NH Filmpje : zonder zadel met al1 string en stick

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

callippo

NH Filmpje : zonder zadel met al1 string en stick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 00:13

Hoop dat jullie hem kunnen downloaden.
Tis 4,6 mb, dus ff geduld als je niet zo'n snelle verbinding hebt.

Dr zitten een paar idiote un-savvy foutjes in van mij waaronder het niet dragen van een cap Bloos!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://137.224.239.17/evi/forum/files/shafai.wmv

Beeldkwaliteit is niet geweldig, maar anders duurt het echt een uur om te downloaden. Filmpje is 4:30 minuten

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:27

Super!!!!
Echt een geweldig filmpje .

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:28

Geweldig ... dat wil ik ook met Otje hahahahha, doet ie nooit Haha!

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:33

super hoor!
wil ik ook wel kunnen, maar mijn beesie reageerd niet op de zweep.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 00:34

OH, maar iedereen kan dit leren met zijn paard hoor!

Gewoon het resultaat van een tijdje intensief Parelli oefenen Lachen
Ik heb Shafaï nu ruim 1 jaar en hij is sinds eind mei onder het zadel. Dus er is nog hoop voor iedereen Knipoog

En ik gebruik ook geen zweep, ik heb een stick in mn hand, waarmee ik hem trouwens niet eens raak (al doet mn paard soms wel alsof Tong uitsteken )

Iemand nog (opbouwende) kritiek misschien?

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 09:25

Leuk filmpje geworden Eef Lachen
Ennuh hij springt niet meer vanuit stilstand he Tong uitsteken

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:26

Wauwie, ik heb geen kritiek, ben alleen maar jaloers Tong uitsteken. Binnenkort komt er waarschijnlijk een nieuw paardje. Ik denk dat ik dan ga beginnen met natural horsemanship. Het lijkt me zo gaaf om dit te kunnen!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:27

heel leuk filmpje!
vind het heel erg knap!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:32

Leuk om te zien, ik kan alleen nergens die String Knipoog vinden? Of is dat iets van Parelli en niet wat ik denk dat het is Haha!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 10:38

Leuk filmpje! En wat fijn dat je zo'n ruime binnenbak helemaal voor je zelf had.

Op het moment dat je er net op zit en je wil omdraaien is het misschien handiger om met je hele lichaam mee te draaien in die beweging, want volgens mij voelde je paardje niet helemaal dat hij moest wenden.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:04

`WOOOOOOOOW gaaf man *LOL*, dat deed mijn vorige paardje ook maar niet zoooooooooooooooooo goed *LOL*

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:18

Wow echt super! Deze manier van rijden en omgang is zo natuurlijk. Maar ook erg knap dat je al zover bent met je training!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 11:42

Ziet er goed uit hoor *LOL* Welke level zijn jullie nu bezig?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:05

ziet er goed uit hoor!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:13

Lekker hoor, dat je zo'n binnenbak helemaal voor jezelf hebt!
Mooi beestje ook Tong uitsteken Tong uitsteken
*ziet groen van jaloezie*

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:26

whaauw!! super!! is dat je eigen paard?? hoelang heb je erover gedaan hem zover te krijgen?? wel leuk!! haha! gr's Linda

lilalona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:52

vet cool!! Haha!:D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:59

Gaaf! Knap hoor!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:04

Thanks Lachen

@ blossomm: het idee was niet een wending te laten maken, maar zijn achterhand te laten onderstappen (= eerst testen of je kunt stoppen voor je voorwaarts gaat) maar dat was idd 1 van mijn 'mislukte un-savvy acties' omdat ik hem laat lopen voor hij echt ingebogen is.

@ linnus: ik heb hem nu ruim 1 jaar en ben sinds december 2003 met Parelli bezig met hem. Sinds mei rijd ik er ook op (was nog niet ingereden, daarvoor alleen grondwerk gedaan)

@ anjatjeuh: Ben nu bezig met Level 2, stage 4 als je dat wat zegt Lachen maar stiekum doe ik ook wel eens wat uit L3 Tong uitsteken

Enne, die string is een touwtje om zijn nek Haha!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:10

mooi gezicht hoor.Zou alleen niet iedere keer je haar met je hand achter je oren proberen te doen,doe gewoon je haar op staartje ofzo.Kan verwarrend werken,je paard kan het aanzien als een hulp als jij iedere keer je hand omhoog moet brengen om je haar achter je oor te doen.Het is juist de bedoeling dat je zo min mogelijk doet,heel erg op je eigen lichaam let en geen bewegingen maakt die niet thuis horen in waar je mee bezig bent.Je moet heel zelfbewust bezig zijn,en dus goed opletten op dingen die je onbewust doet,want dat weet het paard niet,die ziet alles als hulp/singaal.

Ook in het begin dat je er klom,dat je wilde draaien,kwam dat niet helemaal goed over op je paard.Je kunt dan zelf meer met je gewicht doen om duidelijk te maken welke kant je op wilt.

Maar toppie hoor!

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:25

Oke, die snap ik niet helemaal denk ik...is vast Parelli taal Tong uitsteken
Is het dan ook verkeerd dat hij als eerste zijn voorbeen verzetten ipv zijn achterbeen?

Een andere un-savvy was zeker toen je hem naar de hindernis wou sturen?
Wat ik daarover weet is dat je paard vaak met zijn hoofd gaat waar jouw navel heen wijst, als je snapt wat ik bedoel. Gebruiken jullie dat normaal ook bij Parelli? Want dat zou dan een goede reden zijn waarom hij niet snapte waar je hem naartoe wou hebben.

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:26

Oke, die snap ik niet helemaal denk ik...is vast Parelli taal
Is het dan ook verkeerd dat hij als eerste zijn voorbeen verzetten ipv zijn achterbeen?

Wat ik daarover weet is dat je paard vaak met zijn hoofd gaat waar jouw navel heen wijst, als je snapt wat ik bedoel. Gebruiken jullie dat normaal ook bij Parelli? Want dat zou dan een goede reden zijn waarom hij niet snapte waar je hem naartoe wou hebben.

Sorry, kan deze helaas niet meer verwijderen...
Laatst bijgewerkt door navaja op 04-11-04 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:30

QueJira schreef:
mooi gezicht hoor.Zou alleen niet iedere keer je haar met je hand achter je oren proberen te doen,doe gewoon je haar op staartje ofzo.

Haha, dat had ik zelf nog niet eens gemerkt, is zo'n automatisme.
Maarre, wel een goede tip. Of natuurlijk een CAP opzetten, dan heb je ook geen last van je haar.

Citaat:
Kan verwarrend werken,je paard kan het aanzien als een hulp als jij iedere keer je hand omhoog moet brengen om je haar achter je oor te doen.Het is juist de bedoeling dat je zo min mogelijk doet,heel erg op je eigen lichaam let en geen bewegingen maakt die niet thuis horen in waar je mee bezig bent.Je moet heel zelfbewust bezig zijn,en dus goed opletten op dingen die je onbewust doet,want dat weet het paard niet,die ziet alles als hulp/singaal.

Gelukkig ziet mijn paard niet alles wat ik doe als signaal Lachen
Hij kijkt naar mijn hele lichaamshouding en leidt daaruit af wat hij moet doen. Als ik ontspannen sta, kan ik met een zweep rondom hem op de grond slaan, maar als ik actief sta, heeft hij maar 1 vinger nodig om weg te springen op de volte. De 'ruis' kan hij denkik best goed eruit filteren.

Citaat:
Ook in het begin dat je er klom,dat je wilde draaien,kwam dat niet helemaal goed over op je paard.Je kunt dan zelf meer met je gewicht doen om duidelijk te maken welke kant je op wilt.

Mja, ik wilde in stilstand het hoofd inbuigen en de achterhand laten onderstappen. Daarom was mijn gewicht ook omlaag/naar binnen gericht. Alleen dat hij dus doorliep naar voren was niet de bedoeling, nu ziet het er wel uit als een mislukte wending Verdrietig

Citaat:
Maar toppie hoor!

Thanks Lachen

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 13:34

Blossomm schreef:
Oke, die snap ik niet helemaal denk ik...is vast Parelli taal Tong uitsteken

Verkeerd van mij ja, niet van hem Lachen
Ik had hem eerst verder moeten inbuigen voor ik zijn achterhand liet onderstappen.

Citaat:

Goed opgemerkt Blossomm. Op dat moment zie je hem echt zeggen "ja, daaag! ik weet wel wat je wil, en dat wil ik nu lekker niet Tong uitsteken "
In dit geval was het dus een respect-issue en niet dat hij het niet snapte.
Hij moet inderdaad gaan in de richting waarin ik draai en wijs.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:43

waauw! wat luistert ie goed zeg!
dat doet mijn knolleke in 100 jaar nog niet Tong uitsteken(heel soms los longeren maar na een tijdje is ze dat moe Tong uitsteken)