:

Beetje vreemd galop-moment
:
En ook galop, in een wending

En weer op stal, welverdiend in de wei
:
Syl zegt:

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
En het bijbehorende verslag
:Vandaag maakten we ons L2-debuut in Delfzijl.
Eigenlijk had Syl de hele week thuis en in de les al superfijn gelopen, dus ik had er wel zin in
!Ook vandaag liep ze met het losrijden superfijn, zo fijn zelf dat we eigenlijk na 25 minuutjes wel klaar waren om de ring in te gaan!
Alleen, ik rijd meestal zo'n 40-45 minuten los en heb die tijd normaal ook wel nodig... dus we moesten de rest van de tijd nog vol zien te rijden tot we aan de beurt waren.
Liep het ook nog eens uit... uiteindelijk bijna een uur losgereden, echt veel en veel te lang, en Syl had het ook al wel aardig gehad...
De eerste proef ging nog best fijn, ik kon haar nog redelijk voorwaarts houden, alleen op het laatst steeds minder.
De tweede proef zat ze er echt wel doorheen, dat uitte zich in een paar keer aangalopperen als ik haar wilde activeren in draf (ze ging zelfs 1 keer vanuit stap in galop toen ze moest aandraven
, ik dacht nog, "hey, dat kan je nog helemaal niet ?!"). De middenstap had ze zoiets van "zijn we nou ein-de-lijk klaa-haar!" en probeerde ze steeds hals te strekken, wat niet mocht, we hadden die proef dan ook niet voor niets een 8 op halsstrekken toen het wél mocht
!En ook nog een verkeerde galop (
, dat hebben we al heeeel lang niet meer gehad..). Maar ik moet zeggen, al met al was ik toch heel tevreden.
Syl liep fijn, deed keigoed d'r best, maar ze was gewoon echt moe.
We hadden de 1e proef 161 punten
dus we zijn nu in ieder geval L2, en de 2e proef ondanks alles nog 151 pnt. Met veel 5-en met als commentaar "te weinig impuls" en "actiever"...
en drie 4-en op de echte missers zoals de verkeerde galop.Toen ik al met paard bij de trailer was, reed de jury van de 2e proef nog langs (ik was startnr. 30 dus de ring was inmiddels afgelopen
) en sprak mij nog even aan, zei dat ik de volgende keer meer gas moest geven
!Tja daar was ik het volledig mee eens, maar ja, de benzine was écht even op
!Maar het positieve, de cijfers voor de "nieuwe" onderdelen in de L2 waren goed: 6-en en 7-ens op het 10 mtr wijken, 7-ens op achterwaarts, 7-ens op de voltes 15 mtr in galop en de voltes 10 mtr in draf
Volgende keer ga ik dus proberen om eens korter los te rijden, als ze tenminste in de tussentijd thuis zo fijn blijft, dan kunnen we frisser de ring in!

!
Haha, ik dacht ook al...!