Hiermee duidt ik op de mensen die op een natuurlijke manier met paarden omgaan, graag zonder zadel/hoofdstel etc. rijden.
Rijden jullie dan geen dressuur? en zoja, zonder hoofdstel/zadel etc. kan je toch echt geen volledige verzameling van je paard vragen
En jullie hebben het altijd over vriendelijk tegen je paard zijn, en corrigeren i.p.v straffen.En wat als het paard dan zonder enige aanleiding gaat bokken etc. laten jullie dan ook een paar keer goed de zweep gebruiken achterwege?
Laat het wel duidelijk zijn dat ik de NHmensen niet aanval, of allemaal over één kam scheren, ik ben gewoon nieuwschierig.
Zoals ik het hele NH (en dan bedoel ik niet mensen, die plots Pat Parelli aanhangers worden, en zichzelf al een paardenfluisteraar noemen etc.
) versus dressuur bekijk, lijkt het mij dat je qua rijden NH én dressuur niet kunt combineren
Of het een (zonder dwangmatige hulpmiddelen etc.) of het ander(dressuurtraining)Ik wist niet precies waar dit hoort, dus als het verplaatst moet worden, alvast mijn excuses
Als ik buiten rij, en mijn paard heeft de dag ervoor rustig aangedaan, kan ik je garanderen dat hij de hele bak door spurt, en van alles schrikt/bokt. Fftjes is niet erg, maar het hele uur
, maar moet het idd toch aanduiden