Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik rijd eerst ontspanning in mijn paard door hem lang en laag te laten lopen en ga dan mee oprichting zoeken. wel rijd ik in de training altijd ietsje dieper, dan laat hij zijn rug beter los.
LuvdaTossa schreef:Elk paard rijd ik naar hoe het paard is! Ik ga straks lessen in het ouderwetse Duitse systeem! Ik denk dat het voor mijn 'hete' merrie wel goed is, vooral veel ontspanning en regelmaat! En dan zien we wel
We hebben in een paar maanden waarbij ik maar zeer weinig heb kunnen rijden, veel meer bereikt dan met jaren gewone lessen... In elk geval heb ik beter leren voelen wanneer iets goed is en wanneer niet, anderen zagen wel dat mijn pony ook veel beter ging lopen...
In die zin dat het paard er goed door loopt, want ik weet niet precies hoe het voelt op Louna als ze goed loopt.
wat ik af stem op het paard wat ik te rijden heb, ik werk eerst altij diep en laag los, dit doe ik in stap,draf,galop. ik neem hier wat schakelingen in mee overgangen en wat wijken. daarna ga ik iets meer van m vragen wat meer aantrekken van het achterbeen en wat meer sluiten, wat oefeningen, ik doe graag galop werk, daarna bouw ik af, maar tijdens het trainen probeer ik mijn paard te kunnen rijden in alle hoofd houdingen, gangen en oefeningen af te wisselen.