Ik zal even het hele verhaaltje vertellen.
Er was ooit eens meisje die op gertrude reed. Dat meisje dat zaagde en sloeg de pony en mishandelde de pony. Totdat de pony niks meer wou doen en in het midden van de bak bleef stil staan. Hij deed niks meer, ook al gaf je hem duizenden meppen met de zweep
. De pony was toen ongeveer 5 jaar. Dat meisje heeft hem dus een jaar verkloot *tot z'n 6e*. Toen heeft de eigenaresse haar weggestuurd en heeft iemand van stal ( die ook op een pony reed daar , en gertrude heeft ingereden ) gertrude weer opnieuw helemaal inrijden. Nou dit heeft ze een klein jaartje gedaan, en toen kwam ik daar rijden. Ik mocht op gertrude gaan rijden. In het begin nog geen wedstrijden gereden, maar aan het einde van het winterseizoen begon ik. Ik rijd met thiedemann. Ik rijd nu dus al een tijdje wedstrijden, en op een wedstrijd moet je zonder thiedemann (duh
) . Maar het probleem is dat ik hem dan niet rond krijg. Je kunt echt alles, ECHT alles doen wat je wilt: Teugels korter nemen, ander bit, ander zadel, mond nakijken, gebit nakijken, veel kuiten gebruiken, rug nakijken, hals nakijken, echt alles. Maar niks helpt
. Met thiedemann loopt hij wel rond, en als je zonder hulpteugel rijd en er loopt iemand langs dan doet hij het ook wel *als diegene hem rond zet*. Maar het lukt gewoon echt niet. Morgen gaan we proberen om een andere neusriem te gebruiken (heb nu een dubbele). Ik hoop dat dat werkt. Maar er is waarschijnlijk maar iets kleins aan de hand, misschien wil hij wel niet rond komen, we zijn echt radeloos!!
!! Heeft er misschien iemand typs of ideeen hoe ik dit het beste kan aanpakken of waar het misschien ook nog aan kan liggen? De pony loopt verder alles netjes en loopt van onder heel mooi en ruim. Doet alles voor je, is alleen niet rond, waardoor het op wedstrijden lijkt of ik mijn pony niet in bedwang krijg, met als gevolg dat ik lage punten heb. Ik heb nu in totaal 7 winstpunten in ongeveer 20 wedstrijden. Niet echt geweldig dus... Maar als mijn pony rond loopt is het echt een toppertje... Heeft er iemand typs????Sorry voor het lange verhaal, groetjes Aniek.
PS snapt iemand iets niet, of heb je nog een vraag, stel maar !!
Je paardje moet gewoon lekker los en ontspannen lopen, en zoals ik het hoor heeft hij dus een flink moeilijke periode gehad en misschien is hij er gewoon ook nog niet helemaal 'over heen' zeg maar
Ik denk toch echt dat het probleem bij de ruiter ligt
Neem een keer GOED les