Gisteren avond was het frisser dan overdag, net goed weer om te rijden. Ik zadel dus op enz. en ik stap zazou wat los. Dan een drafje enzo ik zat vrolijk te zingen op m'n paard en was hem dus wat aan het loswerken.
dat lukt allemaal maar wel allemaal met z'n hoofd in de lucht, dus probeer ik hem wat naar beneden te werken hoe ik dat geleerd heb enz.
geen reactie... zazou blijft maar wat sterrenkijken!!!
(hij heeft altijd wel een harde mond gehad)
dus ben ik in stap gaan oefenen om zijn hoofd naar beneden te doen en dat lukt vrij aardig.
dan weer snok naar boven, ik terug naar beneden werken en telkens kwam die weer naar boven (ik weet dat het geen topdressuurpaard is ofzo maar dat is geen reden om z'n neus in de lucht te doen vind ik) hij liep ook niet echt ontspannen ofzo en in z'n rug ook niet.
en dan komt hij wat naar beneden en dan weer snok naar boven en hij trekt gewoon de teugels los door m'n hand door.
En dan in draf begon hij veel te snel te lopen, zet ik hem op een heel kleine cirkel enz en begon al wat kwaad te worden, heb héél veel figuren in draf gedaan zodat hij wat losser kwam te lopen en wat trager maar hij bleef doorlopen met neus in de lucht.
Ik begon echt te zagen in z'n mond enz en zette hem in galop, kin tegen de borst op een kleine cirkel tot hij stopte onozel te doen, ja natuurlijk werd dat paard er zot van.
ik zag het echt niet meer zitten het leek of ik al uren zat te rijden ben ik gaan zien was ik 10 minute bezig,
dan heb ik hem los laten stappen en daarna terug begonnen in de hoop dat hij rustiger was, zet hem in een draf(je) begint meneer daar te galoperen en weet ik veel wat allemaal heb ik hem nogal hard in z'n mond getrokken enz
hij stond al helemaal in het zweet maar hij moest van mij eerst draf/galop--galop/draf goed doen 1x en dan mocht hij stoppen dus ik zet hem in draf/galop-->meteen z'n hoofd omhoog in die overgang dus ik meteen herd in z'n mond gaan zagen en dan galop/draf deed hij het weer (altijd met de overgang hoofd meteen omhoog doen)
ik ben zo blijven doorgaan dan heb ik even stap/draf--Draf/stap, daar deed hij hetzelfde. Dan deed hij het minder omdat ik gewoon met m'n handen naast z'n knieen bijna zat. en dan probeerde ik het weer met m'n handen gewoon, lukte helemaal niet...
dan hheeft hij het 1x ongeveer goed gedaan en ben ik even buiten gaan uitstappen
Ik weet dat ik dat allemaal met geduld heb moeten doen enzenz en zazou is daarbij ook vrij depressief volgens m'n vader want we hebben een nieuwe wei gekocht inonze straat 1wei verder en hij staat er nu alleen en thuis had hij vrij veel aandacht van m'n ouders en van mij en m'n zus, daar heeft hij minder aandacht en wil hij altijd naar buiten terug naar de wei naast het huis maar dat gaat nu niet want er zijn diepe putten gemaakt voor de bouwwerken. toen we nar buiten gingen wou hij meteen al terug naar ons huis
Ik voel me nu echt zo schldig over hoe ik heb gereden enz want ofwel snapte zazou helemaal niets van wat ik wou doen, ik heb ook opgezocht waardoor de oorzaken zijn van sterrenkijken maar et kan zoveel zijn, ik weet ech niet meer hoe ik moet rijden. Ik ga ook weer lessen nemen maar moet dan eerst ook iemand vinden die dat goed kan uitleggen allemaal
ik heb ook teveel van zazou gevraagd, het is niet hetzelfde als het paard dat ik gisteren had gereden dat op de minste aanraking reageert en vertraagd en zazou is altijd al bijna fout bereden geweest en is daardoor zo hard in z'n mond en zelf krijg ik dat er niet uit.

Soms denk ik ook dat het beter is om m'n pony te verkopen omdat hij dan misschien beter is maar eigenlijk heeft hij het hier helemaal niet slecht want rijden lukt normaal heel goed maar gisteren niet en dat gebeurt af en toe maar soms gaat het ook heel goed.