Maaaaar, gisteren zijn we dus weer met zijn 3en met Mozart bezig geweest en ik hoopte zo dat we een grote stap verder zouden komen, nou, dat is gelukt hoor!
Met zadelen heeft hij nog 1 pasje opzij gezet maar bleef verder netjes staan.
Toen weer aan de longe, ging ook lekker:

Daarna hangen hangen hangen en nog eens hangen, Maus was er nu zo aan gewend dat hij zowat stond te slapen (en ik ook)
Iris op het blok en over Maus hangen, af en toe even opwippen en dat ging in mijn ogen prima, hij stond er heerlijk ontspannen bij.
Toen druk in de beugel gezet en daarbij tilde hij slechts zijn hoofd een beetje op maar verzette geen stap.
Hans heeft Iris nog een paar keer een voetje gegeven zodat ze wat verder op hem kon hangen en ook daarbij verzette hij geen stap.
Hans en ik hadden beide het gevoel dat je er nu zo op kon stappen maar Iris twijfelde nog een beetje en bij twijfel moet je natuurlijk oppassen want dat zet je zo door op het paard en dan kan het ook anders aflopen dus wedrt besloten dat het voor die dag weer mooi was.
Hans is nog een rondje met Maus gaan lopen en ik ben mee gaan lopen, ik baalde echt dat er nog niemand op had gezeten want hij was zo super ontspannen dus ik kreeg ineens de kolder in de kop
Zei tegen Hans stop eens, eens kijken hoe hij reageert op druk op de beugel, ik zet mijn voet in de beugel, zet druk, sta in de beugel en toen begon Maus een stukkie weg te lopen, maar dat was meer omdat ik met mijn tenen in zijn voorbeen aan het prikken was
Verder was hij nog steeds super ontspannen
Nog een keer, druk op de beugel, staan en hop ik zat erop
Nog even goed in en uit ademen (met spannende dingen vergeet ik altijd te ademen en verkramp dan) en ik was ook ontspannen en voelde mij wel zooooo ontzettend goed!!!
TADAAAAAAAA!!!

Lekkere kont

On top of the world

Wat een heerlijk dier is het toch!!!

Even aan de achterkant kriebelen

Toen Iris zag hoe super braaf Mozart was durfde ze ook op te stappen

Voor ik weer allemaal reacties krijg in de trant van jij bent zeker levensmoe zo zonder cap.......hebben jullie helemaal gelijk in
maar deze actie kwam bij mij zo uit het niets opzetten en dan denk je niet aan een cap he
Na deze mijlpaal hebben we het zadel van zijn rug gehaald, touw eraf, alles dus af en Mozart even lekker los laten lopen zodat hij even alle indrukken kon verwerken, om hem daarna weer op te zadelen om te kijken of het nog steeds zo goed ging. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat hij zo overdondert was dat hij daarom zo braaf was.
Maar hij was nog steeds super ontspannen en ik kon zo opstappen zonder problemen
)
Geen idee wat ik hier zit te doen, beetje overdreven meegaan met zijn bewegingen (ook naar de zijkant
)
Even lekker krom zitten

Hoebedoelu ontspannen
Hij sliep zowat

En toen mocht Iris ook nog even
(ehm, lekkere kont
)
En jawel, Iris kon overtuigd worden dat Mozart het beste paard van de wereld is en durfde ook een stuk te stappen

Arme Hans, blij dat het zo goed gaat met zijn paard, mocht hij er zelf niet eens op
Hij had klompen aan, was dus niet zo'n goed plan
Maar hij had de primeur al, hij heeft er een paar maandjes geleden zonder zadel en hoofdstel echt als allereerste op gezeten

Nou, wat vinden jullie ervan, mijlpaal toch?
Mozart is de beste!!!! Ik krijg nu helemaal een penny gevoel en ben daar lekker blij mee
*Zucht* wat is het toch een heerlijk paard, ik ben nog steeds totaal verliefd
(sorry Kevin) 
knáp ook (zeg ik maar weer even 
!