de lol van het ene paard dat niet vooruit wil en het andere paard dat niet achteruit wil...
Sinds kort rijd ik in een groepje met nog drie andere mensen carrousel. Ik rijd op Quicky. Er is een oefening waarbij we (twee aan twee) in formeert gelid moeten afwenden op de lange zijde en twee mensen aan elke kant van de e-b lijn. Daarna moeten we een voor een een paardlengte achterwaarts en twee paardlengte voorwaarts. Het achteruit gaan lukt bij mij&quicky voor geen meter!!!! Hij begint dan heel raar te dribbelen, hoe laag ik mijn handen ook heb of hoe rustig ik blijf. Niets lukt! Mijn instructriece moet dan met de zweep komen en dan gaat hij wel achteruit. Iedere les laat ze diegene die op quicky zit hem even achteruit gaan, maar ook dat helpt bijna niet. Dus, met de zweep lukt het wel, maar in het echt zal het toch echt zonder instructriece die hem met de zweep achteruit jaagt!
Dan, mijn vader krijgt zijn paard na het achteruit gaan niet meer vóóruit
drijven lukt niet, ontspannen zitten wil ook niet helpen, rustig drijven, langere/kortere teugels helpt niet...wie heeft tips? Vraag 1 is het belangrijkste

doei!

p.s. bedankt voor het lezen van dit verhaal