mijn pony (5 jaar, 1.50m hoog en is sinds april onder het zadel) is een lekker eigenwijze tante. ik heb ze zelf ingereden en alles gaat tot op heden boven mijn verwachting
nu is het zo dat ze nog erg onregelmatig is in de aanleuning maar heeft wel een net achterhand gebruik. helaas ben ik gezegend (
) met reuma en nu het kouder begint te worden, krijg ik meer last. normaal gesproken sluit je je paard tussen hand en been op als deze onregelmatig word in de aanleuning om deze weer constant te krijgen. nu is daar het probleem dat dat opsluiten met m´n handen gewoon erg pijn gaat doen. ik heb toen voor mezelf bedacht om er een slofteugel aan te hangen en die op zo´n lengte te pakken dat deze de begrenzing vervangt die je normaal gesproken maakt met je hand. ik heb de slof gewoon zelf vast, maar deze manier van begrenzen kost mij een hoop minder kracht en dus een hoop minder pijn. als anouk er maar net doorheen is valt de druk van de slof weg en hangt die netjes in een boogje.
ik heb les gehad van een leerling van coby van baalen en daarbij ook hoe je een slof netjes hoort te gebruiken zonder je paard schade aan te richten, dus dat zit wel goed denk ik.
toch krijg ik kommentaar uit de omgeving die me voor gek verklaren dat ik de slof gebruik bij een pony die een goed half jaar onder het zadel is.
nu mijn vraag, hoe denken jullie hier over
(ik ben dislectisch dus lees over de spelfouten heen aub)