.Ik had hem thuis en op de wedstrijd eerst al flink gelongeerd voordat ik erop ging maar dat mocht niet baten. Ik zat er half op en hij speerde hem gelijk. Ik had mijn voeten nog geen eens goed in de beugels en ik zat dus op een paard dat aan de kletter ging met losse beugels.
Het was op een open grasvlakte dus hij kon flink vaart maken, ik bleef nog vrij lang zitten al zeg ik het zelf
.Maar toen hij een scherpe bocht maakte en ik half op zijn hals gaf en hij ook nog eens een bok gaf lag ik er naast..
Dit was dus al de tweede keer dat hij hem speert op een wedstrijd na het opstijgen. De eerste keer viel ik er gelukkig niet af maar nu dus wel en als ik niets verander komt er ook nog een derde keer en misschien loopt het dan wel heel anders af..... Dus ik wil er wat aan doen voordat ik weer op wedstrijd ga, het gebeurd dus helaas alleen op wedstrijd en niet thuis dus dat is des te moeilijker om het probleem thuis aan de pakken.
Iemand het paard laten vasthouden of een longeerlijn eraan als ik erop zit helpt niet, daar loopt hij dwars door heen en sleept diegene die de longeerlijn vasthoud mee achter zich aan. Hij is zo sterk... Ik begrijp niet waarom hij het doet, ik stijg zo voorzichtig mogelijk op, eigenlijk net als thuis. Ik krijg hem niet op een volte want hij luistert totaal niet meer naar mij, hij gaat zijn eigen kant op op zo'n moment.
Nadat ik eraf was gevallen ben ik er gelijk weer opgegaan, toen ging het wel goed en ik had uiteindelijk ook nog een winstpunt maar ook een zere kont
. Ik ken dit trekje wel van hem trouwens. Als ik een buitenrit met hem maak gaat hij ook aan de kletter en er is dan echt geen houden aan. Ik heb hem wel eens een slofteugel om gedaan in het verre verleden maar dit maakt geen eens indruk. We zijn thuis zoveel mogelijk dressuurmatig bezig en gewoon in de bak gaat dat ook erg goed en is er totaal geen verzet.
Ik rij wedstrijden voor mijn plezier en ookal rijden we winstpunten en loopt hij in de ring erg braaf, zo wordt het me te gevaarlijk en ik wil er graag wat aan doen voordat ik weer op wedstrijd ga.
Heeft iemand wat tips voor mij?

word 'ie wel vies van, maar moet toch zo schoon te krijgen zijn??? of je verzint iets anders in die geest!