Otje en ik gingen gistermorgen inclusief groomteam naar Vasse om maar weer eens een cross te gaan rijden.
Met losrijden voor de dressuur was hij wel een beetje spooky(er waren nogal wat tegenliggers), maar na een minuut of 20 liep hij super. Eerste helft van de proef ging ook superfijn. Totdat er halverwege een vrouw met vier kleine kinderen in de hoek ging staan...ENG!!! (ik had ze niet eens gezien totdat Otje ineens heel erg maf begon te draaien in de volte in galop
) Toen die kinderen ook nog met stokjes op de hekjes begonnen te tikken, was het hek helemaal van de dam...
De eerste helft van mijn proef heb ik gemiddeld een 6,8, de tweede helft gemiddeld nog niet eens een vijf
(kreeg nog wel een 9 voor verzorging van dat vriendelijke jurylid)Maar goed, ik hou me maar gewoon voor dat dit zonder kids in de hoek weleens een 170-punten proef had kunnen zijn, want hij liep superfijn
Dit is het eerste deel van de proef:
En dit is nadat die mensen in de hoek gingen staan:
Had zwaar de pest in en heb die mensen gevraagd of ze een volgende keer wat meer afstand wilden houden van de ring en iets stiller wilden zijn(wat ze bij de volgende ruiter ook netjes deden trouwens
)Daarna afgezadeld en op Reddytobias gewacht om de cross te gaan lopen. Was erg gezellig
Daarna een hele tijd rondgehangen en langzaam zelfs een beetje zenuwachtig geworden. Ik ben al een heel lang niet zenuwachtig geweest voor de cross, maar ik vond deze toch aardig pittig voor het B en Otje is op dit gebied toch nog best wel groen...
Uiteindelijk maar op gaan zadelen, terwijl ik steeds meer mensen hoorde dat het niet lekker ging en dat het tegenviel. Maar snel richting springring gegaan om alle verhalen verder maar te ontlopen. Toen ik daar aankwam lag de cross en het springen stil vanwege een val in de cross. (Omdat de ambulance vlak langs de springring stond werd het springen ook stilgelegd) Achteraf leek het gelukkig mee te vallen

Otje was weer een beetje spooky, want er gebeurde wel heel veel op en rondom het losrijterrein, maar ik ken hem inmiddels aardig en voel het meestal wel aankomen. Hij draaide een paar keer om na een sprongetje en gaf eens wat stuiters, maar niet extreem
Totdat ik linksaf naar een oxertje wilde galloperen en Ot ineens ruim 180 graden omging naar rechts
Ik bleef eerst nog zitten, maar toen maakte hij nog een soort van luchtsprong(Ot vindt het een beetje eng als ik scheefzit
) en toen lag ik. Ik hield eerst nog vast, maar hij begon zo achteruit te rennen dat ik wel los moest laten...Ik had die mafkees vrij snel weer gevangen, maar daarna was hij helemaal bloednerveus en bleef hij wegdraaien. Ben maar gaan stappen tot ik de ring in moest. Springen ging foutloos, maar hij was heel erg gespannen en heel bang om iets fout te doen(blijf alsjeblieft zitten baas, anders schrik ik weer zo
)(waarom zeurt iedereen altijd zo dat die paarden vlak worden in dat lage werk
)Daarna naar de veearts gegaan en daar was alles goed
Hartslag van 60 en temperatuur heb ik ze maar niet op laten nemen, zou er zelf als hij zo zenuwachtig is ook niet graag achter/naast gaan staan met een thermometer
Hindernis 1 van de cross:
Naar de waterbak toe(beetje donker), wat moeten al die mensen hier toch
En de waterbak weer uit. Altijd lief lachen naar de fotograaf
Ik had in de cross een weigering op de eerste boom van de coffin. Die in het B dus wel mag als je de laatste hindernis facultatief maakt, maakt blijkbaar niet uit dat je helemaal niet om die laatste hindernis heen kunt
Daarna rustig opnieuw aangereden(na even naar het gat gestapt te zijn, je mag na een weigering tenslotte achter de hindernis langsstappen) en toen ging het super
De rest van de cross liep hij eigenlijk ook superfijn en hij ging ook vrij vlot het water in. Heb wel even stilgestaan, omdat hij het poortje langs de afsprong zo eng smal vond, maar toen hij daar een keer door was liep hij ook zo het water in
Bij de veearts was ook alles weer goed met Ot. Hij had nu zelfs een hartslag van 52.
Nog even gewacht op de uitslagen en toen bleek ik ineens gediskwalificeerd
Ik naar het wedstrijdsecretariaat toe, had ik volgens hen twee weigeringen op 14a en 1 op 14b(de coffin)
Heel apart
Ik netjes mijn verhaal gedaan bij de federatievertegenwoordiger, want ik heb nl geen zin in weer een brief van de KNHS dat je na uitsluiting niet door mag rijden
Ik geloof dat die man erg blij met me was, maar dan had hij maar geen federatievertegenwoordiger moeten worden
Na een half uur kwam hij naar me toe dat ik gelijk had, mijn verhaal klopte precies met dat van de poster, maar die had het iets anders geïnterpreteerd
Dat kun je idd wel zeggen ja
Maar goed, dit keer ben ik er iig uitgekomen itt Gorssel
Stijlbriefjes mochten we jammer genoeg niet meenemen, die moesten rechtstreeks naar de KNHS
Terwijl ik toch wel heel benieuwd was naar mijn stijlpunten, die waren namelijk vergeleken met andere crossen nogal laag.Nadat alles opgelost was en ik nog een mooie foto had gekocht zijn we maar weer eens richting Noord-Holland gegaan
Nog even flink trainen
Ik heb best fijn gereden en we gaan er over twee weken in Nijeberkoop nog even flink tegenaan!
)
En gelukkig dat je er nu wel uitgekomen bent met de federatievertegenwoordiger, twee keer zo'n pech zou wel heel erg zuur zijn geweest. Ik kom niet naaar Nijeberkoop
), maar gelukkig ging alles daarna weer lekker. 

uit te zoeken.