hij had daarvoor aan de longe gelopen en dan issie daarna nooit zo fijn onder het zadel (vind ik iig..).
hij liep een beetje te klooien met zn hoofd en met zn tempo maar al met al ging t wel.
na een paar rondjes gelopen te hebben kwam hij dan een beetje omlaag.
maar deeniej vond dat hij te ver omlaag kwam. hij liep blijkbaar egt met zijn kin naar zijn borst.
ik had helemaal niks gedaan, mn handen zoals normaal, en mn benen er iedere pas bij om hem in een normaal tempo te houden.
hij hing niet, ging niet langzamer..niks niet.
maar deeniej vond wel dat hij te laag liep. ze zei dat ik hem omhoog moest drijven. Ik dreef hem al iedere stap, dus dan werd het een schop om hem omhoog te krijgen, anders was er geen verschil.
ik heb nu 1 les van koortje gehad, en zij zei dat als hij omlaag kwam ik hem moest belonen. dat hij moest weten dat t goed was als ie naar beneden ging (over te diep lopen hebben we het niet echt gehad).
zeker omdat ik niks bijzonders deed en hij toch omlaag kwam wilde ik hem belonen. maar deeniej vond dus dat hij zo diep liep, dat ie in de krul kwam (kin op zn borst?) en dat was dus fout.
kijk als ik hem met zn kin op zn borst rijd (gedwongen dus) kan ik me voorstellen dat t niet goed voor hem is, maar hij zal tog niet in de krul gaan lopen als dit niet goed voor m is (ongemakkelijk?)?
hiervoor wil ik dus priveles hebben maar dat is weer een ander verhaal
ps: dusss, moet ik hem omhoog schoppen als hij omlaag komt of is het juist goed als hij uit ontspanning naar beneden komt?
). Tikje op de schouder wil ook wel eens helpen. Wees voorzichtig met handen omhoog brengen; het mag niet in "kop omhoog trekken" ontaarden.
als hij aangeeft dat ie omlaag wil krijgt hij zoiezo de ruimte ervoor (mn hand wat naar voor). er staat normaal contact op de teugels, ik "ruk" hem ook niet, en ik zit hem ook niet in de weg..
als ik been geef voor de draf, is het meteen draf en niet binnen de seconde (of nog minder) gereageerd? meteen een tik. overigens ben ik zelf een erg luie amazone
, maar ik ga echt niet elke pas mee zitten drijven hoor, zo ben ik na een kwartier al bekaf! nee, je paard moet zelf lopen, daarbij hoef je hem echt niet elke pas te helpen.