last van me knie na het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

last van me knie na het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:04

altijd nadat ik gereden heb en afstap heb ik onwijs last van mn knie, dan kan ik hem amper strekken enzow
*edit* heb er daarna nog last van *nu nog steeds, van vanmiddag rijden...* die last blijft ong. 2 dagen Verward Verward
zijn ermeer mensen die daar last van hebben, en weten mensen hoe dat komt

er is me ooit vertelt dat dat komt omdat ik alleen me onderbeen naar binnen draai, maar dat is zo raar Verward

Iemand enig idee??

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:10

ik heb het wel maar bij mij is het niet alleen bij paardrijden,maar ook bij lopen en fietsen. ik weet niet wat het is en ook niet wat je er aan kan doen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:13

lopen en fietsen heb ik er geen last van, maar ik bedoel meer, als k heb gereden mischien door een draaibeweging omdat ik niet zo goed mn tenen naar binnen kan draaien (ik kan mn knién ook niet ana het zadel houden) mishcien dat ik daardoow een draaibeweging maak,ik weet het ook niet :S

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:16

heb ik ook als ik lang heb gereden, of aan t hardlopen of soms na t fietsen, weet niet hoe t komt, bij mij is t gelukkig meestal na een half uurtje wel over. mss dat je teveel spanning hebt op je knieen dat je net te kort of verkeerd zit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 20:26

ik heb het aleen als k me knie draai enzow, maar ik rij altijd vrij lang met beugels.. dus..
maar ik vind het wel heel raar...

carow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:14

Ik heb het ook maar sinds ik me beugels langer heb gedaan heb ik er niet echt meer last van gehad. Wat voor zadel heb jijdan ?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 22:24

Ik heb het met fietsen, hardlopen en buitenrijden want dan heb ik m'n beugels een gaatje korter om verlichte zit te kunnen rijden.
Echt zo'n zeurderig gevoel wat lang aanhoudt. Ik heb ook nog niets gevonden wat helpt.
Volgens de dokter is het kraakbeen achter m'n knieschijf ruw en dat schuurt dan. Met een kijkoperatie kunnen ze het glad maken.
Alleen m'n vader heeft het ook en het wordt na een tijdje weer ruw. Dan maken ze het weer glad, alleen daardoor heeft m'n vader nu helemaal geen kraakbeen meer en dat doet pas echt zeer.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 23:54

ik heb het ook en ben ermee naar de dokter gegaan...die heeft me doorverwezen naar dijkzicht ziekenhuis in rotterdam...daar is een mri-scan gemaakt. wat bleek? mijn knieschijf was aan de binnenkant niet meer mooi glad en dat gleed niet meer soepel over mijn botten...dus een lichte slijtage aan de onderkant van mijn knieschijf...errug pijnlijk!!!!! maar mijn kraakbeen, kruisbanden en dergelijke waren in top conditie!
de tip die ik meekreeg was dat ik mijn benen zo min mogelijk in gebogen positie moest houden voor het meest aangename zeg maar...dus zadel van mijn fiets hoger, beugels langer..enz.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:38

beugels een gat langer lijkt mij ook de beste tip ik hen allen bijn in mijn knieën als ik op mijn springzadel heb gereden mer kortere beugels op mijn dressuurzadel heb ik nergens last van .. probeer het eens, als het niet overgaat even langs de HA

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:01

heb je de beugels misschien te kort?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 16:41

marijkedam"]
heb je de beugels misschien te kort?
[/quote]

ik rij juist onwijs lang
Afbeelding
Zo ongeveer, en dit was dan alleen uitstappen normaal zit ik ook zo

Afbeelding

[quote="carow schreef:
Ik heb het ook maar sinds ik me beugels langer heb gedaan heb ik er niet echt meer last van gehad. Wat voor zadel heb jijdan ?

Ik rij manegepony's dus is elke keer anders, maar ik zit met mn beugels in iedergeval lang..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 16:50

hm komt me bekend voor ,maar bij mij is het een oude blessure er zit vocht in me knie,goed op letten dat je recht op je paard blijft zitten,en een goede drukverdeling blijft houden.Ik moet zeggen dat ik er geen last meer van heb bij het rijden,als ik goed blijf zitten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 08:05

beugel gaatje korter, volgens mij overstrek je juist, omdat ze zo lang zijn wijs je met je voet naar benee en dat is slecht voor je knie.

en anders ff bij je arts langs, erkan wel wat aan de hand zijn

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 12:21

nou het is erg wisselend ellepel! mijn artsen hebben wel aangeraden mijn knie zo min mogelijk te buigen, maar soms vind ik lang juist lekkerder en de andere keer vind ik korte beugels weer lekker. het verschilt enorm!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 15:21

Ben je nog erg jong? Het kan zijn dat je banden van je knie ook wat slap zijn doordat je groeit...

misschien kun je eerst eens naar de huisarts gaan om eens naar je knie te laten kijken. Heb je het ook bij andere bezigheden? zoals fietsen of traplopen of iets anders? Heb je ooit een blessure gehad aan je knie?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:58

Ik ben vanmiddag nog naar de dokter geweest.. ik heb t zelf ook.. nu nog steeds, terwijl ik al een week :| niet gereden heb! T heeft ook te maken met je groei, en dan dat ruwe kraakbeen... eigenlijk is dr weinig aan te doen.. maar zorgen dat je knie niet stijf wordt moet zowiezo! Bij mij was de tip misschien iets minder intensief rijden, maar dus niet helemaal niets meer deon!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 21:23

hmm
verbaast me maandag na t rijden bij jac. had ik er geen last van.. dat was de eerste keer ... echt raar
maar k zie het volgende weke wel weer:D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 22:27

waarschijnlijk knijp je teeel met je kniejen en omdat je op zo'n kleine pony zit (op de foto) klapperen je beugels zoweizo al iets meer als op een groot paard dus ga je je kniejen vaster houden. ik heb er ook vaak last van en dan met name als ik met mijn kniejen tocht teveel heb gespannen (al heb ik daar tijdens het rijden niet erg veel weet van Tong uitsteken) terwijl ik het juist meestal heb als ik met lange beugels rijd want dan moeten mijn benen meer om het paard vouwen als met korte beugels dus dan ligt mijn knie anders.. snappie? :p

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 18:42

maar ik rij nooit op die pony hahahaha
komt waarschijnlijk omdat ik mn tenen(voet) naar binnen draai en mn knie recht hou.. en ik kan mn knieén niet tegen het zadel houden,....
is nix aan te doen, ken het alleen verhelpen door beter te rijden hahaha

KikiR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:14

En helpt het niet om dan bij het rijden zelf een kniebandage om te doen?
Die kun je zo bij de drogist kopen en biedt ondersteuning tegen de belasting van je knie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 20:36

Ik heb het ook en rij op erge dagen met steunbanden..

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:08

Ik heb reuma en mijn kniegewricht is pijnlijker als ik met lange beugels rijdt! Met kortere beugels hangt er niet zoveel aan, denk ik. Wel goed in je enkels veren om schokjes op te vangen, da´s ook heel belangrijk! en je onderbeen misschien iets meer naar achteren leggen. Beetje expirimenteren met beugellengtes een beenhoudingen...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 21:11

Je zit op de foto´s trouwens duidelijk iets naar links in het zadel. Zo heb je natuurlijk ongelijke drukverdeling. Ook slecht vor het rijdier en het zadel, trouwens. Maar misschien was het alleen toevallig op dat moment. Maar laat je instructeur er wel op letten!

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:24

Hey,

ik had ook altijd last van mn knieen na het rijden, maar ook na stukjes sprinten met gym, of snel remmen.
Nu rijd ik met 2 kniebanden, zeker als ik spring.
Ben het rijden nu weer een beetje aan het opbouwen.
rijd nu 3 a 4x per week zonder pijn!!!

hopelijk heb je wat aan de tip...

kuzziez chely

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 22:25

Hey,

ik had ook altijd last van mn knieen na het rijden, maar ook na stukjes sprinten met gym, of snel remmen.
Nu rijd ik met 2 kniebanden, zeker als ik spring.
Ben het rijden nu weer een beetje aan het opbouwen.
rijd nu 3 a 4x per week zonder pijn!!!

hopelijk heb je wat aan de tip...

kuzziez chely