Super dressuurpaard in pittig setje!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Super dressuurpaard in pittig setje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:16

Vandaag sinds een ruime 2 weken weer gereden.. Ik loop momenteel met rugklachten en mag eigenlijk niet rijden.. Maar omdat ik geen ruiter kan vinden die hiawatta rijdt zoals ik het graag wil zien moet ik het toch zelf doen.. Daarnaast past m'n eigen dressuurzadel niet meer waardoor ik genoodzaakt ben om uit te wijken naar het VZH zadel, waar ik dus niet lekker op kan zitten.. Vergeef me mijn houding, want met pijn in je rug rij je echt niet lekker... Scheve mond
Verder vond ik het best lekker gaan, hij was in het begin wat stug en erg slecht voorwaarts, maar na heeeel veel overgangen begon hij lekker los te worden.. genoeg gepraat.. kijk naar het mooie paard in het pittige setje.. Lovers
(voor ik commentaar krijg over m'n cap.. nieuwe cap is nog in bestelling, oude is al verkocht *LOL* Bloos )

Eerst even losstappen en praten met de fotograaf
Afbeelding

De eerste 10 minuten is loslaten er niet bij
Afbeelding

Maar met draven worden we sneller los
Afbeelding

Nog een beetje tegen de hand en wat stug
Afbeelding

moeilijk drafje Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Na een minuut of 20-30 gaat hij beter lopen en ik beroerder zitten..
Afbeelding

Afbeelding

Na een tijdje krijg je ook wel eens ruzie en komen er 2 voetjes van de vloer (fotograaf net te laat hier stond ie alweer)
Afbeelding

En stilstaan is ook niet zijn favoriete bezigheid >;)
Afbeelding

Maar na wat ruzietjes en wellusnietus spelletjes gaat het dan eindelijk goed OK dan!

Afbeelding

Toeschouwers op de achtergrond..meneer weigerde de bak uit te gaan, dus ik moest eromheen rijden . *LOL*
Afbeelding

Goeie been lichtrijden Schijnheilig
Afbeelding

En eindelijk voelde hij fijn en ontspannen aan en waren we klaar
Afbeelding

Even gedag zeggen toen ik af wilde stijgen
Afbeelding

Eigenwijsje ook even op de foto Lovers
Afbeelding

Euhm..ja doeiii zegt bram
Afbeelding

PS: ik weet dat er betere rijfoto's zijn geweest, maar ik ben zo blij dat ik weer stiekem een stukje kan rijden... Verdrietig
Laatst bijgewerkt door #Ymke# op 23-10-04 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:19

IK vind het er niet eens zo slecht uitzien hoor! Wel jammer dat je je benen wat ver naar achteren legt, verder zit je nog best netjes!
Leuk paardje!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:19

Ik vind je houding helemaal niet zo slecht.. je ziet wel dat je je rug probeert te ontlasten, maar bagger wil ik het niet noemen Knipoog
Lekker ding, of eigenlijk: lekkere dingen! Knipoog

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:21

ziet er een leuk paardje uit, hoe kwam dat ander paard daar ineens?
1tip: hakken naar benenden

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:23

Kvin de foto's niet tegen vallen, leuk paardje om te zien, wel lastig om je paard zo goed mogelijk ontspanne te laten lopen als je zelf last hebt van je rug, maar het gaat je toch best goed af.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:28

batje schreef:
Ik vind je houding helemaal niet zo slecht.. je ziet wel dat je je rug probeert te ontlasten, maar bagger wil ik het niet noemen Knipoog
Lekker ding, of eigenlijk: lekkere dingen! Knipoog

Bloos! *LOL*

stalleke : klopt.. omdat ik niet goed weet waar ik m'n benen moet laten op dat zadel (rij er nooit dressuurmatig op, alleen in het bos heel af en toe) leg ik ze verder naar achteren toe...
Hetzelfde geld voor m'n hakken uitdrukken, omdat niet zo goed weet wat ik met m'n benen moet doen druk ik m'n knieen niet echt in het zadel, zeg maar... waardoor ik m'n hakken optrek..

Ramsesje: Dat is m'n 22 jarige arabiertje...die is nogal maf in z'n hoofd *LOL* .. als hij vind dat hij daar mag staan probeer jij hem daar dan maar eens weg te krijgen.. Ach, ik heb geen last van hem en hij stond lekker de kantjes onder het hek vandaan te eten.. Af en toe keek hij een keer om, maar ik ben het inmiddels gewent...het gebeurt wel vaker.. Haha!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:30

Wahhh.... Die bram *LOL* Bram is leuk!!!!!

Ik vind het stoer dat jij de mindere foto's ook op Bokt durft te zetten! Ik heb inderdaad wel veel betere foto's van jullie gezien, maar goed, met veel pijn in je rug wordt het inwerken en fijn zitten er niet beter op. Ik vind hem nu een super mooi kleurtje hebben en een erg lief koppie zit er op Pfff... jij hebt écht mazzel met al je paarden Lovers

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:30

Leuk paard om te zien zeg! Een heel leuk dier. Ziet der netjes uit .

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:31

kimmy.. ik ben stoer Schijnheilig Tong uitsteken Haha!

Brammie is gewoon een mafkees... toen ik ze erop zette dacht ik nog.. kijken hoelang het duurt voor het enige Brammiefanclub lid reageerd Knipoog *LOL*

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:31

zie ik het goed dat je met een zadelbontje rijdt???grappig Haha!

leuk beestje!! Pling

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:31

Lachen
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 23-10-04 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:32

Ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor. En ik vind je paard een heel mooi hoofdje hebben
Ik heb btw van mijn dokter een lijstje met oefeningen gekregen tegen rugklachten. Bij mij helpen ze goed, anders ben ik ook te verkrampt om te kunnen rijden Scheve mond Misschien dat je ze al kent, maar in het geval van niet wil ik ze wel even voor je inscannen en doormailen Lachen

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:33

#Ymke# schreef:
kimmy.. ik ben stoer Schijnheilig Tong uitsteken Haha!

Brammie is gewoon een mafkees... toen ik ze erop zette dacht ik nog.. kijken hoelang het duurt voor het enige Brammiefanclub lid reageerd Knipoog *LOL*

14 minuten dus Haha!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 18:34

Sorry mijn toetsenbord begaf het...

Zal het nog een keer typen:

vind het er wel goed uitzien, een klein beetje stijfjes maar dat is niet gek na 2 weken rust, wel vind ik het beetje appart dat je na 2 weken rust direct zo lang rijd en gelijk zo actief begint te trainen, het is toch veel fijner om even rustig aan weer op te bouwen? En de dag erna kun je dan weer wat intesiever gaan rijden. Verder wel een leuk paard

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-04 18:35

nina62 schreef:
Vin dht er el od uitzien alleen beetje appart dat je de erst keer dta je weer rijd dirct zo lang rij en meteen wer zo aci fbegint t tainen?? Het is toch veel fijner om even ruti an te doen en hem de dag erna wat intesiver te ridjen?? En ondanks dat je nooit op een veelzijdigheidszadel rijd kun je er toch wel een beetje op zitten?? Verder wel leuk paard

Wat vind jij lang rijden?? Ik rij normaal ruim een uur gemiddeld.. nu heb ik er krap een half uur opgezeten... dat is eigenlijk al veel te lang, maar eer hij fijn aanvoelt stap ik er niet af.. Dan maar last van me rug, maar hij moet gewoon losgereden worden.. normaal train ik veel intensiever, pak ik veel meer figuren mee en is hij bezweet, nu was ie amper warm.. *LOL* In de tussentijd is HIJ uiteraard wel gereden en/of gelongeerd!

Naomi, lijstje heb ik ook... bij mij is het helaas gekomen door een ongeluk en een fout van een dokter... ben nu allang blij dat ik op het paard kan komen, eerst kon ik niet eens van m'n bed opstaan...

Kimmy... *LOL*

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 19:45

Mooi beestje zeg vind het er echt niet slecht uitzien!!
En dat witje Haha!

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:23

mooi beesie, ziet er goed uit hoor ,
leuke foto's !

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:25

so das aardig rood maar ziet er toch weer wel heel mooi uit Haha! groetjes

__Kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 20:54

Vind het echt een super paard om te zien, Setje staat hem goed.
Leuk dat rode jasje van je erbij.
En Bram tja Kwijl daar blijf ik bij kwijlen Haha!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:05

Wat een leuk setje zeg! Staat hem heel erg leuk.

Ik vind het rijden er helemaal niet slecht uitzien hoor je ziet jou idd wat naar voren zitten en je benen liggen te ver naar achter, maar daar is allemaal een verklaarbare reden voor dus daar kijk ik dan gewoon even langsop Haha!

Bram is een ook leuk beestje Wat een eigenwijs portret dat hij de bak niet eens uit wilde!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-04 21:56

Setje staat errug mooi Kwijl
Mooi paard!
Die laatste foto is apart Tong uitsteken

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-04 00:26

bedankt voor de leuke reacties..

bram is een eigenwijs portret ja.. maar daarvoor is hij al 22 Tong uitsteken Hij denkt dat ie alles mag.. maar dat maakt hem ook wel weer heel erg schattig... als hij midden op de hoefslag had gestaan had ik hem wel even aan de kant geduwd, maar hij stond in een hoekje..dus ach.. Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:50

mooi paardje echt heel mooi Haha!
ziet er echt nei t slecht uit hoor.. ik heb ook wle eens met pijn in me rug geredne en dat rijd idd niet fijn.. maar daarom ziet het er ngo wel goe uit hoor Knipoog

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 00:59

Dat jij pijn in je rug hebt is heel vervelend natuurlijk wel leuk dat je wel weer een beetje kan rijden, wat mij op een aantal foto's erg opvalt is dat het paard zijn rug heel erg wegdrukt, misschien heb je er wat aan als hij ontspant want meer voorwaarts neerwaarts tee rijden zodant hij wat beter over de rug gaat lopen. Veel succes!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 11:17

Dat viel mij ook op ja, hij loopt erg opgericht. In mijn ogen mag hij, zeker als je de training net weer oppakt, best wat dieper en beter over de rug lopen. Verder vind ik het een erg flitstend setje Haha!