Springfotos van mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Springfotos van mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 20:49

Hallo

commentaar mag mits opbouwend
maar rijkleding niet...

hier komen ze :

Afbeelding

geweldige foto Rolleyes

Afbeelding

dit is best wel goede en mooie foto!

Afbeelding

IK heb maar geen geld gevonden ( Haha! )

Afbeelding

een verschikkelijke foto vind ik eigenlijk maar goed Verward *LOL*

nou zeg maar maar mits opbouwend en ik ga als het goed is weer op les OK dan!

groetjes springlady

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:50

let op: soms zit je met je benen te veel naar achteren en meer teugel geven
maar mooi

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:52

Ehhhm, probeer een beetje aan je houding te werken misschien? Benen op zn plaats, en wat meer rechtop, je bent geen military aan het doen! Je paard kijkt er niet echt vrolijk bij trouwens...

En toch een opmerking over je kleding... ik vind het zo niet kunnen! Je doet wel sporen om, maar geen laarzen?? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 20:52

ziet er wel leuk uit allemaal, maar soms meer je handen naar voren doen..
en je benen niet te vernaar achteren Bloos

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:24

Leuk beestje.
Ik ook iets over je schoenen..ik rijd ook wel eens met scoenen maar dit moet echt niet kunnen heel je voet zit in de beugel dat is echt gevaarlijk..

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:26

Wat voor een neusriem heb je erom? hij zit zo raar!

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:41

leuke fotos!!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:42

oef.. Scheve mond je benen liggen op die laatste springfoto zowat op zn rug.. Scheve mond
doe je beugels behoorlijk wat gaten korter zodat je goed op je knieën kunt steunen en niet op je pony's nek..
voor de rest mag je hem voor wel iets meer ruimte geven Knipoog

joyceke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:43

Probeer je benen niet te ver op te trekken en je voeten niet te ver in de beugel te doen...
Verder leuke foto's

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:46

KLEDING?
SCHOENEN? gevaarlijk want je zit niet eens met je beugel op de goede plek van je voet. Met schoenen kan jedoor de beugels schieten en dan ben je de ***
Kom uit het zadel
Handen naar voren
Cap op
beenbescherming (misschie?)
wat staat er nou in de bak :S
nou ik vind het er niet echt lekker uit zien.. ik zou wat aan je houding en je kleding doen en aan de bak waar je in rijd (weiland) dan zou het er al eens tuk beter uit zien Knipoog

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 21:51

wat is dat toch tegenwoordig bij die jongeren,
"graag commentaar, behalve over de levensgevaarlijke toeren die ik uithaal" Verward

Zet toch op zijn minst een cap op dat wanneer je door je losse houding die extra gestimuleerd wordt door je spijkerbroek, ten val komt en meegesleurd wordt door het feit dat je voet in de steigbeugel blijft hangen, tenminste je hoofd beschermd hebt!!!!!

Jezus hij, als je niets om jezelf geeft, denk dat in ieder geval aan de mensen die je achterlaat wanneer zoiets gebeurd. Maar ja jullie kunnen natuurlijk zo goed rijden dat dit bij jullie niet gebeurd, en jou paardje springt zo goed dat hij nooit en ten nimmer ten val zou kunnen komen Boos!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:05

Even wat opbouwend commentaar:
Als dit mijn paard was geweest was je er met deze kleding, geen cap en vooral je schoenen niet eens op gekomen, laat staan dat ik je had laten springen. Kijk eens hoe de neusriem zit. Deze hoort onder het bit langs, als je een hoge neusriem wil koop die dan.
Verder hakken naar beneden, onderbenen naar beneden blijven houden en zelf meer rechtop blijven. Heel verstandig dat je binnenkort weer les krijgt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-04 22:05

bedankt voor de reacties Lachen ik zal er aan denken Knipoog maar over de rijkleding:
mijn paardrijbroek zat nog een gat in en die moest nog gemaakt worden en mijn rijlaarzen die had ik vergeten aan te doen omdt ik nog niet wist voor het rijden want het weer zat er toen niet echt naar Bloos
sharon de verzorger:
dat ene is de kippenren die kan er moeilijk uit Schijnheilig en de wei mag neit veranderen omdat ze daar aleen verzorgt en niet aar eigen paard is maar aan de been beschermers wordt aan gewerkt Knipoog Lachen

over de neusriem:
dat ding is volgens mij te groot maar daar wordt ook nog aan gewerkt Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:09

sorry ik vind dit niet kunnen:S die kleding
je probeert je benen bijna OVER je paard te krijgen :/
maar je hebt overal een ''reden'' voor.... t zal wel:)

*edit* ik vind de omgeving ook gevaarlijk....
uitstekende dingen enzow
vat dit alsjeblieft niet als banketstaaf op okay?
wel een leuk paardje

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:36

mijn god... doe alsjeblieft iets aan je houding.
je zit erop alsof je het doodeng vind. je leunt als het ware achterover en blijft dus gigantisch achter in de beweging. houd je knie in de wrong, maak je been lang en druk je hak uit (benen dus niet op de rug van je paard leggen!!!)
ga normaal mee met de beweging, trek je armen dus niet terug zoals je op de foto's doet maar geef ze mee naar voren. desnoods probeer je de oren van je paard aan te raken. als je hem maar niet in de mond rukt zoals je nu doet.
je paard is aan zijn uiterlijk te zien behoorlijk kwaad en volgens mij mag je blij zijn dat je geen enorme boksalvo hebt gekregen... ode aan het paard

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:37

Afbeelding

wat ligt er nou op de grond? twee bakstene?? je paard zal er maar in trappe DOEI DOEI PAARDJE!!! DOEI DOEI JIJ want met je kleren en je flikkert er af zonder cap enz enz ben je flink de L*L!!!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:45

tja ik klink misschien afgezaagt, maar ik kan mij alleen maar aansluiten bij de rest.

Ten eerste vraag ik mij ook af hoe jij de hindernissen hebt gemaakt, zoals ik het op de foto zie zien ze er maar bagger en gevaarlijk uit.

Ten tweede is je kleding echt om te verongelukken, dat je geen rijbroek of laarzen bijhad is geen excuus, dan moest je maar niet gaan springen. Zoals op foto twee en drie ziet je bijna volledig doorgeschoten met je voet in je beugel, als je paard een stap miszet en jij valt kan je er vrijwel zeker van zijn dat je blijft hangen, en zonder cap op kan je dan maar bidden dat je daar niks aan overhoud. Volgend keer dus geen halsbrekende toeren meer uithalen en op zijn minst met fatsoenlijke schoenen springen.

En wat je houding betreft is ook al gezegt, beugels korter, benen niet zo ver naar achter (vooral foto 3), hakken uitdrukken en teugels meer naar voren.

Ploeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:49

Sorry, Ik Dacht dat ik erg was Met mij Benen... Maar Je Hoeft je benen ook wer niet zo overdreven naar achteren te doen.. En Ik zou voor de zekerheid altijd een Cap Op.. Zeker als je gaat springen Knipoog , Verder wel een leuk paard!

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 22:52

xKatleentjex schreef:
tja ik klink misschien afgezaagt, maar ik kan mij alleen maar aansluiten bij de rest.

Ten eerste vraag ik mij ook af hoe jij de hindernissen hebt gemaakt, zoals ik het op de foto zie zien ze er maar bagger en gevaarlijk uit.

Ten tweede is je kleding echt om te verongelukken, dat je geen rijbroek of laarzen bijhad is geen excuus, dan moest je maar niet gaan springen. Zoals op foto twee en drie ziet je bijna volledig doorgeschoten met je voet in je beugel, als je paard een stap miszet en jij valt kan je er vrijwel zeker van zijn dat je blijft hangen, en zonder cap op kan je dan maar bidden dat je daar niks aan overhoud. Volgend keer dus geen halsbrekende toeren meer uithalen en op zijn minst met fatsoenlijke schoenen springen.

En wat je houding betreft is ook al gezegt, beugels korter, benen niet zo ver naar achter (vooral foto 3), hakken uitdrukken en teugels meer naar voren.

Helemaal niks aan toe te voegen..
Op foto 3 zijn je benen bijna op je paard zn rug Scheve mond En ik zou ook je teugels wat korter nemen en je handen wat meer naar voren.
Bij foto 2 en 3.. Wat is al die zooi in de bak? Beetje gevaarlijk als je het mij vraagt Scheve mond
Sorry voor de "stomme" reactie maar dat is gewoon mijn mening, en blijkbaar ook die van andere bokkers.. Scheve mond

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:00

Zoek de (minstens) 10 verschillen en zie waar je aan moet werken!!!

Een springruiter:
Afbeelding

en jij:
Afbeelding

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:16

de verschillen zijn duidelijk zichtbaar

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:25

fresco schreef:
Wat voor een neusriem heb je erom? hij zit zo raar!

Ik vind het er eerlijk gezegt ook niet echt paardvriendelijk uitzien die omgeving op de foto's.
En ik vind het ook geen fijne foto's om naar te kijken, qua Houding en wat er nog meer genoemt is.
Sorry, niet gemeen bedoeld ofzo maar zo komt het wel over.
Je heb wel een leuk paardje! Lachen

En volgens mij heb ze haar Lage Neusriem, boven haar bit gedaan..

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:28

probeer je voeten meer op de plaats te houden

leuk paardje Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:32

springen in spijkerbroek zeg ik niks over, dat doe ik ook altijd (ik heb overigens wel een westernzadel), maar de schoenen zijn idd gevaarlijk.. doe iig schoenen met een hak aan, of doe zo'n ding aan de voorkant van de beugels die je bij enduranceruiters heel vaak ziet (weet niet hoe het heet)...
capje is je eigen risico, jij bent tenslotte die zijn koppie in elkaar valt als er iets mis gaat...

maar het paardje is superleuk, ondanks dat ie hier niet echt vrolijk kijkt...

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 23:33

Neem misschien wat springles om een stevigere houding te hebben?
(vandie foto v/ springruiter, ik zou m'n eigen foto er wel opzetten maar daar spring ik zelf niet goed genoeg voor, misschien een foto van de zijkant van een lage sprong zodat ze duidelijk kan vergelijken wat kan vaerbeteren)
Voor de rest ziet het er wel een leuk paardje, als je geen rijkleding hebt zou ik alzeker een cap opzeten, en vast als je springt!
succes nog