om niet aan de teugels te trekken? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
om niet aan de teugels te trekken? 

)
) een onafhankelijke zit te creëren, dan hobben le ook niet meer zit heel erg
Vanaf dat moment kan je je zadel weer los gaan laten en met wat meer verbinding tussen jouw hand en de mond van het paard gaan rijden 
Sonja schreef:Betere manege zoeken.
Een beginner die pas 4 lessen heeft gehad hoort uberhaupt nog geen teugels in de hand te hebben. Een manege hoort zuinig te zijn op de mond van het paard; het paard is de belangrijkste medewerker van het bedrijf.
Een beginner hoort aan de longe te leren z'n balans te vinden. Indien gewenst met een band om de hals of een riempje aan het zadel. Maar absoluut NIET met de teugel in de hand.
Het is jou als ruiter natuurlijk absoluut niet kwalijk te nemen dat je steun gaat zoeken bij de teugel. Je hebt je balans nog niet, dus je hebt ergens houvast nodig.

xx_Irisje schreef:ik ben het hierin niet met jee eens.
ik en ik ken heel veel andere die gewoon zijn begonnen met teugels in de handen.
wel met een bok riempje aan t zadel dus wat stevigheid.
maar betere manege zoeken is overdreven!
maar je intructeur zal je hierbij helpen denkk,
Cassidy schreef:Een manege waar je meteen de teugels in handen krijgt is GEEN goede manege. Beginners horen één op één les te krijgen, helaas wordt dat vaak overgeslagen omdat het te veel tijd vergt. Die arme paarden....

Mistic schreef:Het ligt aan de gene die lesgeeft of het goed gaat of niet.
xx_Irisje schreef:ik ben het hierin niet met jee eens.
ik en ik ken heel veel andere die gewoon zijn begonnen met teugels in de handen.
wel met een bok riempje aan t zadel dus wat stevigheid.
maar betere manege zoeken is overdreven!
maar je intructeur zal je hierbij helpen denkk,