Ik laat mijn paard in de galop springen op mijn buitenbeen, alleen het verplaatsen van mijn been, is voor mijn merrie al genoeg om aan de springen, zou ik daarbij ook nog een gebruik maken van mijn binnenbeen, dan gaan de oren in de nek, want ze is nl super gevoelig, b.v. in de middengalop, open ik de hand een stukje en drijf haar met de zit naar voren, maar geen extra been oid.....want dan is de merrie zwaar beledigt......ze wil gewoon dat je stil zit, niet ouwehoeren en lichte hulpen geeft dan doet zij de rest.....
ja het is een 16 jarige merrie....en drachtig ook nog!!! Nou is het geval dat ik een jong paard heb dat , ze moet het eigenlijk nog leren, ook het aanspringen in de galop, wat is nou het beste om te doen, haar net zoals mijn oude paard toch leren om op het buitenbeen aan te galoperen, of toch op het binnenbeen..
Ik vraag mij af of ik er later problemen mee kan krijgen bv in de M Z oefeningen.
Ik ben nu L1 met het oudere paard en deze 5 jarige zou ik toch graag wat hoger willen proberen te starten...
Aangezien ik nog nooit hoger als L1 heb gereden en ik sommige oefeningen,wel ken , als ik iemand ze zie rijden, weet ik de officiele theoretische hulpen van vele M Z oefeningen niet.......
Ik vraag mij dus ook af ?? Krijg is problemem met bv een galopwissel als ik op deze manier aanspring???
Wie kan mij een goed advies geven....Ik heb mijn instructrice al gevraagd, maar ik weet dat hier op bokt ook veel mensen zitten die goed kunnen rijden.....dus wou ik hier mijn vraag ook even neerleggen......
groeten
Sigrid