Cassidy schreef:Idd Jessy, wij rijden niet alleen langzaam (denk dat ze hier op de pleasure doelt?) en willen zeer zeker verzameling zien. Maar zoals al eerder gezegd is dat moeilijker te bereiken met het hoofd laag dan dat je oprichting zoekt.
Ik denk ook dat er op pleasure wordt gedoeld. Reining is toch weer een ander verhaal. Al die takken van sport ook in de western
.
Wat mij is opgevallen tijdens mijn bezoekjes aan enkele westernwedstrijden (waaronder een zeer dramatisch NK) is dat er toch aardig wat pleasurepaarden sjokken, zels strompelen/zeer onregelmatig lopen. De gangen zijn er dan meer uitgereden dan dat er een goede jog is getraind. Maar goed, dit betrof het MKZ jaar waardoor zo'n beetje iedereen mee mocht doen aan dat NK, dus er zullen heel wat mindere combinaties tussen gezeten hebben. Ik vond het een slecht voorbeeld van hoe goede pleasure hoort te zijn en ik denk dat dit soort voorbeelden een heel vertekend beeld geven van goede westernsport. Dit vind ik echt heel erg jammer voor deze sport.