Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ilkkah schreef:Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Rij van achter naar voor.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen
Duncan"]
[quote="Ilkkah schreef:Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Probeer wat je achter voor effect krijgt, voor op te vangen, dus niet dat je paard door die tikjes steeds sneller gaat lopen

Duncan"]
[quote="Ilkkah schreef:Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
as_trid"]
[quote="Duncan"][quote="Ilkkah schreef:Wat ik altijd doe om het paard zijn achterhand te laten gebruiken, is af en toe de achterhand "wakkerschudden" door kleine tikjes te geven.
Pipo schreef:Ik lees trouwens nogal veel : met zit opvangen, tuurlijk......maar dat zul je ze eerst moeten aanleren. Om dat aan te leren heb je toch wel wat hand nodig.
as_trid"]
[quote="Duncan schreef:staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?

Hoffieeeh"]
[quote="as_trid"][quote="Duncan schreef:staat hier niet gewoontikjes geven en remmen tegelijk...niet helemal eerlijk, vind je wel?

Bollee schreef:het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje
as_trid"]
[quote="Bollee schreef:het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje

bubbels"]
[quote="as_trid"][quote="Bollee schreef:het is ook niet de bedoeling om die zweep sowieso te gebruiken; ik heb altijd geleerd om het eerst met je benen te proberen en alsie dan niet reageert, dan pas een tikje
veel overgangen rijden!
en probeer eens een midden draf of stap en schakel dan eens terug naar een iets verzamelde stap of draf. dit kun je op de lange zijde een paar keer doen. Tijdens een wending op het binnen achterbeen een tikje geven werkt ook want dan zet hij het been er verder onder. mijn paard gaat zelf het beste lopen nadat hij wat wijken voor de kuit heeft gedaan. (dit komt omdat hij dan moet overstappen zijn achterbenen ) succes! Duncan"]