker! Die van mij heeft ook altijd zijn oortjes naar achteren gedraaid, terwijl hij er toch plezier in heeft, hij blijft gewoon de heletijd opletten wat je aan het doen bent of zegt.
Je hebt hem idd leuk aan het rijden Knipoog Mag ik vragen waarom je hem zonder neusriem rijd??

Zonder neusriem, zie hierboven Knipoog

Een aparte tinker?? klinkt leuk Haha! Waarom vind je het een aparte tinker dan Haha! (nieuwschierig Knipoog )

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:56

Christah schreef:
Zonder neusriem, zie hierboven Knipoog

Een aparte tinker?? klinkt leuk Haha! Waarom vind je het een aparte tinker dan Haha! (nieuwschierig Knipoog )

Hij heeft een kortere rug en een korte dikke nek, beetje overbouwd en de aftekeningen. Vind het er heel appart en leuk uit zien! Dat overbouwde kan nog goed komen meestal groeien ze nog een tijdje door.

4leafclover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:59

Hij is wel al goed aangekomen he sinds dat jij hem hebt? (heb ff in je profiel gekeken)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:00

Erg leuke tink maar idd let erop dat je hem niet overvraagt.
En ik zie liever een lekker voorwaarts paardje waarbij de hoofdhalshouding misschien nog net wat te hoog is maar die wel lekker ontspannen en van achter loopt dan een laag ingestelde slome hangende op de voorhand lopend paard.

Een thiedemann teugel heeft ie helemaal niet nodig . Lekker lessen en oefenen *LOL* . Zie je handen af en toe ook wel erg laag. Liever wat breder en hoger (in ieder geval zichtbaar boven de manenkam)
en zoals Percy al zei:

Percy schreef:
Probeer hem niet aan de teugel te rijden maar eerst goed voorwaarts, als dat goed gaat kan je gaan schakelen, tempo vertragen maar met impuls vanuit de achterhand en op een lichte druk weer versnellen. Als het goed is gaat het paard het dan vanzelf aanbieden. Geduld is een schone zaak maar als je het goed aanpakt krijg je een fijn te rijden paard wat niet op je handen hangt. Als hij gaat hangen moet je dat oplossen met je been, niet in de verleiding komen om hem met je handen weer omhoog te trekken want hij is toch sterker dan jij.

Probeer bv ook bij het aangalopperen er extra op te letten dat je goed rechtop zit/ ver vooruit kijkt, je handen ietsie hoger en breder houdt en goed aanspoort om je paardje bij het aanspringen te ondersteunen, zodat ie niet meteen in de voorhand duikt (zoals op foto).
Dit lukt niet 123, want het is een jong paard en ik heb gemerkt dat tinkers zowiezo wel extra graag in de voorhand willen lopen, maar oefening baart kunst en zo krijg je later zoals percy ook al zegt een fijn te rijden paard wat niet in je handen hangt Knipoog *LOL*

Veel succes en plezier met je paardje OK dan!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:11

Leuke tinker hoor!
Wat mij ook opviel was die foto waarop alleen zijn kont staat, ik dacht echt dat hij door zijn rug heen zakte daar Knipoog !
Ik wens jullie nog veel plezier saampjes!
Even iets anders: ik hoorde laatst van een aantal western-ruiters dat zij de jonge paarden eerst MET neusriem reden, en daarna pas zonder, omdat zonder neusriem het bit meer op de lagen inwerkte.
Of het zo is weet ik niet, maar 'dat hij zijn mond niet openoet'lijkt me geen directe reden voor het weglaten van een neusriem.
Maar ieder het zijne natuurlijk, misschien vind je dit wel mooier staan ofzo?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 20:26

Kiara schreef:
Leuke tinker hoor!
Wat mij ook opviel was die foto waarop alleen zijn kont staat, ik dacht echt dat hij door zijn rug heen zakte daar Knipoog !
Ik wens jullie nog veel plezier saampjes!
Even iets anders: ik hoorde laatst van een aantal western-ruiters dat zij de jonge paarden eerst MET neusriem reden, en daarna pas zonder, omdat zonder neusriem het bit meer op de lagen inwerkte.
Of het zo is weet ik niet, maar 'dat hij zijn mond niet openoet'lijkt me geen directe reden voor het weglaten van een neusriem.
Maar ieder het zijne natuurlijk, misschien vind je dit wel mooier staan ofzo?

ik geef het ook niet als reden op hoor, ik zei alleen dat het zover ik kan merken echt geen verschil maakt, en hij is al 1,5 jaar onder het zadel, gereden met neusriem... en ik vind het inderdaad veel mooier...

Het komt ook door de buitenritten... Duncan vind gapen lekker enzo, en met neusriem lukte dat niet... en ik rij buiten toch maar met lange teugel, heb met teugels op maat, als het ergens gevaarlijk wordt... dus toen heb ik de neusriem eraf gedaan... hij ondervind er zover ik kan merken echt geen hinder van....

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 20:44

grid schreef:
Erg leuke tink maar idd let erop dat je hem niet overvraagt.
En ik zie liever een lekker voorwaarts paardje waarbij de hoofdhalshouding misschien nog net wat te hoog is maar die wel lekker ontspannen en van achter loopt dan een laag ingestelde slome hangende op de voorhand lopend paard.

Een thiedemann teugel heeft ie helemaal niet nodig . Lekker lessen en oefenen *LOL* . Zie je handen af en toe ook wel erg laag. Liever wat breder en hoger (in ieder geval zichtbaar boven de manenkam)
en zoals Percy al zei:

Probeer bv ook bij het aangalopperen er extra op te letten dat je goed rechtop zit/ ver vooruit kijkt, je handen ietsie hoger en breder houdt en goed aanspoort om je paardje bij het aanspringen te ondersteunen, zodat ie niet meteen in de voorhand duikt (zoals op foto).
Dit lukt niet 123, want het is een jong paard en ik heb gemerkt dat tinkers zowiezo wel extra graag in de voorhand willen lopen, maar oefening baart kunst en zo krijg je later zoals percy ook al zegt een fijn te rijden paard wat niet in je handen hangt Knipoog *LOL*

Veel succes en plezier met je paardje OK dan!

Thanx voor de tips...
Ik zie alleen niet zo goed waaraan jullie zien dat hij niet voorwaarts is... het is namelijk een crossmonster van hier tot aan gunter...
zijn motto is 'hoe harder hoe beter'.

Moet trouwens wel erbij vertellen, dat na het galloperen hij pas wat voorwaartser was, en ook toen pas veel minder op de voorhand ging lopen. (zijn geen goede foto's van)

Het overgrote deel van de foto's loopt hij ook niet echt te hangen hoor, tenminste niet in mijn handen... dat zou ik tenslotte wel voelen...

Als Duncan's stal klaar is, en de balken om de rijbak zitten... dan ga ik ook les nemen, maar nu heb ik geen rijbak (die klaar is), geen trailer en geen mogelijkheid voor een instructrice in de buurt.... dus vandaar dat we op het moment ook geen les hebben...
En ja... ik kan hem zelf wel leren te reageren op het been...
op het moment is het zelfs zo dat ik hoef hem maar iets aan hoef te drukken en meneer gaat al netjes in draf... (komt ook netjes terug als ik het vraag... luistert goed op de zit *LOL* )

Dat galloperen dat is nog wel een probleem ja... daar werken we ook al hard aan:D

En mijn handen zijn af en toe rampzalig, altijd al zo geweest... Boos!

Maar echt bedankt voor de tips... hier kan ik goed mee verder:D

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:46

leuke fotos Haha!
ben niet zo goed in zeggen van of je goed zit ja of neej
maar als ik het zo zie is het netjes Haha!