Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pipo schreef:Als je haar beter aan het been gaat krijgen, dan kan je ook werkelijk een stiller been krijgen. Dus werk voornamelijk daar aan. Zweepje er bij en scherp maken!
Koortje schreef::n ik wil mijn benen niet vastbinden. Ik wil een rijtechnische manier vinden om het te verbeteren.
Koortje schreef:Ik bedoel meer de onbewuste bewegingen Pipo. En zweepje erbij is juist de boosdoener heb ik gemerkt, Kore loopt heel erg op de zweep! 2 dagen met zweep gereden, en voilà het resultaat vandaag, madame negeert mn benen zodra de zweep er niet is!
Pipo schreef:Dan moet je haar een keer echt naar voren trappen, als ze niet reageert. Consequent zijn is de enige manier om haar scherp te maken. Trap die sporen er maar een keer hard in, hand weg naar voren en ze moet dan ook echt aan de andere kant van de baan staan!

Lusitana schreef:Daar zijn riempjes voor die van de beugel naar de singel gaan.
Gunufje schreef:daarmee behandel je de symthomen, niet het probleem!
Probeer eerst een vastere zit te krijgen. Een veelvoorkomende fout is drijven met de onderbenen. Drijven doe je met je bovenbenen en kruis! Trek je bovenbenen strak aan en ga meer mee met de zit. Klem je vaster met je bovenbenen! Lichtrijden zonder beugels is een goede oefening: dít gevoel moet je hebben. Je onderbenen hoeven in feite niet tegen het paard aan de liggen, alleen je knie. Vanaf dat deel mogen ze gewoon hangen.
Hopelijk heb je hier wat aan, je kunt pb'en voor meer info.
succes, groetjes, gunufje

Pipo schreef:Dit zou ik absoluut niet doen. Hiermee krijg je juist een onrustiger onderbeen van. Klemmen is al helemaal uit den boze!
Gunufje schreef:klemmen niet. Ofja klemmen... vasthouden, eraanleggen.
Volgens mij zit je met het probleem dat je lichtrijd door in je beugels te gaan staan. Je zou juist vanuit je bovenbeen moeten lichtrijden, je hoeft helemaal niet ver uit het zadel! Hakken ver omlaag drukken wil ook helpen.
Pipo schreef:Dan moet je haar een keer echt naar voren trappen, als ze niet reageert. Consequent zijn is de enige manier om haar scherp te maken. Trap die sporen er maar een keer hard in, hand weg naar voren en ze moet dan ook echt aan de andere kant van de baan staan!