Chandler (Andalusiër) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

:)Ikkuh:)

Chandler (Andalusiër) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 15:54

Vandaag zou ik Marleen(Skattie) helpen met Chandler en ik dacht Laat ik mijn digi maar eens meenemen Haha! Chandler is 4 en pas net onder het zadel dus nog erg slungelig. Maar ondanks dat zaten er toch hele nette stukken tussen We hebben alleen maar losrijwerk gedaan omdat hij nog erg jong is en dus eerst lekker laag en rond gereden moet worden. (iets wat al aardig lukte, zoals je op sommige foto's wel kunt zien ) Hier dus de foto's:

Eerst ff aan de longeerlijn (aangezien hij nogal energie teveel heeft):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan aant werk

Ff losstappen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ff Losdraven:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DarwinLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:58

heej.. Mooi paardje hoor *LOL* super!! en voor zown jong beestje loopt ie al aardig netjes!! ga zo door!!

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 15:58

Het ziet er al leuk uit voor zo'n groen paardje. Misschien nog kan je als tip de volgende keer proberen om je hand wat meer voor je te houden. Het ziet er nu uit alsof je ze bij je bovenbeen houdt en dan loop je het risico dat je je handen vast zet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:02

Probeer goed op te letten dat ie wel zn achterhand meeneemt. Want het lijkt op de foto's alsof ie als een duikbootje naar beneden gaat.
(wel stoer paardje hoor)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:07

Leuk ding, maar hij ziet er nog behoorlijk jong uit. Ik zou hem nog wel wat meer loslaten aan de voorkant, als ik jou was. Vooral die onderste foto ziet er niet echt fijn uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 16:27

Hij is idd nog erg jong (staat bij de foto's ook dat hij pas 4 is) en we zijn nu bezig met hem de hand te laten volgen.. Dus eerst beetje naar beneden rijden en zodra hij dan zakt met de hand mee naar voren zodat hij de hand gaat volgen..

De achterhand zijn we op aan het oefenen door hem dus voorwaarts neerwaarts te rijden, maar aangezien hij nog niet zo vaak gereden is is dat dus nog ff oefenen.. Ook is dat iets moeilijker omdat hij nog niet echt op het been is, maar dat komt allemaal vanzelf wel na een tijdje oefenen

(Ik ben trouwens niet degene die erop zit Knipoog )

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 16:42

leuk paardje zeg! mijn compliment.. maar laat hem iets losser en laat je armen er wat ontspannener bij 'hangen' dat geeft ook een ontspannen werking op hem..

Groetjes Yvon

josien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:10

Hé is dat de bak in Apeldoorn. Hoe heet die nauw ok al weer?

Inderdaad lekker los houden van voren. Zo rij je hem juist naar beneden. Aan de teugel ontstaat vanzelf als je lekker voorwaarts rijd en zeer licht contact houd met de mond.
Veder probeer je been langer een meer naar achteren te houden. Druk ze maar de grond in. Zo land je behoorlijk hard in het zadel wat er weer voor zorgt dat hij snel zijn rug hol trekt.

Succes verder met je paardje.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:25

Wat een kicke beestje!! hij gaat echt plat door de bocht he bij die longeerfotos!

wat is het er voor eentje.. vind de kleur leuk, blijft dat zo of veranderd het nog?

over de rij fotos: ben het met de rest eens over de houding vna je hande.. persoonlijk zou ik hem iets meer voorwaards houden omdat die nogal genijgd is te gaan duikelen van voren en op die manier met zn hoofd achter de loodlijn beland. Je paard kan er beter voor lopen met zn neus dan er achter omdat je het er moeilijk uit krijgt..

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:29

mooi diertje zeg! Zo lijkt het af en toe alleen dat hij nog wat op de voorhand loopt, maar verder al erg netjes!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:29

heey das op wwna,ga je deze vaker rijden? Misschien proberen eerst wat meer ana het been te krijgen zodat je 'm naar je hand kunt rijden voor je vwnw gaat rijden. hij valt nu ongelovelijk erg op de voorhand.
ben benieuwd of hij helemaal spierwit gaat worden!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:38

mooi paardje zeg! Ik houd wel van die kleur...

Zit zij nou zover achterin haar zadel of lijkt dat maar? Dat op de voorhand lopen zou best eens mee kunnen vallen (daarbij hij is 4!) de foto is een beetje scheef, dat zie je aan de bakrand.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 20:39

Leuk paard!
Maar omdat ie nog zo jong is kun je hem misschien in het begin wat meer op zijn eigen benen laten lopen dan al zo de nadruk te leggen op dat neerwaarts?

loonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 21:14

hoi.
leuk paardje .maar zorg dat je je handen naar voren doet en meer naar boven je tenen meer naar binnen en zorgen dat je je been lang houd..
dan komt het helemala goed.
maar hoe je je handen nu hebt is NIET goed hoor.. daarom gaat je paard zo duikelenmaar veder ziet het er wel goed uit..
sucses ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-04 21:23

wendytjeG"]
Leuk paard!
Maar omdat ie nog zo jong is kun je hem misschien in het begin wat meer op zijn eigen benen laten lopen dan al zo de nadruk te leggen op dat neerwaarts?
[/quote]

We zijn niet alleen maar bezig met het neerwaarts rijden hoor Knipoog We zijn er vooral mee bezig om hem door hem lager te rijden losser in zijn rug te krijgen en zo te zorgen dat hij van achter er beter onder komt...

[quote="loonie"]
maar hoe je je handen nu hebt is NIET goed hoor.. daarom gaat je paard zo duikelenmaar veder ziet het er wel goed uit..
[/quote]

Ik heb zelf mijn eigen paardje ook zo geleerd om mijn hand meer te gaan volgen, door mijn handen ietsje wijder te zetten en gewoon met mijn been naar beneden te rijden en zodra hij gaat ontspannen met de handen mee naar voren te gaan zodat hij de hand gaat volgen... En het is niet dat ze haar handen vast zet, ze staan alleen ietsje wijder zodat hij makkelijker de aanleuning kan vinden.. Dit verandert wel naarmate hij beter gaat lopen enzo, maar door zo ietsje meer druk te zetten kan hij er beter zelf tegen aan lopen en als je hem dan beter laat ontspannen dan kan hij beter laag en rond gaan lopen zodat hij beter gaat ontspannen en meer achterhand krijgt...

[quote="M3isSi3j"]

wat is het er voor eentje.. vind de kleur leuk, blijft dat zo of veranderd het nog?
[/quote]

Hij is een Andalusiër, en als ik het goed heb begrepen van Marleen blijft hij waarschijnlijk deze kleur... Is weer eens wat anders dan mijn eigen schimmeltje Tong uitsteken Haha!

[quote="Nimber schreef:
heey das op wwna,ga je deze vaker rijden? Misschien proberen eerst wat meer ana het been te krijgen zodat je 'm naar je hand kunt rijden voor je vwnw gaat rijden. hij valt nu ongelovelijk erg op de voorhand.
ben benieuwd of hij helemaal spierwit gaat worden!

Zoals ik al zei, ik ben het zelf niet, dit is zijn eigen baasje Marleen Knipoog Hij is idd nog niet helemaal lekker op het been, maar dat valt opzich nog reuze mee met hoe het in het begin was. Ik denk dat het ook veel momentopnames zijn, want tijdens het rijden zelf viel hij eigenlijk niet zo heel erg op de voorhand... Geloof dat hij ongeveer dit kleurtje bleef dat Marleen het over had... Ik ga hem trouwens misschien wel bij de paarden starten komend jaar

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:17

ja vind hem ook verschrikkelijk op de voorhand lopen! Als ie nog niet goed aan het been is waarom dan al naar beneden rijden. Dan moet je alles op je hand doen! niet echt bevorderlijk voor het evenwicht en het is een super klus om ze later weer een beetje normaal recht te laten lopen laat staan de achterhand er goed onder te krijgen.

Nee niet mijn maniet vna jong paard rijdne. Eerst lekker laten lopen aan het been bochtjes maken goed leren sturen op benen en zit en dat er al lekker stelling uit komt. Dan pas gaan denken aan hand volgen maar
goed ieder zijn eigen manier

wel leuk paardje ben gewoon weg van andalusiers

groetjes

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:21

We zijn niet alleen maar bezig met het neerwaarts rijden hoor Knipoog We zijn er vooral mee bezig om hem door hem lager te rijden losser in zijn rug te krijgen en zo te zorgen dat hij van achter er beter onder komt...

schreef je ook

heb altijd geleerd en neiet alleen van instructie maar ook van Jurys dat je nooit van voor naar schter moet werken maar van achter naar voor. Als hij lekker loopt van achter en je soepel kunt sturen komt je paard van zelf naar beneden zonder dat je je handen zooooo breed moet zetten want je trekt hem nu gewoon aan de teugel en de rug los laten werkt zo toch echt niet.

groetjes

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 20:33

Heel mooi paardje!! Ziet er netjes uit voor zo'n jong beessie. Geef hem alleen wat meer ruimte van voren, en let inderdaad op je handen!! Verder vind ik het erg netjes hoor, Succes Lachen

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:19

Ik vind dat je hem iets te vast houdt van voren, waardoor hij op de voorhand lijkt te vallen. Mss dat je daaraan kunt werken. ik heb zelf namelijk ook moeite met die dingen.
verder een erg mooi paardje!

siccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 21:24

hij lijkt erg op de voorhand te lopen. doe je handen wat naar boven want je heb ze erggg naar beneden, en geef hem wat ruimte zo kan hij ook wat lekkerder lopen. Voorde rest ziet het er leuk uit voor zo'n jong paardje

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:18

Als ie gaat trekken moet je niet vasthouden maar loslaten en druk houden van achteren. Gewoon verder trainen, dan komt het vanzelf goed Knipoog

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:38

Leuk paardje hoor..
Probeer em alleen wat voorwaartser te rijden..hij valt nu nogal op de voorhand..
Hij moet leren om op zn eigen benen te lopen.. en niet op jouw handen.
En je handen niet zo laag (laatste foto) Lachen

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 22:56

_Kruimeltje schreef:
Leuk paardje hoor..
Probeer em alleen wat voorwaartser te rijden..hij valt nu nogal op de voorhand..
Hij moet leren om op zn eigen benen te lopen.. en niet op jouw handen.
En je handen niet zo laag (laatste foto) Lachen

ik ga helemaal met je mee!!! (dan hoef ik niet in herhaling te vallen en het scheelt me wat typwerk Clown Haha! )

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:10

Wat een leukerd zeg! Ik vind die kleur echt super leuk Lovers
Ik vind het er lekker ontspannen uitzien! Goed dat je lekker rustig aan doet!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 23:23

die kleur is gaaf... En aan de longe kan die mooi plat door de bocht he hahaah Knipoog

Rijden ziet er netjes uit...

Succes verder!