Ze is 3 jaar van een particulier geweest en die heeft haar ook opgeleerd, daar was ze wel snel maar heeft nooit gebokt.
In het begin toen ze van mij was, was ze wel braaf, ging wel wat met me lopen bij het rijden, maar bokte nooit.
Ik had toen wel wat last om haar bij me te houden omdat ze onder het werk wou uit komen en tiks ontwikkelde,
maar ben in die periode ook een paar keer met haar gaan wandelen en toen was ze voorwaarts maar echt super braaf.
Ik ben toen ook een keer met een vriendin in een van de buitenpistes gaan springen, en toen was ze ook braaf.
Omdat je bij ons op de manege geen privéles mag nemen besloot ik om in de ruiterschool regelmatig les te nemen.
Ik was met Elke (free op bokt) al een paar keer in die buitepiste gaan rijden toen het heel goed weer was, geen probleem.
Maar de eerste les stond er een klein kruisje met een drafbalk, maar ushi sprong ze samen en gaf daarna een bok en ik viel.
Heb toen wel voortgereden en ook nog eventjes gesprongen, ging goed, maar ik was toch niet echt gerust.
Een tijdje later had ik mijn eerste jumping, bij het inrijden was ushi heel de tijd aan het bokken en ik ben 3 keer gevallen.
Hierna is het gewoon steeds slechter en slechter beginnen gaan met het buitengaan en bokken van Ushi.
Ik kan niet meer buitenkomen met haar of ze begint enorm te bokken zonder enige aanleiding.
Heb het daar ook een aantal keer met de vorige eigenares over gehad en die dacht aan te sterk eten,
ben toen eens aan de stalknechten gaan vragen wat ze te eten kreeg en ze kreeg mengeling met haver.
Dacht dus dat ik het had gevonden, ze was haver niet gewend en is uit zichzelf al energiek.
Heb dat dus laten veranderen naar mengeling zonder haver en ook extra weidegang dus hoopte op snelle verbetering.
Niet dus, kon niet fatsoenlijk buiten rijden zonder heel de bak of bos rond te stuiteren met hoofd tussen de benen.
Eigenlijk had ik het wel kunnen weten, maar wou het niet onder ogen zien denk ik: ze heeft geen respect voor me.
Toen ik een keer buiten ging longeren om haar te laten wennen aan de piste heeft ze niet 1 keer gebokt,
maar liep ze gewoon lekker ontspannen een beetje in draf rondjes te slenteren aan de longe.
Had toen eigenlijk al moeten weten dat ze gewoon onder het werk wou uitkomen door te bokken.
Vandaag hadden we haar in de paddock gezet en haar wat laten vrijspringen voor wat foto's,
en een vriendin van me die meewas wou er eventjes opzitten (zonder zadel of hoofdstel).
Zij heeft toen zelfs zitten galoperen en Ushi zette geen voet verkeerd en was op zit terug te rijden.
Ik ben er toen eventjes op gegaan maar meer dan stappen durfde ik echt niet zonder zadel.
Als ik in de paddock zou gaan rijden ben ik zeker dat ze constant zou zitten bokken.
Ik ben nu echt alle vertrouwen in haar kwijt, durf niet meer buiten te komen, ben gewoon radeloos
Willen jullie mij alsjeblief helpen om te zorgen dat ik weer normaal kan rijden met mn paard?!?

. Dit had ik echt niet gedacht. Kan je ook geen privéles nemen van een instructeur van ginder? Of heb je nu privéles in de ruiterschool. Goede begeleiding kan echt wonderen doen