)ze is ingreden... maar tsja wat is ingreden...
je kan op haar zitten, hard stappen,hard draven en hard galoperen, maar draf gaat slecht in de bak, en galop bijna niet, dus dat doe ik buiten op lange paden.
ze is gewoon heel erg stijf...
heeft er mischien iemand nog tips (oefeningen) die ik kan gaan proberen, want het lukt zo wel, maar mischien is er wel een betere manier.
ook kan ze niet lang stil staan, na een paar tellen heeft ze zo iets van ok ik ga weer lopen (en dan kan je vrij weinig daar tegen doen)
ik doe veel grond werk met haar, en dan doet ze het super... (stilstaan en naast me lopen zonder dat ik haar vast heb op stem enzo)
ik hoop dus dat jullie mischien nog wat leuke oefeningen weten die niet te moeilijk voor haar zijn.
(we hebben geen mega grote bak)
(maar ik heb nu eenmaal in mn kop dat ik eerst zelf even alles op een rijtje wil hebben en dan pas wil beginnen aan les.... (tegen die tijd heb ik dan mischien ook een goede les gever(es) gevonden)
ieder zijn eigen ding, anders zou het ook maar saai worden hier!!!
. Met een enkele longeerlijn krijgt een paard beweging, maar kan het paard lopen zoals ie zelf wil: dus over de schouder vallen e.d. kun je niet tegen gaan
, terwijl het juist belangrijk is dat een paard dat in de "training" niet doet, want dan blijft het paard stijf en op de voorhand
.
, een kleine aanwijzing kan dan héél veel hulp bieden
terwijl t thuis net niet lukte of net niet helemaal lekker ging..
. Hoop dat de essentie een beetje duidelijk is