Thijs voor de 2e onder het zadel.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Thijs voor de 2e onder het zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:38

Vandaag hebben we voor de 2e keer op thijs gezeten.
Vorige keer hebben we alleen gestapt, en vandaag hebben we ook gedraaft! OK dan!
Astrid (assiee op bokt) heeft er voor de 1e keer opgezeten! Zij is ook degene die hem in de toekomst verder rijd.
Ik help haar nu met inrijden.

Hier de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze! Commentaar is welkom maar graag niet over mijn houding. Ik wilde zo losjes mogelijk voor het paardje zitten.

Groetjes!!

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:41

leuk paardje horo. Maar wat kom jij ver uit het zadel?

LuckyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:42

Moet je geen cap op? Het is toch de tweede keer? Lijk me misschien wel verstandig?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 18:46

Jah oke, cap is eigen keus. En waarom ik zo hoog uit het zadel kom is omdat dat beest ontzettend rare gangen heeft... Ik ben dat niet gewent.. Bloos

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:49

Stoer zeg zonder cap *LOL*

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:52

leuke foto's hoor!
ook een gaaf paardje, vind het echt super leuk voor je dat je mag helpen met inrijden enz!!!
het is dan wel niet helemaal mijn type paardje, maar ik weet cker dat ie super gaat lopen! Haha!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:56

wat een druktemaker.
Wel logisch voor de 2e keer hoor

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 18:59

nee, ik vind geen cap echt onverstandig, daar zijn geen discussies over mogelijk. Raar dat mensen het stoer vinden om zonder te rijden Tong uitsteken. Wel een leuk paard, en ziet er wel netjes uit.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:03

parouscha schreef:
Stoer zeg zonder cap *LOL*

als iemand anders zonder cap rijd dan is het niet erg omdat dat paard al ingereden is,maar die doen dan natuurlijk niets meer Verward
En zij rijd zonder cap haar keus,en dan zeurt iedereen er weer over Verward
Ik vind ook dat je een cap op moet hebben hoor,bij alles...Maar wat mij opvalt als iemand op een paard rijd van 8 jaar dan is het niet erg terwijl je zo een hersenschudding kan krijgen als je er afdondert,en dat paard word net ingereden en iedereen keft erover Scheve mond
Jezus eigen keus toch maar voor velen nog niet duidelijk...

lizjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:35

Leuk paard, maar zonder je cap is echt levensgevaarlijk!
Mocht je denken dat ie braaf rondjes blijft lopen niet uit kan breken omdat je vriendin hem vast heeft, helaas... hij kan alsnog alle kanten op, heb het zelf ervaren en de eindhalte was een hek. en ik was heel blij dat ik mijn cap op had!
Maarja je hebt van die wijsneuzen... zo blijkt maar weer....

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:37

Knap hoor OK dan!
Maar eigenlijk is zonder cap voor de 2e keer op een pony wel gevaarlijk, maar het is eigen risico.
Het is wel een mooi paardje, en leuke pics Knipoog

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:42

Doe alsjeblieft een cap op.
Ik heb vandaag voor de 2e keer op mijn paard gezeten (ze is 2 weken zadelmak), maar ben er ne toch af gesodemieterd!! En ze is zo braaf! Ze verloor alleen haar evenwicht in de galop.
Je weet dus nooit hoe een jong paard zal reageren, daarom altijd cappie op.

Overigens heb ik nu echt overal pijn, morgen toch maar even bij de dokter langs Scheve mond

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:44

leuk ding!!!! maar idd zonder cap niet erg verstandig... moet je zelf weten Knipoog
ennuh tobilover, ik vind het wat anders dat je op een compleet jong paard zit zonder cap of op een paard waar je precies van weet wat hij/zij doet. dan kan een ongeluk natuurlijk ook nog, maar je weet wel veel meer wat je aan het dier hebt.

on topic, ik vind het een erg leuk paard, en hij doet het leuk voor de 2e keer hoor!! overigens vind ik ook dat je netjes uit zijn smoeltje blijft voor het begin Lachen

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:50

Yuri schreef:
leuk ding!!!! maar idd zonder cap niet erg verstandig... moet je zelf weten Knipoog
ennuh tobilover, ik vind het wat anders dat je op een compleet jong paard zit zonder cap of op een paard waar je precies van weet wat hij/zij doet. dan kan een ongeluk natuurlijk ook nog, maar je weet wel veel meer wat je aan het dier hebt.

on topic, ik vind het een erg leuk paard, en hij doet het leuk voor de 2e keer hoor!! overigens vind ik ook dat je netjes uit zijn smoeltje blijft voor het begin Lachen

Tuurlijk dat kan wel zo zijn,daar geef ik je geen ongelijk in.Maar ik bedoel als je is een paard van 15 jaar ofzo mag rijden [zonder cap] kan er ook iets heel gevaarlijks gebeuren.Vind ook wel dat je gewoon een cap op moet hebben hoor Lachen En natuurlijk bij een jong paard maar in principe is het haar keuze als zij het niet erg vind om iets te hebben als ze er afvalt is dat toch haar keus Clown

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 19:56

Leuk paard hoor! Denk alleen alsjeblieft om zijn pezen in die zware bak met zo'n slap jong dier.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:02

tobilover schreef:
als iemand anders zonder cap rijd dan is het niet erg omdat dat paard al ingereden is,maar die doen dan natuurlijk niets meer Verward
En zij rijd zonder cap haar keus,en dan zeurt iedereen er weer over Verward
Ik vind ook dat je een cap op moet hebben hoor,bij alles...Maar wat mij opvalt als iemand op een paard rijd van 8 jaar dan is het niet erg terwijl je zo een hersenschudding kan krijgen als je er afdondert,en dat paard word net ingereden en iedereen keft erover Scheve mond
Jezus eigen keus toch maar voor velen nog niet duidelijk...

Dat is toch logische, op een jong dier zonder cap!
Een paard die ouder is heeft veel meer ervaring en weet hoe 't voelt om iemand op je rug te hebben, een jong dier niet.
Een jong dier zal er dan ook alles om doen om je eraf te gooien, want die voelt iemand op zijn rug.
Vooral omdat dit pas de 2de keer is is dit maar erg onverstandig!
Ondanks dat je aan de longe zit, kan er nog van alles gebeuren, maar dat word pas gemerkt tot dat ze eraf vallen.
Een ouder paard leer je kennen der mate je er jaren op rijd.
En dit dier is pas 2 keer onder 't zadel Scheve mond

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:10

Leuke pics Cap is eigen keuze..Rijd ook zonder cap op mijn paard..Alleen voor springen hou ik hem op..Voor de rest weet ik hoe mijn paard op alles reageert, als het gevaarlijk word zet ik em op...Dus ik weet het gevaar in te schatten..
Trouwens wat voor afstamming heeft ie Haha! ?

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:11

hey Babeth !
mooi paardje..
leuk dat je mag helpen
dit is wel weer even wat anders dan milka Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:17

Weer dat gezeik over die cap....
Als TS ervoor kiest zonder cap te rijden, is dat HAAR zaak. Heel simpel.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:24

stef schreef:
Weer dat gezeik over die cap....
Als TS ervoor kiest zonder cap te rijden, is dat HAAR zaak. Heel simpel.

ben ik het mee eens Lachen
maar als je zo voorover gaat zitten, moedig je hem alleen maar aan om harder te gaan dus.. Scheve mond

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:33

Oke nou weet ze het wel ..!!!

Ziet er goed uit, beetje meer achterover zitten, anders moedig je hem alleen meer aan om harder te gaan Lachen (zolas hierboven Tong uitsteken)

Lavita330

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 20:39

Leuk paardje, vind alles heel interresant zo te zien. Lachen
Veder over die cap, tjah dat is idd haar eigen keus. Ga daar veder ook niet over zeiken, als ze er zelf afdondert en er een hersenletsel eraan overhoud is het ghar eigen domme schuld. Scheve mond

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 21:25

Die cap valt nog wel mee... waar is je BOKRIEMPJE???!!!! Haha!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:49

Mensen willen jullie ajb niet meer zeuren over de cap. Ik weet dat het dom is, het is mijn eigen keus.
Verder bedankt voor het commentaar en ik zal proberen wat meer rechtop te zitten!! Maar ik probeerde hem zo min mogelijk te belemmeren en dan ga ik automatisch naar voren zitten Bloos Zal er op letten!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 22:50

narretje schreef:
Leuk paard hoor! Denk alleen alsjeblieft om zijn pezen in die zware bak met zo'n slap jong dier.

Hij word niet elke dag bereden hoor! Knipoog En ikzelf heb ook een zware bak en rijd er maar zelden in. Ik weet dat het slecht is Knipoog