Geen aanrader trouwens, op vrijdagavond van het Hemelvaartsweekend, om 17.00 uur met de trailer op pad gaan... mén, we hebben haast 3 kwartier in de file gestaan (tussen alle mensen met caravans
), en Syl maar stampen en zich druk maken...
Toen we éindelijk Groningen uit waren, konden we gelukkig in één keer doorrijden naar Oosterwolde (Frl.)
Het losrijden ging fijn, maar in de 1e proef heb ik echt waardeloos gereden. Opeens had ik Syl niet meer fijn aan mijn hulpen, liep door been- en teugelhulpen heen, en een giga-bok bij het aanspringen...
Ik balen, en meteen de 2e proef geprobeerd zo scherp mogelijk te rijden en eigenlijk ging de 2e proef héél fijn!
Zelf had ik de 1e proef geen wp verwacht, en de 2e proef een ruim wp, en al gauw 10 punten verschil tussen de beide proeven want de ene was echt veel slechter dan de andere.
Maar zo zie je maar weer, de eerste proef hadden we 152 pnt en de 2e proef 157 pnt.
In ieder geval, het eerste puntje in de L1 is vast binnen, een hele ervaring opgedaan, ik weet nu waar ik de komende week flínk op moet trainen, genoeg huiswerk te doen dus en volgend weekend gaan we er weer voor
!Wat wél fijn was, was dat we voor de "nieuwe" oefeningen, dus de middenstap, wijken, middengalop, 6-en en 7-ens hadden.
Foto's
! :De Taakverdeling: Ik maak het tuig (en het paard
) schoon, laad alle troep in de auto, en Syl neemt de mentale voorbereiding voor haar rekening
:
Tijd om naar Oosterwolde te gaan! Wat lijkt ze al groot he, ze is nu een ruime 1.70 (ter vergelijking, ik sta er naast en ben 1.75) en stiekum nog steeds aan het groeien

Nog éven poseren, knappe dame wordt het al he, ze wordt dit jaar 5:
Jammer dat ze zo bruin wordt van de zon, ze is eigenlijk gitzwart...

De losrijd-foto's in Oosterwolde!
Eerst een aantal draf-foto's

Aan het doorzitten, dat lukt tegenwoordig ook al aardig zonder dat Syl denkt (en doet
) "Há, galop!!"

Beetje tegen de zon in, maar geeft juist wel een mooi effect vind ik:

De wijk-foto's zijn niet al te duidelijk, maar hier een paar pasjes aan het wijken naar links:

En naar rechts, en wat doen mijn handen daar
:
Dan een aantal galop-foto's :

5 minuutjes voor de proef, nog éven relaxen
:

En weer oppakken, en klaar om de ring in te gaan!

En de afsluiter: het STALKONIJN! Hij huppelt al jaren rond en staat ook vaak bij de paarden in de wei, of ligt bij de trailer te zonnen
Check het trappetje naar zijn konijnenhok
daarachter zie je trouwens een klein stukje van de buitenbak!
Ik zat net te denken, vorig jaar rond deze tijd klom ik er voor het allereerst op! Het is het eerste paard dat ik helemaal zelf zadelmak heb gemaakt, ze is nu dus zowat een jaar onder het zadel. Als ik de foto's zie, ben ik best trots op d'r
!