In het verleden is zij nooit dressuurmatig gereden, nu is dat juist het gene waar wij op trainen. Ze kan erg leuk lopen.
Nu ze dus wat harder aan het werk moet, protesteert ze af en toe heftig. Als ze bijna in de ontspanning zit, komt ze een paar keer omhoog, waarop ik haar als reactie voorwaarts rijd. Daarna is het over. Dan doet ze alles voor je.
Nu heeft Richtje een aantal keer op Twister gereden, en heeft ze bij mijn les gekeken.
Zij denkt dat ik in mijn les over de grenzen van Twister heen rijd, en betwijfelt of dit goed is voor Twister. Zij geeft immers aan dat het zwaar voor haar wordt.
Ik ben van mening dat ik even door dat stukje heen moet rijden, omdat ze daarna niet meer protesteert. Ze doet dit ook zeker niet elke keer, meestal nadat ze een aantal dagen iets minder hard heeft moeten werken. Overigens vind ik het vaak ook aanstellerij, en heb ik het idee dat ze het gewoon doet om er onderuit te komen.
Nu is mijn vraag, wat vinden jullie hier van? Moet ik het rustiger aan doen?
Het gaat er niet om wie er hier gelijk heeft, maar misschien zijn er andere manieren om Twister door dat punt heen te rijden als het wel degelijk schadelijk voor haar is?
Alleen reageerd het ene paard er beter op dan de andere..