Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nynkex01 schreef:Ik heb het twee keer gedaan en ik zou het afraden. Je moet het paard met je eigen bewegingen laten bewegen, ik ben daardoor heel erg gaan duwen met mijn zit. Moest dit dus later op mijn eigen paarden weer afleren. Je hebt ook van die paarden waar je op kunt oefenen die dan elektronisch drukpunten bijhouden geloof ik waarmee je je zit kan verbeteren die zelf bewegen. Dat zou ik nog wel eens willen doen.
DDDara schreef:Hoi hoi, ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met een zitles op Joker (het mechanische paard). Deze les wordt hier in de buurt binnenkort aangeboden en het leek me wel heel leuk er aan mee te doen.
Ik zou graag horen van de mensen die het wel is hebben gedaan of het de moeite en het geld waard is en wat je er van heb geleerd.
Of dat je het zou aan of afraden.
Pallatin schreef:Ik heb 1 x les gehad; eerste deel op de joker en daarna kon ik het geleerde in de praktijk brengen op mijn eigen paard in het tweede deel. Ik heb er veel aan gehad. Lastig uit leggen maar ze maakte heel bewust van m’n houding en zit en later op m’n eigen paard hetzelfde en voordat we maar een stap hadden gereden bleken mn beugels opeens t kort; gewoon omdat ik anders zat. Ik heb zo heerlijk gereden toen; totale ontspanning. Ik zou het zo weer doen. Want ik vind het wel lastig om de tips zelf consequent uit te voeren; een opfrisser kan geen kwaad.
Overigens hangt t denk ik wel van de instructie af; zij zag direct al dat ik scheef zit en heeft me daar goed mee geholpen
Paris_ schreef:Ik heb het 1x gedaan bij Roos Dyson, en het viel me zo tegen dat je dat ding zelf in beweging moet krijgen.![]()
Vond het erg wiebelig en was vooral bezig met mezelf in balans houden + dat ding in beweging houden dan dat ik me kon focussen op mijn zit.
Volgende keer zou ik een zitles op mijn paard nemen. Denk dat je daar uiteindelijk ook meer aan hebt.
miereneter schreef:Ik heb drie lessen gehad op de Joker en vond het wel een eye-opener. Voor mij was hij super om aan mijn balans en de 'lichtheid' van mijn zit te sleutelen. Totaal anders dan een echt paard, dat zeker! Maar juist omdat hij 100% betrouwbaar is, kun je je volledig concentreren op je zit.
Mijn Joker stond bij een Mensendiecktherapeute, scheef zitten kwam je niet mee weg. Bovendien donder je dan ook van het paard. Vind het minder geschikt voor bijvoorbeeld het leren van beenhulpen in combinatie met de reactie van een paard, maar voor werken aan je eigen balans (en aanverwant daaraan, beenligging) zou ik zeker een Jokerles aanraden.