ik rij nu een half jaar een merrie, die misschien een hormonale afwijking heeft oid. met andere woorden, ze is braaf op stal (zadelen wat minder), en met rijden een ramp. bokken als ze moet werken, links om meer als rechtsom. heeeeel veel protest...goed daar werk ik nu aan en ik moet met veeel meer been rijden, prima!!!! maar......nu is t dus de laatste tijd zo dat ze niet meer vooruit te branden is... ze is niet dood voor m'n been ,want als we gaan springen hoef ik alleen aan m'n been te denken en ze springt al aan. ded laatste tijd kan ik drijven/schoppen tot ik een ons weeg maar ze reageert niet opo m'n been, het trukje zwep kennt ze wel als ik die er bij hebloopt ze wel en als ik een plotselinge tik wil geven achter m'n been, ziet ze t al gebeuren vanuit dr oog hoek en gaat ze dus lopen, maar ik wil dat ze AAN m'n been is en niet dankzij de zweep. vanddaag voor t eerst met een spoor gereden, maar die voelt ze volgfens mij niet eens. al zet ik hem tussen dr ribben ze zal niet een reactie geven dat ze t voelt en gaat lopen....... ik krijg les met haar maar omdat t dressuurmatig helemaal niet ging om dat hormonale en staken dus we zijn nu alleen aan het springen....
met andere woorden hoe krijg ik deze slimme donder aan het lopen voor m'n been.
sorry voor t lang verhaal

dat is wel heel vervelend, maar als je overgangen rijd, stap draf stap draf helpt dat ook niet?? dan worden ze meestal wat meer aan je been.
misschien is het zo op te lossen