Ik ben boos! Bah!Goed, even mijn verhaal.
Ik rij nu sinds dik 3 maanden een schat van een fries.
Hij heet Boas en is van half februari tot half maart naar een inrijstal geweest.
Daarna heeft hij twee weken stilgestaan en daarna kwam ik als verzorger om de hoek kijken.
Ik heb de eerste 3 weken samen met Imre (Wind op Bokt) hem verder aangereden, want feitelijk kon hij nog helemaal niks of was hij alweer vergeten wat hij geleerd had bij die inrijstal.
Na die drie weken ben ik vol enthousiasme alleen verder gegaan en het ging echt super.
Slangevoltes, grote en kleine voltes, van hand veranderen, staf, draf en halthouden; kortom hij deed het allemaal super.
Boas en ik waren dikke maatjes
Maar nu mijn probleem:
Sinds anderhalf a twee weken doet hij HEEL vervelend met opstijgen.
Dat was altijd al lastig, paar stapjes naar voren een paar naar achteren, maar daarna bleef hij wel stilstaan.
Nu dus niet meer.
Ik ben vanavond een HALF uur bezig geweest voordat ik er EINDELIJK op zat.
Ik weet niet goed wat ik nu fout doe.
Ik longeer hem voor het rijden dus zijn energie kan hij kwijt.
Meestal doe ik vooraf aan het longeren even 5 minuten Join-Up en dat gaat ook altijd super.
Maar zodra ik naast hem ga staan is het mis... Beide kanten!
Dan gaat het naar voren en naar achter, net waar er ruimte is.
In een hoek zetten werkt niet, daar loopt ie meteen weer uit weg, desnoods achteruit...
Ik had gelezen in een handboek dat je het paard moet laten lopen en zelf stil moet blijven staan, zodat het paard doorkrijgt dat jij geen energie verspild, alleen hij... werkt ook niet dus, hoeveel rondjes hij ook om mij heen draait.
Een rondje door de bak dan maar, even de spanning (?) kwijt en daarna opstijgen... je raad het al: geen effect...
Kortom: HELP MIJ!!!
Moet ik ook niet gaan doen want dan lig ik gegarandeerd naast...
Hij gaat er dan in vol galop vandoor namelijk...
)
Ik denk dat Wind kan beamen dat ik snel zit en opstijg... daar ligt het niet aan... soms dan staat ie stil en terwijl ik dan uitbundig beloon met mijn stem, begin ik met opstijgen maar helaas ik heb toch echt twee seconden nodig daarvoor en niet 1...